![]() |
|
![]() |
#1 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Sayın Han: 1-"Kitabın satır satır ince deri üzerine dökülüp mushaflaşmanın emrinin yer aldığı" 2-"Eğer dediklerimizden bir nebze sapacak olursa, O'nu şah damarından yakalar, hayat-yaşam şartlarına son verir ve O'nu cehennemin en derin yerine kütük olarak atarız" mealli ayetlere rağmen, anlaşıldığına göre(bir elime ay'ı....) Peygamberimiz gönüllü görevine devam etmiştir. Şu halde Peygamberimizin yukarıdaki sizin belirlediğiniz tutum içerisinde olabilma ihtimali var mıdır? Yani boşverip Allah!ın emrini yerine getirmemiş midir? Yoksa ciltleyip bir mushaf bırakmiş mıdır? Yukarıdaki düşünceye nasıl ulaşabildiniz ki? Saygılarımla. Galip Yetkin. Konu galipyetkin tarafından (1. May 2016 Saat 08:57 AM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Jul 2012
Mesajlar: 75
Tesekkür: 44
7 Mesajina 8 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
o düşünceye ulaşmama sebep olan etken; "Hz. Peygamber'e isnat edilen bir mushaf olmaması ve mushaflaştırma için de kesin bir vasiyetinin de olmaması(rivayet-hadis var mıdır?)." Ama, Hz. Ebu Bekir'in tereddütünü yazan rivayetler vardır. Peygamberin vafatından sonra, ortada farklı kişilerce deri vs. üzerine yazılmış notlar şeklinde kayıtlar olduğu, bunların yine farklı kişilerce şahsa ait olarak ve ayrıca resmi amaçla Hz. Osman tarafından mushaflaştırıldığı günümüze kadar gelen ve kabul edilen rivayetler. Ayet ışığında Peygamberimiz Allah'ın emrini yerine getirmemiştir diyemeyiz ancak "zikri koruyacak olan biziz" ayeti gereğince bu işi Allah'ın takdirine bırakmış olabilir mi? Sizlerin savunmanıza göre Kitap kelimesi ile kastedilenin "mushaf" olduğu görülüyor. Ancak korunacak olanın ise "zikir" olduğunu yine ayetten okuyoruz. Ve "derilere yazılmış bir Kitap"tan bahsediliyor ise, sadece günümüz mushafını mı anlamalıyız, yoksa deri üzerine yazılabilecek ayet-sure-necm parçacıklarına da yorabilir miyiz? Alıntı:
yazarın bulguları ve görüşleri de malesef tereddüt ve hüsnüzan ile bezenmiş gibi geldi bana. İşin en rahatsız edici yanı da, bunca asırdır sakal-hırka vs. özenle korunmuş fakat bu mushaf konusu daima tereddüt+hüsnüzan ile ele alınmış. Ayetteki "korunacak zikir" kelimelerine günümüz mushafı anlamı yüklenerek, olay geçiştirilmek zorunda kalınmış...
__________________
1:6 İlet bizi O dosdoğru yola... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Site Yöneticisi
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.076
Tesekkür: 3.618
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000 ![]() |
![]()
Selamun aleyküm,
Alıntı:
Tayyar Altıkulaç'ın iki ciltlik çalışmasını okudum. İlim adamı duyarlılığı ile yapılan bir çalışma olarak görüyorum. Lütfen 2.dakikadan sonra izler misiniz? Değerli Kardeşim, Günümüzde "Mushaf" ile "Kur'an" sıkça karıştırılmakta, "Zikir" sözcüğüne farklı anlamlar yüklenebilmektedir. Âl-i Imran; 58, A’râf; 63, 69, Hicr; 6, Enbiya; 7, 42, 50, 105, Furkan; 29, Şuara; 5, Ya Sin; 69, Sad; 1, 8, 49, 87, Zümer; 23, Fussılet; 41, Şûra; 5, Zühruf; 36, 44, Kamer; 25, Kalem; 51, Tekvir; 27, Kehf; 83, Ta Ha; 10, 99, 113, Saffat; 3, 168, Talâk; 10, Mürselât; 5, Müminun; 71, En’âm; 90. âyetlerini okursak: “Anmak, hatırlamak, hatırdan çıkarmamak, unutmamak, öğüt almak, ibret almak” anlamındaki "zikir" sözcüğünün, mastar ve tüm türevleri ile hep bu sözlük anlamıyla kullanıldığını görürüz. Sözcük, “EZ-ZİKR” şekli ile, yani başındaki harf-i tarif ile muarref -belgisizliği giderilmiş, belirtili bir sözcük yapılmış ve MECAZ-I MÜRSEL olarak, “ÖĞÜT VERME” ekseni etrafında "Vahy, İlâhî Kitap; Kur’an, İncil, Tevrat, Zebur" için kullanılmıştır. Değerli kardeşim, Kur'an/Zikir, Alemlerin Rabbi olan Yüce Allah'ın belirttiği şeklinde okundukça; Nisa 82: "Onlar hâlâ, Kur’ân'ı gereği gibi düşünmezler mi? Eğer ki o, Allah'tan başkası tarafından olsaydı, kesinlikle onun içinde birçok karışıklıklar bulurlardı." Fussilet;26: "Ve kâfirler; Allah'ın ilâhlığını ve rabliğini bilerek reddeden kimseler: “Üstün gelmeniz için bu Kur’ân'ı dinlemeyin, onun içinde anlamsız şeyler yapın/ anlaşılmasını her türlü yolla engelleyin” dediler." Fussilet;52: De ki: “Hiç düşündünüz mü? Eğer Kur’ân, Allah katından olup da sonra siz bu gerçeği örtbas etmişseniz… Kendisi uzak bir ayrılığın içinde bulunan kimseden daha sapık kim olabilir?” Fussilet;53: Onun hak olduğu ortaya çıkıncaya kadar, hem dış dünyada, hem kendi bünyelerinde alâmetlerimizi/ göstergelerimizi onlara göstereceğiz. Rabbinin şüphesiz her şeye tanık olmuş olması da yetmedi mi? âyetleri akıldan çıkarılmadıkça; Hicr;9:İnna nahnu nezzelnez Zikra ve inna lehu leHafizun "Hiç kuşkusuz Biz, o ZİKİRİ Biz indirdik Biz. Ve mutlaka Biz onun için koruyucularız." âyetine olan iman sürekli olarak artmaktadır. Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur. Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır. Sevgi,saygı ve muhabbetle. Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Jul 2012
Mesajlar: 75
Tesekkür: 44
7 Mesajina 8 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
bahsettiğiniz çalışmayı okumadım ancak Dr. Tayyar Altıkulaç'a ait o çalışmaların özeti olduğunu düşündüğüm şu yazısını Mevcut mushaf'ın tertibi konusunda paylaşmıştım. Ayrıntılı okuma fırsatım olmadı. Yine yazarın bu konudaki çalışmalararının bir hayli geniş olduğu görülüyor. Merak edenler olursa tayyaraltikulac.com sayfasındaki makaleleri inceleyebilirler. Ben de fırsat buldukça incemele niyetindeyim. Özellikle yazarın tespitlerinde şunu merak ediyorum; Hz. Ali, Hz. Osman'a ve diğer kişilere ithaf edilen mushaflardaki sure-ayet dizilişi ve sayıca farklılıkları? (yazar daha çok yazım-imla karşılaştırmalarından bahsediyor sanki, diziliş konusunda bir görüşü varsa paylaşırsanız sevinirim, sevgili dost1. Gerçi yazar Hz. Ali mushafının ona ait olmadığı görüşünde) Teşekkürler.
__________________
1:6 İlet bizi O dosdoğru yola... |
|
![]() |
![]() |
han Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (16. January 2015) |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
şerif, şive, ayet, başkan, diyanet, halife, hareke, iniş, komisyon, kur'an, kureyş, lehce, lisan, müze, mekke, mushaf, nüsha, orjinal, osman, resmi, taşkent, tayyar, tertip, topkapı, toplanma |
|
|