![]() |
![]() |
#71 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
...."Burada Allah inananlara sesleniyor.".....
Müşrikler inanmayanlar değil ki. Onlar da inananlar. Öyle olmasa onlara "şirk koşan" denilir mi idi; Allahları var, ekstradan ilahları da var. Burada Allah "inananlar" diye kastedilen Müslüman denilenlere ne sesleniyor? Hiç bir şey. Allah onlara Kur'an ile seslenmiş, Peygamber ile eğitmiş, hala da Kur'an ile eğitiyor bile. Hacc-ı Ekber Müslümanlara değil, müşriklere bir çağrıdır. Çünkü o zaman Müslümanlar Peygamberin etrafındakilerdir. Ki hacc ile (hac okulunda ve delilli münâzara/ikna ile Peygamberle beraber olmayanlar, yani Peygamber'in öğrettiği kadar Müslüman olmayanlar, çünkü Kur'an daha bitmemiş) ya Müslümanlığı öğrenip kabul ederek Müslüman olacaklar(veya münafık), böylece Mekke'de Müslümanlarla "Müslüman sosyo-ekonomi politikasına uygun" oturmaya devam edecekler, ya da kovulacaklar Medine'nin zalim Yahudileri gibi. Bu nedenle Sayın Hasan Akçay, hacc anlayışlarımız birbirlerine aykırı. Biz haccı müslüman imal mühendisliği olarak görmekteyiz. Bu nedenle de biz sizinle anlaşamayız. Peygamber'in yaptırdığı Hacc da bize göre üç safhadan meydana gelir: 1-Toplanma ve bilgilendirilme safhası, 2-Geceli gündüzlü kaç göç olmadan kadınlı erkekli kollektif yaşamın tatbikatı safhası, 3-Mekke'de İslam'ın getirmek istediği kolektif yaşamı sürdükleri için kendileriyle anlaşma yapılmış ve korumaya alınmış kolektif yaşam süren o günün müşrik, bilahere müslüman olmuş toplum olan "mescidi'l haram"ın kolektif yaşam tarzını yerinde gözlemlemek için ziyareti. İşte, kendileriyle anlaşma yapılmış/himaye altına alınmiş kollektif yaşam süren bu toplum için hacc iki safhalıdır. Çünkü üçüncü safha zaten kendilerinin yaşam tarzlarıdır. Biz bu görüşlerimizi de en son olarak "başın traş edilmesi" bahsinde anlatmıştık. Saygılarımla. Galip Yetkin. Konu galipyetkin tarafından (23. July 2022 Saat 03:29 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Mar 2012
Mesajlar: 963
Tesekkür: 481
200 Mesajina 303 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
2013 - 2014 yılı "HAC" Programı. (Katılımcılar min. 2 gün max. 10 gün uygun programlara iştirak edebilirler.) 1. Dönem : (Zilhicce) 6 Ekim 2013 Pazar - 3 Kasım 2013 Pazar (29 Gün) Program : 1. Grup İştirakçiler. 6 Ekim - 15 Ekim (10 Gün) 1. Gün : Açılış, Hitabet, Program Hakkında Bilgilendirme. 2. Gün : Toplumsal Konular Hakkında Çalışmalar. 3. Gün : Uzman Komisyonların Çalışmaları. (Belirlenen Konularda) 4. Gün : Hukuki Konular Hakkında Çalışmalar. 5. Gün : Sosyal Yardımlaşma ile İlgili Konular Hakkında Çalışmalar. 6. Gün : Konferans ve Seminerler (Belirlenen Konularda) 7. Gün : İslam Ülkelerinin Birbirleri ile İlişkileri Hakkında Çalışmalar. 8. Gün : Kültürel Serbest Zaman. (Gezilecek ve Görülecek Yerler) 9. Gün : Arafat'ta Yapılan Çalışmalarla İlgili Sonuç Bilgilendirmesi. 10. Gün : Çalışma Sonuçlarının İslam Dünyasına Sunulması. Program : 2. Grup İştirakçiler. 16 Ekim - 25 Ekim (10 Gün) 1. Gün : Açılış, Hitabet, Program Hakkında Bilgilendirme. 2. Gün : Toplumsal Konular Hakkında Çalışmalar. 3. Gün : Uzman Komisyonların Çalışmaları. (Belirlenen Konularda) 4. Gün : Hukuki Konular Hakkında Çalışmalar. 5. Gün : Sosyal Yardımlaşma ile İlgili Konular Hakkında Çalışmalar. 6. Gün : Konferans ve Seminerler (Belirlenen Konularda) 7. Gün : İslam Ülkelerinin Birbirleri ile İlişkileri Hakkında Çalışmalar. 8. Gün : Kültürel Serbest Zaman. (Gezilecek ve Görülecek Yerler) 9. Gün : Arafat'ta Yapılan Çalışmalarla İlgili Sonuç Bilgilendirmesi. 10. Gün : Çalışma Sonuçlarının İslam Dünyasına Sunulması. Program : 3. Grup İştirakçiler. 26 Ekim - 3 Kasım (9 Gün) 1. Gün : Açılış, Hitabet, Program Hakkında Bilgilendirme. 2. Gün : Toplumsal Konular Hakkında Çalışmalar. 3. Gün : Uzman Komisyonların Çalışmaları. (Belirlenen Konularda) 4. Gün : Hukuki Konular Hakkında Çalışmalar. 5. Gün : Sosyal Yardımlaşma ile İlgili Konular Hakkında Çalışmalar. 6. Gün : Konferans ve Seminerler (Belirlenen Konularda) 7. Gün : İslam Ülkelerinin Birbirleri ile İlişkileri Hakkında Çalışmalar. 8. Gün : Kültürel Serbest Zaman. (Gezilecek ve Görülecek Yerler) 9. Gün : Arafat'ta Yapılan Çalışmalarla İlgili Sonuç Bilgilendirmesi. Çalışma Sonuçlarının İslam Dünyasına Sunulması. 2. Dönem : (Muharrem)........ .... .... .... .... 3. Dönem : (Safer)........ .... .... .... .... 4. Dönem : (R.Evvel)........ .... .... .... .... Not : Kurgusal programda aralarda yapılan namaz vb. gibi ibadetler belirtilmemiştir. Program detaylandırılabilir. ... ŞEKLİNDE Mİ ANLAMALIYIZ????
__________________
"Hayat bugündür. Emin olduğun tek hayat. Onu en iyi şekilde yaşa." |
|
![]() |
![]() |
bartsimpson Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (12. June 2014) |
![]() |
#73 | |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Mar 2012
Mesajlar: 963
Tesekkür: 481
200 Mesajina 303 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Sehru ramazân: sicak dolunay, 21 Hazirani izleyen ilk dolunay. 21 Haziran sabitini tesbitinize Kuran referansı nedir öğrenebilirmiyim mümkünse. Saygılarımla.
__________________
"Hayat bugündür. Emin olduğun tek hayat. Onu en iyi şekilde yaşa." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Müşrikler inanmayanlar değil ki. Onlar da inananlar. Öyle olmasa onlara "şirk koşan" denilir mi idi; Allahları var, ekstradan ilahları da var.
Ama ahrete inanmiyorlar. Dolayisiyla ahret yaptirimina inanmiyorlar. Bu durumda haccin özellikle ahret inancini hedefleyen bir etkinlik olmasi gerekir. Burada Allah "inananlar" diye kastedilen müslüman denilenlere ne sesleniyor? 2:200-201 açik ve net; Allah’in hacca çagirdigi insanlar müsrik degil tektanrici müslümanlardi çünkü ahrete inaniyorlardi. O halde sorunuzu kendiniz cevaplar misiniz: Allah Müslüman denilen o kimselere ne sesleniyor? … dört ay içinde hacc ile (hac okulunda) ya müslümanlığı öğrenip kabul ederek müslüman olacaklar (veya münafık) Mekke'de Müslümanlarla… Hac okulu… Her hangi bir kanit var mi buna dair, arkeolojik bulgu ya da o devirde yasayip yazmis bir tarihçinin düstügü not? Birakin hac okulunu Mekke diye bir kasabanin mevcudiyetine dair tek bir arkeolojik bulgu, tek bir tarih belgesi bile yok. Biraz daha ölçülü olmamiz gerekiyor. Biz bu görüşlerimizi de en son olarak "başın traş edilmesi" bahsinde anlatmıştık. Görüslerinize elbet saygim var. Özgürce savunun onlari ama ayetlerden benim anladigim farkli. Ben de özgür olayim. Biz anlasamayiz diye kestirip atmak ta ne oluyor? Hacc-ı Ekber müslümanlara değil, müşriklere bir çağrıdır. Hayir. Müslümanlara idi. Bakin siz anlatmistik diyorsunuz ya ben de anlattim Hacc-i Ekberin ne oldugunu bu forumda. Sizin de benim de yanilmamiz mümkün. Burnumuzu havaya kaldirmayalim. Uygarca görüselim. Mescidi Harâm kurgunuzu ayrica ele alacagim, Allah isterse. Konu Hasan Akçay tarafından (10. November 2013 Saat 01:38 AM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
Hasan Akçay Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | beyazasi (9. November 2013) |
![]() |
#75 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Adam Allah'a, ahırete de inanıyor fakat millet açken kendisi para babası ve kendisinden bahsederken "biz inananlar" deyip sıyrılıveriyor. O halde "inanan" ifadesi kullanılırken neye inandığının da belirtilmesi gerekiyor; aksi tuzak ifade oluyor.
2:200-201 de hac yapacak müşriklere yapmaları gerekenlerin hatırlatılmasıdır. Evet Hac, müşrikleri Müslümanlığa evrimleştirmek için bir okuldur hem de hızlandırılmış Müslümanlık eğitimi veren bir okuldur/eğitim sistemidir. Bunlar benim anlayışımdır. Anlayamadığım "acelesi olup " da haccı iki günde bitirme torpili olanlar. Bu yönde biz kendi görüşümüzü belirttik. bizim görüşümüzü kabul etmeyenlerin gerekçelerini merak ediyorum. Belki üstün bir gerekçesi vardır da biz de uyarız. Nedir bu acelesi olmak ve ne, neden bir torpil sağlamakta. İfadeden anlaşıldığına göre bu iki gün genel kural değil; isteğe-keyfe filan da bağlı değil. Bunun için bazı şartlar,aceleyi gerektirten şartlar gerekiyor. Nedir bunlar. Saygılarımla. Galip Yetkin Konu galipyetkin tarafından (26. May 2017 Saat 11:04 AM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Görüs alip verelim; tamam da bir birimizin dediklerini kâle alirsak yapabiliriz bunu. Ben sizin dediklerinizi kâle almaya çalisiyorum; siz de benim dediklermi kâle alin. Lütfen.
Örnegin, 2:200-201'le ilgili olarak. "Rabbimiz! Bize dünyada iyilik ver!" deyip o kadarcikla kaliveren, "Ahirette de iyilik ver!" demeyenler kim? Elbette ahrete inanmayanlar. Onlara hiç bi eylemlerinden nasip yok; elbet haccin da bi getirisi olamaz. "Ahret yok, uhrevî yaptirim yok!" diyen müsriklerin, islevi uhrevî yaptirim uyarisinda bulunmak olan bir hacla ne isi olur? Ama "Rabbimiz! Bize dünyada ve ahrette iyilikler ver!" diyenler... ahrete inaniyor. Hacdan onlar nasiplenir. Hac onlarin isi. Müsrikleri Islama sokup ahret yaptirimini göz önüne alarak yasamaya çagirmak baska, "Ahret yok!" deyip dururlarken ahret dersleri vermek baska. Kusura bakma kardes ama "haccin acelesi"yle ilgili söylediklerimi de kâle almiyorsunuz. Acele macele yok. Tercih var. 2 günlük bir etkinliktir hac. Aceleden degil yalnizca o kadar vakit aldigi için 2 gün. Isteyen 2 gün sonra evine yurduna döner isteyen de kendisine taninan 10 günlük süreyi sonuna kadar kullanir. Konu Hasan Akçay tarafından (10. November 2013 Saat 01:05 AM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Sayın Akçay.
2:203. ayet tercihten filan bahsetmiyor. Haccın iki günlük bir etkinlik olduğunu da söylemiyor. Söylenen şu:" kim iki gün içinde ACELE EDİP....... , kim GERİ KALIRSA-TEHİR EDERSE ........ bunlar SAKINANLAR içindir." Görüldüğü gibi bir tercih işi değil. Bir sakınma mevzubahs. Sorduğum bu. Sayılı günleri de 10 gün olarak kayıtlamanızı da anlayamıyorum. Çünkü 2:196 "traş olma" ve 9:2 de "erbaate eşhürin" denilen bir zamanı tayin etmiş. Saygılarımla. Galip Yetkin. Konu galipyetkin tarafından (22. August 2015 Saat 04:58 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Mar 2012
Mesajlar: 963
Tesekkür: 481
200 Mesajina 303 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kehf (10) "Ey Rabbimiz! Bize katından bir rahmet ver ve içinde bulunduğumuz şu durumda bize kurtuluş ve doğruluğa ulaşmayı kolaylaştır." Bakara (185) Allah size kolaylık diler, zorluk dilemez. Kamer (17) Andolsun biz, Kur'anı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan? Kamer (32) Andolsun, biz Kur'anı, düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan? Kamer (40) Andolsun, biz Kur'an'ı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan? Abese (20) Sonra ona yolu kolaylaştırdı. Ala (8) Biz seni en kolay olana kolayca ileteceğiz. Yoksa; Duhan (58) Biz Onu senin dilinle kolaylaştırdık ki, düşünüp öğüt alsınlar. dediği için mi bu kadar açmazdasınız. saygılarımla...
__________________
"Hayat bugündür. Emin olduğun tek hayat. Onu en iyi şekilde yaşa." |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Hacc görevi kişileri ahıretin varlığına inandırmak, ikna etmek değildir; böyle bir görev Peygamber'e dahi verilmemiştir ki görevi tebliğ etmek olup, o yönde, yalnızca tebliğ görevi içinde hareket etmesi emredilmiş olup, Allah "-Onları bana bırak" demiştir.
Hac üniter bir yaşam sunan islamda toplumsal ve ekonomik entegrasyon içinde kollektivizmi, barış içinde birlikte yaşamanın yollarını gösteren sistem bilimidir, yani şeriat öğretisidir. Müslüman da bunu bilen, barış içerisinde yaşamı kabul etmiş demektir. Bu nedenle de hacc Müslümanlara değil, İslamı barış içerisinde yani şeriate uygun yaşamayı öğrenmek isteyenler için bir çağrı/bir davettir. Dolayısı ile "hacca gitmek" bir kereye mahsus, Peygamberin daveti ile yapılmış, Peygamber sonrasında "haca gitmek" yoktur; "hac yapmak" vardır". "Hac" da bu çağrıya /bu davete icabet ederek, "sana gelsinler" dendiğinden de "vicdanlarını ve yaşantılarını " peygamberin adı Muhammed'in manasının ifade ettiği "içlerinde var olan merhamete, hamiyete, iyilik, fedakarlık yapma melekesine" ulaşmaya çalışın, onları çalıştırın demektir. Çünkü "Haccı-Ekber" bir keredir ve Peygamber de Haccı-Ekber'den sonra Medine'ye dönmüş olup, Kur'an da daha tamamlanmamış ve kitlelere ulaşmamıştır. Hac da Kur'an'ın ayetleri üzerinde, bütün İslam göz önünde tutularak ve de akıl çalıştırılarak yükselmek için yapılır. İslam toplumu, kendisiyle birlikte yaşayan müşriklerin, Hristiyanların, Yahudilerin yaşamına şeriata yani ekonomik ve sosyal kollektif hayata uydukları müddetçe karışmaz fakat münafıklara, düzen bozuculara da yaşam hakkı tanımaz, islam toplumu dışına atar, tıpkı Medine'li zalim Yahudiler gibi, cennetten kovulan Adem gibi toplum dışına atar, Maide:33-34'ü uygulatır yahut Maide:38 de gösterildiği gibi cezalandırır, "ellerini keser". O nedenlerle "hac" müslümanların nasiplenmeleri işi değildir. Saygılarımla. Galip Yetkin. Konu galipyetkin tarafından (23. July 2022 Saat 03:33 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
2:203. ayet tercihten filan bahsetmiyor.
TEHIR: agirdan almak, zamana yaymak (Â’râf 34): Ecelleri geldiginde bir an bile agirdan alamazlar -izâ câe eceluhum lâ yeste’hırûne sâaten. TACEL: bir an önce yapmak (Tâ Hâ 114): Kur’an’in sana inmesi tamamlanmadan bir an önce okumaya kalkma -lâ ta’cel bil kur’âni min kabli en yukdâ ileyke. Allah Â’râf 34’te agirdan alip isi zamana yaymaktan söz ediyor. Allah bunu elbet caiz kilabilir. Nitekim 2:203’te caizdir diyor: 10 güne yaymaniz caizdir. Tâ Hâ 114’te ise inmekte olan ayeti elçisinin okumasini caiz kilmamis ama öyle isler olur ki Allah o islerin bir an önce yapilmasini caiz kilabilir. Nitekim 2:203’te caizdir diyor: "2 güne indirmeniz caizdir." Madem caizdir 2 güne indirebilirsiniz. Zamana yaymaniz da caizdir; o halde 10 güne yayabilirsiniz. Size kalmis. Tercih sizin. Haccın iki günlük bir etkinlik olduğunu da söylemiyor. Benim gördügüm, söylüyor. Ayetin konusu hacda Allah'i anmak. "Allah'i 10 gün anin ama 2 güne indirenlere günah yok" -Vezkurûllâhe fî eyyâmin ma’dûdât fe men teaccele fî yevmeyni fe lâ isme aleyh." Siz de hacci birinci, ikinci, üçüncü etkinlikler diye anlattiniz. Birinci ve ikinci etkinlikler: gün 1, üçüncü etkinlik: gün 2. Siz 3'e okul disi dediniz yani yasam. Sayılı günleri de 10 gün olarak kayıtlamanızı da anlayamıyorum. Ayette ma'dûdât geçiyor. Arapçanin kadim sözlüklerinde bunun tanimi: el parmaklariyla sayilabilen. Yani 10. Bakin, o kadim sözlükler örnegin El-Vâsit "ma'dûdât"i "iki insanin el parmaklari" diye tanimlasaydi süre 20 gün olurdu. 9:2 de "dört ay" ile zamanı tayin etmiş. Bartsimpson'dan izin alin, anlatayim. Onun SABRI tükendi. Konu Hasan Akçay tarafından (10. November 2013 Saat 12:44 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
ortasında, oruç, yazın |
|
|