![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: May 2014
Mesajlar: 299
Tesekkür: 8
57 Mesajina 70 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Başlık yazısını aşağıdaki şekilde genişlettim:
Kuran'da bedenin tanımı: Homo Sapiens “Gökler ve yer bitişik idi, biz onları ayırdık.” Enbiya 30 Big Bang, evrenin yaratılış anı.“O ki yarattı, düzene koydu,” Ala 2 İlk yaratışla başlayan düzene koyma = evrim.“Yeri iki günde yaratana1... Orada onun üzerinde sabit dağlar oluşturdu3.” Fussilet 9-10 1- 4.7 milyar yıl önce yerküre, ilk 100 milyon yılda yerkabuğu oluştu.“Biz bu yeri bir beşik yapmadık mı2 ? Dağları birer kazık yapmadık mı3 ?” Nebe 6-7 2- Tektonik hareket, meteor ve volkanlarla sarsılan, yok olan yerkabuğu, 3- 400 milyon yılda kalınlaşarak dayanıklı hale geldi. Bu süreçte soğuduğu için… “Gökten bir kaderle/belli ölçüde bir su indirdik de onu yeryüzünde durdurduk.” Muminun 18 Bir miktarı meteorlarla gelen su buharlaşmadan yeryüzünde durabildi, denizler oluştu.“Her canlı şeyi sudan oluşturduk.” Enbiya 30 Ay Dünya’ya daha yakındı. Karaya yüzlerce kilometre giren gelgit dalgaları denize toprak taşıdı."Ve insanın yaratılışına çamurdan başladı." Secde 7 “Biz insanı topraktan oluşan bir özden yarattık.” Muminun 12 Hayat, ikinci 500 milyon yılda, bu toprak + su = çamur karışımında başladı. “Yeri iki günde yaratana... Orada onun üzerinde sabit dağlar oluşturdu. Orada bereket yarattı. Orada isteyenler için eşit olarak dört günde rızıkları takdir etti1. Sonra duman/buhar halindeki göğe yöneldi... Böylece iki günde yedi gök katını tamamladı ve emrini her göğe vahyetti2.” Fussilet 9-12, Nebe 8-16 1- Hayat ile, 2- duman/buhar halindeki atmosfer bugünkü hale dönüştü."Ve Allah sizi bir bitki olarak yerden bitirdi1. Sonra sizi yere geri gönderiyor ve sonra bir çıkarışla tekrar çıkarıyor2.” Nuh 17-18 1- İlk 1 milyar yılda bitki formunda başlayan hayat, 2- sonraki 3,7 milyar yılda evrildi:"O ki, sizi halden hale/evreden evreye geçirerek yarattı2." Nur 14 “Biz insanı topraktan oluşan bir özden yarattık1. Sonra onu çok dayanaklı bir karargâhta bir damlacık yaptık2. Sonra o damlacığı bir embriyo halinde yarattık, sonra o embriyoyu bir et parçası halinde yarattık3, sonra o et parçasını bir kemik halinde yarattık4 ve nihayet o kemiğe de bir et giydirdik5. Sonra onu bir başka yaratılışta yeniden kurduk6.” Muminun 12-14 1- Toprak + su = çamur, 2- tek hücreliler, 3- çok hücreliler, 4- kabuklular, 5- omurgalılar, 6- memeliler.“İnsan üzerinden, henüz anılan bir şey olmadığı bir süre geçmedi mi zamandan?” İnsan 1 İnsanın varolduğu ama ona henüz insan denmediği 18 milyon yıl = insansılar.“Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin için, işitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi.” Secde 9 Öğrenmenin başlayarak kulak ve gözün bir öğrenme aracı olması, 200.000 yıl önce ortaya çıkan homo sapiens.Gönül hem bir öğrenme aracı hem de fizyolojik evrime (homo sapiens), ruhsal evrimin (adem) eklendiği seviye. “Ki siz boyuttan boyuta/halden hale mutlaka geçeceksiniz.” İnşıkak 19, İnsan 28 Hayatın ve insanın evrimi gelecekte de devam edecek…“Gökten bir kaderle/belli ölçüde bir su indirdik de onu yeryüzünde durdurduk1. Elbette ki biz, onu gidermeye de gücü yetenleriz2.” Muminun 18 1- O, yeryüzünde biriken su ile başlamıştı, 2- suyun buharlaşmasıyla bitecek.“Biz elbette onun (yerin) üzerindekileri kupkuru bir toprak yapacak olanlarız2.” Kehf 8 “Gün olur dağları yürütürüz3 de yeryüzünü çırılçıplak2 görürsün.” Kehf 47 “Yer üzerinde bulunan herkes yok olacaktır4.” Rahman 26 “Gök yarılarak, eriyip kızarmış yağ/kırmızıya boyanmış deri gibi bir gül haline geldiği zaman5,” Rahman 37 3- Kıtaların tektonik etkiyle yer değiştirdiği gelecekte, 4- hayat son bulacak, 5- Ölüm vakti gelen güneş, genişleyip yerküreyi ısıtarak kuruttuğu zaman. Türlerin evrimi: “Sizi başka bir kavmin soyundan yarattığı gibi3, dilerse sizi yok eder1 ve sizden sonra dilediği başkasını yerinize getirir2.” Enam 133 1- Kavim yok olduğunda onun yerine geçenler kendi çocukları değil;2- Çünkü bu aynı kavim olur = başka kavim olmaz = kavim yok olmuş olmaz. 3- Kavimler, soyundan geldikleri ama çocukları olmadıkları başka kavimlerden yaratılır =, Bir soy ağacındaki her tür, soyundan geldiği ama onun çocuğu olamadığı başka bir türden yaratılır. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Mar 2013
Mesajlar: 641
Tesekkür: 77
125 Mesajina 170 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Burada bir soru geliyor aklıma.
yazdıklarınızı doğru kabul edelim, ki bunların hiç biri mutlak doğru değildir, 620 yılında Arap yarım adasında yaşayan bir Arap bu söylediklerinizden ne anlar ? büyük patlama, evrim, tektonik hareketler, tek hücreli, çok hücreli, kabuklular, bitki formunda başlayan hayat.... Sizce bu 640 yılında yaşayan insanlara bunlar anlatıldıysa bu insanlar ne anlamıştır... ???? Birde ilk protein nasıl oluştu bunu açıklarsanız sevinirim. ancak bunu sadece Kur an ile açıklayın Çünkü bilim açıklayamıyor... Konu kuman tarafından (20. November 2015 Saat 07:41 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: May 2014
Mesajlar: 299
Tesekkür: 8
57 Mesajina 70 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
“Şüphesiz biz emaneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar onu yüklenmek istemediler, ondan çekindiler. Onu insan yüklendi. Çünkü o çok zalimdir, çok cahildir." Ahzab 72 Tekamül... 1- Zalim ve cahil haldeki korku aşamasından, 2- Kalplerin yumuşadığı sevgi aşamasına ilerler."Rablerinden korkanların ondan derileri ürperir. Sonra da hem derileri hem de kalpleri, Allah'ın zikri/Kur'an'ı karşısında yumuşar." Zümer 23 "Allah, sözün/hadisin en güzelini, birbirine benzer iç içe ikili mânalar ifade eden bir Kitap halinde indirmiştir." Zümer 23 Kuran, iki tekamül aşamasındaki insanlara aynı anda hitap eder. Bunu, aynı cümlenin içine birbirine benzeyen, ama aslında farklı olan 2 anlam koyarak yapar."Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemdir (kesindir) ki; onlar Kitap'ın anasıdır. Diğer ayetlerse müteşâbihdir (benzeşmelidir)." Ali İmran 7 Ayetler "birinci ve ikinci aşama için" diye gruplu değil. Her ayet, birinci aşamada olanlar için kesin bir hüküm içeren bir ilk/kesin/biçimsel anlama sahip. Kişi kendi içdünyasını keşfettikçe... bu ilk anlamın altında kademeler halinde sıralanan benzeşmeli/sembolik anlamlara erişim gerçekleşir."İyice araştırıp kavrayan bir topluluk için ayetleri biz tam bir biçimde ayrıntılı kıldık." Enam 98 Kuran aradaki tüm kademeleri içerir. Ancak bizim bu kademelere erişimimiz, araştırıp kavrama yoluyla tekamül ettikçe gerçekleşir.“Ve Kur'an'ı ağır ağır, düşüne düşüne oku!” Müzzemmil 4 Dura dura okuma/ derin derin düşünme (tefekkür) ile uzun bir zamanda sonraki kademeye geçeriz = o kademenin Kuran'ı gönüle iner.“Allah size ayetleri işte bu şekilde açıklıyor ki, inceden inceye ve derinden derine düşünebilesiniz.” Bakara 266 “Kutsal/bereketli bir Kitap bu; sana indirdik ki onu, ayetlerini derin derin düşünsünler ve öğüt alabilsin temiz özlüler.” Sad 29 "Ey iman sahipleri! Size açıklandığında sizi üzecek şeyleri sormayın. Kur'an indirilmekte iken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onlardan vazgeçmiştir. Allah bağışlayandır, yumuşak olandır." Maide 101 Bir kademeye gelinceye (o kademinin Kuran'ı gönüle ininceye) kadar, o kademenin bilgileri bize kapalı kalır. Bunlardan sorumlu tutulmayız."Biz bir ayeti siler, unutturur veya ertelersek ondan daha hayırlısını veya onun bir benzerini getiririz." Bakara 106 Sonraki tekamül kademesine geçtiğimizde, bu kademedeki mana öncekinin yerini alır."Biz bir ayeti, bir başka ayetin yerine koyduğumuzda -ki Allah neyi indirmekte olduğunu daha iyi bilir- şöyle derler: "Sen düpedüz bir iftiracısın." Hayır, öyle değil. Bunların çokları bilmiyorlar." Nahl 101 Önceki 5 ayetin birleşik hali.Alıntı:
“Biz hiçbir benliğe gücünün yeteceğinden daha azını yüklemenin dışında bir teklifte bulunmayız2. Bizim katımızda, hakkı söyleyen bir kitap vardır1. Onlara haksızlık edilmez.” Muminun 62 1- Sorumlulukları belirleyen sadece Kuran.2- Kuran’dan anladığımız = ilmimiz kadar sorumluyuz. “Sana vahyi tamamlanmadan önce, Kur'an hakkında aceleci olma1. Şöyle de:"Rabbim, ilmimi artır2". Taha 114 1- Kuran’dan henüz gönlümüze inmemiş olanlar =, 2- mevcut ilmimizin ötesi…"Ey iman sahipleri! Size açıklandığında sizi üzecek şeyleri sormayın. Kur'an indirilmekte iken onları sorarsanız size açıklanır1. Allah onlardan vazgeçmiştir. Allah bağışlayandır3, yumuşak olandır." Maide 101 3- Gönlümüze inene kadar (ilmimiz olana kadar), Allah onlardan vazgeçer, bağışlar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
bedenin, homo, kuranda, sapiens, tanımı |
|
|