![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dostum bartsimpson.
Evvelki sahifede, hepsi "artma" olduğundan Riba-Zekât-Faiz-Kâr arasındaki farkı ne olduğunu sormuştum. Hepsi artmayı anlatmasına rağmen,aralarında bir fark olmasa bunlara ayrı ayrı adlar verilmezdi. Kimse buna dokunmadı, cevaplamadı. Eğer bir üretici iseniz, yeniden üretip ondan gelir elde edinceye kadar geçecek zaman dilimi içinde ihtiyacınız olan GEÇİM/İHTİYAÇ giderlerinin yanında üretim masraflarını da o ürettiğinizin satımından elde edeceğiniz bedel ile karşılamalısınız. Fazlasını "zekât" olarak vereceksiniz. Şimdi bu verdiğim üretici misalinde, üretici ürettiğini ihtiyaç sınırları içerisinde satar ve o oranda kazanırsa bu işlem ticaret değil de mal değişimi, ufak çapta alış-veriş ise elde edilene, ihtiyaçtan ötesi bu fazlaya (ticarette kâr) riba denir. Kedisine yontmadığından, karşındakini kazıklamadığından bu "iyi/helâl riba"dır. İşte karşınızdakini kazıklayarak elde ettiğiniz, "iyi/helal riba" miktarından fazla olarak aldığınız kısım ise "kötü/haram riba"dır; "kat-kat riba"dandır. Biz, yukarıda izah ettiğimiz gibi "riba"yı herkesin bildiğinin aksine yalnızca "kötü/haram" olarak değil, "iyisinin/helalinin" de olduğu iddiasındayız. Fakat riba olayını yalnızca bankacılık, tefecilik olayı içine hapsederseniz içinden çıkamazsınız. Bakın; Bakara-276. ayet meali şöyledir:"Allah ribayı (riba gelirini) mahveder, sadakayı (sadaka gelirini) ise artırır............" Burada "artırır" kelimesinin ayette geçen Arabça karşılığı "riba"dır. Arabça bilseniz de bilmeseniz de transkrıpsiyonundan da (YemhakullâhurRiba ve yurbis Sadakat) anlayabilirsiniz ki "artırır" denilen kelimenin karşılığı (yurbis) "ribalandırır" dır. Öyle ise birinci cümlede Allah ribayı mahvettiğine göre ikinci cümlede nasıl oluyor da sadakayı ribalandırıp da mahvetmiyor, tam tersine artırıyor? Hani "riba" haramdı? Haramsa neden hem de sadakayı haramlaştırmıyor, mahfetmiyor da ribalandırıyor/artırıyor? Ama Bakara-275. ayete bakarsanız "riba" haram kılınmış ve de Allah bunun yanında da "alış-veriş" helal kılınmıştır ifadesine neden lüzum duymuştur? Daha doğrusu ne anlatmak istemiştir? Saygılarımla. Galip Yetkin Konu galipyetkin tarafından (14. October 2017 Saat 04:34 PM ) değiştirilmiştir. |
|
|
|
| galipyetkin Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (3. April 2015) |
|
|
#2 | |
|
Super Moderator
Üyelik tarihi: Mar 2012
Mesajlar: 963
Tesekkür: 481
200 Mesajina 303 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
düşündüm düşündüm ama bayağı düşündüm... yukarıda yazdığınız örneklemeye uygun günümüze uygulanabilecek bir ekonomik model bulamadım... çiftçi tohumu $ kurundan alır, zirai ilaci $ kurundan alır, mazotu $ kurundan alır... garibim der ki "ben bu sene domat ekeyim (azıcık bilgisi ile) $ kuru şu olur, bu kurdan mal alır, şu kurdan da ürünü kar koyup satarsam... eh elime geçen para ile oğlanı yaza everiririz gari". tarlayı eker, sular masrafı yapar sabah bi kalkar bakar birileri ekonomi bakanı ile kapışmış $ olmuş bilmem me. TL %15-20 develüe olmuş. bu çiftçi aşağıdakilerden hangisini yapar; a) başlarım böle işe der çiftçilikten istifa eder. b) zararın neresinden dönsem kardır der ürünü yok pahasına satar. c) ürünü dereye döker ve hükümeti protesto eder. d) ürünü tarlada yakar. e) tefeci kabzımalların eline düşer onların ırgatı olur. ne paraya ne verirlerse o paraya üretim yapar. yukarıdaki örnek birkaç değişiklikle hemen her sektöre uyarlanabilir. belki yazdıklarım konu ile biraz alakasız gelmiş olabilir ama yukarıda hani "makul" kar ve "kazıklamadan" yapılan ticaretten bahsettik... makul kar nasıl elde edilebilir göstergesi ve oranı nedir? tüketici kazıklanmadan nasıl mal satılır? ya da kazıklanmanın oranı ve ölçüsü nedir. (mesela sezonda 380TL satılan bir ayakkabının sezon sonunda indirimli 80TL satılması tüketiciyi kazıklamak mıdır?) dedim ya ağabey paranın olduğu yerde din olmaz... ekonomi, iktisat vb. hepsi şeytan ilimi, borsa ve merkez bankaları karargahları, ticaret hukuku, bankacılık kanunu vb. yazıtlar kutsal kitapları, bunları savunan ve çığırtkanlığını yapanlar da şeytanın avukatları... Onlar çalaaaar biz oynaaar.
__________________
"Hayat bugündür. Emin olduğun tek hayat. Onu en iyi şekilde yaşa." |
|
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Etiketler |
| aldatmaca, bankacılığı, bir, dır, katılım, tuzaktır |
|
|