![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bazı tefsirciler, rüştünü ve mallarını elde ederek ayrılmış bu yetimlerden nikahlanacak olanlarının -bana bir babalık daha yap- diye kendisini yetiştirene yetki vermesi gerektiğini söylüyor. Bu deyiş erkek yetimleri akla getiriyor? Onlar da mı babalık yapılmasını istiyor?
Biz ayetlerde böyle bir şeylere rastlamadık; çünkü yok. Kişisel yakıştırma. Kadınları erkek hakimiyeti altına sokma, erkeklerin hükmü altına alma çabası. Okuyun ayeti, kız veya erkek ayrımı yapılmadan yetimlerin nikahlanması kesin emir. Her neyse!... Diyelim ki bir kısım yetime mallarını verdiniz ve evlendirdiniz. Hayatı kurtuldu mu? Diyelim ki bir afet sonucu eşini, ailesini, malını mülkünü kaybedip, cascavlak kalırsa, ne olacak? İşlemler sil baştan mı başlayacak? Halbuki okutulup veya işe gönderilip meslek sahibi yapılan öyle mi? Evlenmek kişisel bir tercihtir. Allah kimseyi buna zorlamaz. Demek ki gösterilen çare palyatif, yalapşap, yani kalıcı değil. O zaman da, nikahlanmak Allah'ın isteği olamaz. Bakın; nisa ifadesini iş, nikâhı da iş ile buluşturmak, iş ile birbirine bağlamak, bir işe sahip yapmak diye mânâlandırırsanız, hemen, kimsenin yardımına ihtiyaç duymadan ayetin çözümüne ulaşırsınız ve ne yetimin malı, ne yetki verme, ne evlendirme, ne erkek yetim, ne kız yetim, ne de yetimlerin kadınları kalır. Zaten hiçbiri ayette yazılı değil, uydurma. Yetimlerin kadınları diye tercüme edilen de yetimlerin işleri mânâsındadır. Surenin hiç bir yerinde de yetimlerin kadınlarından bahsedilmez, böyle bir ifade dahi yoktur; yetimlerin işlerinden, iş durumlarından bahsedilir. İsterseniz mealler üzerine yerleştirerek bir denemede bulunun. Yazdıklarım benim düşüncelerim. Daha evvel de bu konuda benzer bir şekilde yazmış idim. Saygılarımla. Galip Yetkin. Konu galipyetkin tarafından (28. March 2021 Saat 06:41 AM ) değiştirilmiştir. |
|
|
|
| galipyetkin Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | bartsimpson (2. December 2015) |
|
|
#2 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 825
Tesekkür: 0
166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Elbette.
Düsüncelere ancak SAYGI gösterilir ama KATILMAK sart degil. * "Bana bi babalik daha yap..." Bu deyiş erkek yetimleri akla getiriyor? Onlar da mı babalık yapılmasını istiyor? Evet. Ama buradaki baba kelimesinin anlamini daraltmiyoruz degil mi. "Babalik, annelik, ablalik, abilik..."tir tamami. Onun için büyüklük yap diye de yazdim. Iste, MALLARI OLAN, dolayisiyla size MALEN ihtiyaç duymayan "yetame"yi nikahlama isini, onlari himaye etmis olan SiZ anneler, babalar, ablalar, abiler... yapacaksiniz ve SiZ Hatice'ler, Zeyneb'ler, Aise'ler... yapacaksiniz. Çünkü sizin de "mâ meleket eymân"iniz var. Bkz Ahzâb 55. "Kimleri nikahlayacaksiniz"a gelince, cevap: kadinlari ve erkekleri. Çünkü nikahlayin yükleminin 3 Nesnesinden 1'i olan mâ meleket eymân kadinlar ve erkeklerdir. Bkz Nûr 33. Nikahlayin size yetki veren 1.kadinlarin ikiserini ve üçerini ve dörderini 2.ya da onlarin yalinzca 1'ini 3.ya da mâ meleket eymâninizi. Kanit olarak ilgili ayetlere yollama yaptim, tekrarin lüzumu yok. Konu Hasan Akçay tarafından (3. December 2015 Saat 05:30 AM ) değiştirilmiştir. |
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Etiketler |
| hac, izlenimleri |
|
|