![]() |
![]() |
#12 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Sayın han.
Dostum aşağıya sizden alıntı yapıyorum: Alıntı:
Alıntı:
1- Beyinlari ermeyen. kafaları çalışmayan ve anlayışları kıt bazı adamlar, Kitabın hiç bir yerinde geçmemesine ve Hicr-1. ayette açıkça burada yazılanların yani "Elif", "Lam", "Ra" ifadelerinin "kitabın ve apaçık bir kur'an'ın ayetleri olduğu ifade edilmesine rağmen, bu ayetlere "hurufu mukattaa" demişler, bizler de bunu sanki ayetmiş gibi kapmış ve kitabın ayetlerini ortadan kaldırmışız; yani Hicr-1 ayetini: Elif. Lam. Ra. Bunlar "hurufu mukattaa"dır demişiz ve kitabı kendi işlevsiz beynimizle yeniden yazmışız. Bu ifadeler başlı başına bir anlamı ifade ediyor veya birkaç ayetin sonuçlarından elde edilen yeni bir sonucu ifade etmek için kullanılıyor olamazlar mı? 2- Sayın han. Bir de şu "müteşabih" nedir?.... "Teşabehe" nedir?...... "Muhkem" olan yani tahkim edilmiş/güçlendirilmiş olan nedir? Bazıları "muhkem"i hüküm taşıyan diye çeviriyor. Kitap hem bir bütün olararak hem de ayetler olarak kendi ifadesiyle "öğüt"tür. Hüküm taşımayan öğüt olur mu? Ayetlerin bazısını hüküm taşıyan bazısını da bilinmezler olarak nitelemek hatadır. Allah bilinmezleri öğüt diye yaşanması gereken kitabına yazar mı? Ne dersiniz? Saygılarımla. Galip Yetkin Konu galipyetkin tarafından (10. February 2015 Saat 12:23 PM ) değiştirilmiştir. |
||
![]() |
![]() |
galipyetkin Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | han (10. February 2015) |
Bookmarks |
Etiketler |
fetva, konusu, verme, İnancında, İslam |
|
|