![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 825
Tesekkür: 0
166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
O zaman ramazanın kavuruculuğunu neden vurguladın orada (Avustralya'da) kış oluyor çünkü?
Evet, ramazanin kavuruculugunu vurguladim; orucun degil. Çünkü oruç dünyanin her yerinde ayni anda tutulur. 21 hazirandan sonraki dolunay. O anda Arabistan sicaktan kavrulur ama Avustralya soguktan donar. Oruç vakti sicaktir diye bir kural yok. Kavurucu olan, her iki yarikürenin farkli zamanlardaki ramazan aylaridir. Arabistan'da 21 Hazirandan sonraki ay, Avustralya'da ise 21 Araliktan sonraki ay. Ikisi de kendi yariküresine ait kavurucu yaz mevsiminin içinde. Örnegin Kuzey yarikürede 23 Haziran 2013. Güney yarikürede 16 Ocak 2014. Arapçada "ramazân"in kavurucu anlamina gelmesi önemli. Çünkü "SeHRu Ramazân"in yaz mevsimine ait oldugunu gösteriyor. Asiri sicak mevsime ait oldugu için kavurucu ay demisler ona. Öteki aylarin çogu da ait olduklari mevsimlere göre isimler almislar. Bkz 1. https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_calendar#Months 2. http://www.belgeler.com/blg/146f/cah...sdlamic-period Kur'ân'da geçen "SeHR"lerin ve örnegin Bakara 185'te geçen "SeHRu ramazân"in vakten sabit olduguna dair bir sürü kanit var. Ama yaziyi kisa tutmak için yalnizca ikisini anmakla yetineyim. 1.Kureys sûresi. O sûrede belirtildigine göre kureys halki, ilk baharda (sayf*) ve kisin (sitâ) uzun ticarî yolculuklara çıkarlardi. Haram aylarda ise Mekke'nin geleneksel panayirlari kurulurdu (HICEC, 28:27). O panayirlarin ilk baharda ve kisin kurulması mümkün degil çünkü kureyssiz Mekke halki olmaz ve halksiz panayir olmaz. Eshurul hurum yani haram aylar vakten sabittir, her yil 11 gün erken filan gelip bir su mevsimin içinde bir bu mevsimin içinde yer almazlar; yoksa Mekke panayiri ilk baharda ve kisin da kurulurdu, demek gerekir ki mümkün degil. 2.Avlanma yasagi Haram aylarda kan dökmek, örnegin av hayvani öldürmek yasaktir. Bakin, o yasak ta vakten sabit. Çünkü av hayvanlari yilin belli, sabit bir mevsiminde ürerler; yilin bi su mevsiminde bi bu mevsiminde degil. Inananlar, ya eyyuh ellezîne émenû! Size helal kilindiginda avlanin, ve izâ haleltum fastâdû (5:2). Size haram kilindiginda av hayvani öldürmeyin, lâ taktulûs sayde ve entum hûrûm (5:95) Kisacasi Kur'ân'da geçen "ŞeHR"ler, uyduruk kamerî yila ait "şehr"lerin aksine, vakten sabittirler; zincirleme 11 gün erken gelip te bi ilk baharda, bi yazin, bi son baharda, bi kisin ortaya çikmazlar. __________________________ *Sayf (الصيف) bugünün Arapçasinda "yaz mevsimi"dir ama kadîm Arapçada ilkbahar idi. Kelimenin anlami zamanla degismis görünüyor. Bir bakima Azerî dilindeki düsmek gibi. Hani saka yollu anlatilir: Uçak inise geçmek üzereyken Azerî hostes su duyuruyu yapmis: "Möhderem seyyahlarimiz! Tayyaremiz düsüyor (iniyor); gusahlarinizi dahinin." Dr Ayman'in açiklamasi: Her ne kadar bugünün Arapçasinda "sayf" "yaz mevsimi" ise de kadîm Arapçada "ilk bahar" idi. Kadîm Arapça sözlüklerine göre (bkz Lisan el-Arab) Kur'ân öncesi Araplar dört mevsim taniyorlardi: Sayf: ilk bahar Kayz: yaz Harif: son bahar Sitâ: kiş Konu Hasan Akçay tarafından (25. July 2013 Saat 12:41 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Yani eskiden araplarin yaza ilkbahar demeleri yüzünden mi patliyor milyarlarca müslümanlarin kafalarina hac oruc derken sasiriyoruz?
Böyle bir hata nasil olusabilir. Evlerinize arkadan girmeniz birr degildir diye uyaran Rabbimiz (ki hac ve oruc olmazsa olmaz ise) , bile bile müslümanlarin haccini orucunu bosa sallatir mi? Rica ederim Hasan Kardesim, cuma günü diye de bir sey yoktu araplarda eskiden, biz kimin cumasina toplanmak icin yarisiyoruz? Düzensizligin böylesinde nasil ibadet edilir ki. Olmaz inanin ki. Lafini bilmez, kelimelerin anlamlarina gereken uyumu göstermez, gününü bilmez, mevsimleri tanimaz bir topluma mi indirilmistir Kur'an. Hani arap simdi bir kelimeyi su anlamda kullaniyor, ama esasinda anlami o degildir bu denilecek olursa, Kur'an'i hangi arapcaya uyduracagiz? Ve en önemlisi kelime oyunlariyla (kasden yada cahillikten) anlami anlasilmayacak bir duruma sokulmus Kur'an'dan herhalde Rabbimiz bizleri sorguya cekecek degil. Yüce Allah garanti veriyor zikrin korunacagina, ama arabin eski ve yeni dil inkilaplarindan bahsetmiyor herhalde. Gelde sinir olma. Sanki Kur'an Tevrat ve Incil gibi yabanci bir dille (herhalde Musa ve Isa peygamberlerin anadilleri degildi latince ve her ne dil ile yazilmissa Tevrat) indirilmis, arapoglu arabin anlamadigi bir dil sanki. Kur'an'da bir yerlerde dip notlar olmadigina göre, cinde okunan Kur'an'in yanina acep hangi sözlük lazim gerekecek. Ateistler acep ne der bu dil uydurmalarina? Ben pes ettim. Hangi Mushafin kac Elif'i eksik yada fazla derken, bir de sag kulagini sol kulaginla gösteren arap inadiyla ugras dur. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
ortasında, oruç, yazın |
|
|