hanifler.com Kuran odaklı dindarlık  

Go Back   hanifler.com Kuran odaklı dindarlık > NÜZUL SIRASINA GÖRE TEBYîNÜ'L -KUR'AN İŞTE KUR'AN ve VİDEOLARI Hakkı Yılmaz > İniş Sırası ile Sureler > 92.Nisa Suresi

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 12. October 2016, 06:03 PM   #1
galipyetkin
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25
galipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud of
Standart

Sayın Hasan Akçay sitem ediyor!...

Basit bi soru soruyorum, cevap yok.
Neden cevap yok?

Halbuki bunlara daha evvel bir görüş bildirmiştik. Şimdi de şöyle yapalım:

Sayın Hasan Akçay'ın uzun zaman önce yapmış olduğu Ahzab Suresi'nin bir çeviri -yorumu var.
Bu yorumun 12 numaralı başlığı: çok eşlilik" olup, bu başlık altında 50.-51.ve 52. ayetlerin mealleri verilmiş.

Sonraki 12/1 numaralı paragraf ise "Peygamberin çok eşliliği" başlığını taşımakta olup içeriği şöyledir:
"Bu üç ayet Peygamberin çok eşliliği hakkında.
50. ayet peygamberin çok eşli durumunu tesbit edip edip o durumunun tebliğ görevini zora soktuğunu akla getiriyor.
51. ayet o zorluğu ortadan kaldıracak anlık önlemi.
52. ayet ise kalıcı çözümü duyuruyor.

Sonraki 12/2 numaralı paragrafın başlığı ise: "Çok eşlilik zulümdür.""
Ve devam eder; çok eşliliğin zulüm olduğunu 4/23'te Allah söylüyor: "İki kızkardeşi bir arada eş almanız yasaktır"(kız kardeş Araf Suresinde "yoldaş" anlamını verir: burada da kullanılabilir.)
(İki yoldaşı bir arada eş almanız yasaktır).Burada bir problem daha var. Burada anlatılmak istenen , aynı yolun yolcusu yani "yoldaş" olmaları mı? Yoksa iki kız kardeş arasındaki kan bağı olmasından dolayı mı? Yoksa her ikisi birden mi? Zulüm olduğu için yasaklanan, kız kardeşlerin/yoldaşların bir arada eş alınmasıdır. YANİ ÇOK EŞLİLİK.
Çok eşliliğin adaletsizlik anlamında zulüm olduğunu istisnasız bütün müfessirler de söylüyor. Örneğin Elmalının 4/3 yorumu şöyle: "ve eğer birden fazla kadınlar arasında da adalet yapamayacağınızdan korkarsanız-ki korkmalısınız...."
Buna rağmen kalkıp 4/3'te Allah'ın çok eşliliği caiz kıldığını öne sürüyorlar. Burada bir çarpıklık yok mu?
PEYGAMBERİN ÇOK EVLİLİĞİNDE BİR ÇARPIKLIK YOK MU?
Yani Allah zulüm eder mi? Hayır.
Allah insanlara asla zulüm etmez; onlar kendi kendilerine zulmediyorlar. (10/44)

Evet. O gün Sayın Akçay öyle söylemiş.


Buna ne dersiniz?
Alıntı:
Hasan Akçay Nickli Üyeden Alıntı
Iyi ama mümin kadinlar da sahiptir "mâ meleket eymân"a, örnegin PEYGAMBER EŞLERİ de sahiptir (Ahzâb 55). ONLAR da nkhlayacak "ellerinin altindakiler"i. Allah'in emri bu. "Bana ne!" DİYEMEZLER. Ama ADI ÜSTÜNDE PEYGAMBER EŞLERİ ONLAR.
Bu da bu gün söyledikleri. Hep çoğul.
Bir çarpıklık yok mu?

Bir de: "eşleri" yerine "çalışanları/işçileri"; "evlenme/ evlendirme" yerine "iş" ile buluşturma "iş verme", ""işçi statüsüne alma" diye nitelense....
Bu duruma ne dersiniz?
Bu durumda Peygamberin EŞİNİ de bazılarının ifadesine göre Peygamberin "EŞLERİNİ" de, başka EVLİ KADINLARI da erkeklerle, erkekleri de başka başka "kadınlarla" evlendirebilirsiniz.

Saygılarımla.
Galip Yetkin.

Konu galipyetkin tarafından (10. February 2018 Saat 02:13 PM ) değiştirilmiştir.
galipyetkin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 13. October 2016, 08:43 PM   #2
dost1
Site Yöneticisi
 
dost1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.076
Tesekkür: 3.618
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000
dost1 is on a distinguished road
Standart

Selamun aleyküm, değerli galibyetkin kardeşim.

Alıntı:
galipyetkin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sayın Hasan Akçay sitem ediyor!...

Basit bi soru soruyorum, cevap yok.
Neden cevap yok?

Halbuki bunlara daha evvel bir görüş bildirmiştik. Şimdi de şöyle yapalım:

Sayın Hasan Akçay'ın uzun zaman önce yapmış olduğu Ahzab Suresi'nin bir çeviri -yorumu var.
Bu yorumun 12 numaralı başlığı: çok eşlilik" olup, bu başlık altında 50.-51.ve 52. ayetlerin mealleri verilmiş.

Sonraki 12/1 numaralı paragraf ise "Peygamberin çok eşliliği" başlığını taşımakta olup içeriği şöyledir:
"Bu üç ayet Peygamberin çok eşliliği hakkında.
50. ayet peygamberin çok eşli durumunu tesbit edip o durumunun tebliğ görevini zora soktuğunu akla getiriyor.
51. ayet o zorluğu ortadan kaldıracak anlık önlemi.
52. ayet ise kalıcı çözümü duyuruyor.

Sonraki 12/2 numaralı paragrafın başlığı ise: "Çok eşlilik zulümdür."
Ve devam eder; çok eşliliğin zulüm olduğunu 4/23'te Allah söylüyor: "İki kızkardeşi bir arada eş almanız yasaktır"(kız kardeş Araf Suresinde "yoldaş" anlamını verir: burada da kullanılabilir.)
(İki yoldaşı bir arada eş almanız yasaktır).Burada bir problem daha var. Burada anlatılmak istenen , aynı yolun yolcusu yani "yoldaş" olmaları mı? Yoksa iki kız kardeş arasındaki kan bağı olmasından dolayı mı? Yoksa her ikisi birden mi? Zulüm olduğu için yasaklanan, kız kardeşlerin/yoldaşların bir arada eş alınmasıdır. YANİ ÇOK EŞLİLİK.
Çok eşliliğin adaletsizlik anlamında zulüm olduğunu istisnasız bütün müfessirler de söylüyor. Örneğin Elmalının 4/3 yorumu şöyle: "ve eğer birden fazla kadınlar arasında da adalet yapamayacağınızdan korkarsanız-ki korkmalısınız...."
Buna rağmen kalkıp 4/3'te Allah'ın çok eşliliği caiz kıldığını öne sürüyorlar. Burada bir çarpıklık yok mu?
PEYGAMBERİN ÇOK EVLİLİĞİNDE BİR ÇARPIKLIK YOK MU?
Yani Allah zulüm eder mi? Hayır.
Allah insanlara asla zulüm etmez; onlar kendi kendilerine zulmediyorlar. (10/44)

Evet. O gün Sayın Akçay öyle söylemiş.


Buna ne dersiniz?


Bu da bu gün söyledikleri.
Bir çarpıklık yok mu?

Bir de: "eşleri" yerine "çalışanları/işçileri"; "evlenme/ evlendirme" yerine "iş" ile buluşturma "iş verme", ""işçi statüsüne alma" diye nitelense....
Bu duruma ne dersiniz?
Bu durumda Peygamberin EŞİNİ de bazılarının ifadesine göre Peygamberin "EŞLERİNİ" de, başka EVLİ KADINLARI da erkeklerle, erkekleri de başka başka "kadınlarla" evlendirebilirsiniz.

Saygılarımla.
Galip Yetkin.
Kur'an Arabiyyendir. Arabiyyan olan sözcüklere Arabiyyan olmayan anlamlar verilemez.
Sanırım Halil İbrahim Ülkü'nün yazdıkları ve dübür anlam diye nitelendirdiklerinin etkisinde kaldınız. ( Okuduklarım içinde bu kişiden başka böyle anlam veren olmadığı için sanırım ifadesini kullandım.

Nisa suresinin söz konusu ayetleri yetim hukukuk ile ilgilidir. İslamiyet ÇOK EŞLİLİĞE ASLA ONAY VERMEZ.
Çok eşliliğe fıkıhta getirilen delillerin birincisi İkinci Halife Ömer'in devlet başkanı olarak izin vermesi. Ali ve Çocuklarının çok eşliliği de Kendilerinin peygamberin yerine geçen olarak görülmesi ve Peygambere özel olan çok evliliği kullanmalarıdır.

Nisa suresinin iki kızkardeşi bir arada almayınız çevirisi yanlıştır. İki kızkardeşin arasını birleştirmeyinizdir.

Nisa üçdeki "Ma tabe Leküm" oldukça evlendiriniz türündeki okumaya gidilemez.
Nisa 1. ayeti de gözönüne alırsanız olay daha net görülür.

KURANDA ÇOK EŞLİLİK YOKTUR.
NİSA İLK 10 AYETİ YETİM HUKUKU İLE İLGİLİDİR.

kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi saygı ve muhabbetle,
Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay
dost1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 14. October 2016, 07:01 AM   #3
Hasan Akçay
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25
Hasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud of
Standart

Alıntı:
dost1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Nisa suresinin söz konusu ayetleri yetim hukukuk ile ilgilidir. Islamiyet ÇOK ESLiLiGE ASLA ONAY VERMEZ.
Iddia o ki Nisâ 3'te "Kadinlarla 4'e kadar evlenin!" denerek ÇOK ESLiLiGE ONAY VERiLiYOR... mus. Oysa konu yetimlerin hukukudur, 4'e kadar es edinme kiyagi degil.

Bakin, MAL sahibidir o yetimler. Yoksul degil. Konu onlarin malini SiZiN yememeniz. Yani basi dertte olan, o yetimler degil SiZSiNiZ. Çünkü onlarin malini yemek suretiyle büyük günah isleyip cehennemin yoluna girebilirsiniz.

Çare olarak almaniz gereken 2 önlem öneriliyor:

Önlem 1
Yetimlere "mallar"ini verin, "emvâl"uhum. Pisi temizin yerine koyup degistirmeyin. Onlarin malini kendi malinizla yemeyin, büyük günahtir bu, hûben kebîra (Nisâ 2). Bu kadar açik ve net. Yetimlerin mallarini kendi malinizla yemiyceksiniz..

Onun için
yetimleriniz henüz büyümemis ve yetimlikten çikmamisken agziniza her lokma götürüsünüzde "Acaba bunun içinde yetimlerimin mali var mi?" diye titizlenecek, elinizden geleni yapacaksiniz onlarin malini yememek için. Birinci öneri bu.

Sonra?

Önlem 2
Yetimlerin haklarini koruyamamaktan korkuyorsaniz nikahlayin size yetki veren o kadinlari ikiser ikiser, üçer üçer, dörder dörder (Nisâ 3). Yani yetimleriniz evlenecek olgunluga erip KADIN ve ADAM olur olmaz mallarini kendilerine vererek serbest birakacaksiniz onlari (Nisâ 6). Elinizde yanlislikla yemeniz olasi yetim mali tutmayacaksiniz. Ve eger size "Son bi babalik daha yap, bizi nikahla" derlerse nikahlayacaksiniz.

Örnegin siz Galip 2 yetiminizin her birini kendi sevdigi talibine nikahlayacaksiniz, ben Hasan 3 yetimimi, peygamber esi Hatice 4 yetimini (Ahzâb 55)... Böylece paylasacagiz yetimleri bas göz etme görevini.

Nikahlayin demek burada BASKALARINA nikahlayin demek. Çünkü "Ellerinizin altindakileri nikahlayin" da deniyor. Ama peygamber esleri ADI ÜSTÜNDE eslerdir, evlidir; "ellerinin altindakiler"i kendilerine nikahlamalari mümkün degil. Benim "ellerimin altindakiler"in ise erkek olanlari var, ben onlari kendime nikahlayamam.

Nisâ 3:

Yetimlerin haklarini koruyamamaktan korkuyorsaniz
nikahlayin size yetki veren o kadinlari ikiser ikiser, üçer üçer, dörder dörder
ama adil olamamaktan korkarsaniz onlarin yalnizca birini
ya da ellerinizin altindakileri
-mâ meleket eymânukum...

Konu Hasan Akçay tarafından (14. October 2016 Saat 11:47 AM ) değiştirilmiştir.
Hasan Akçay isimli Üye şuanda  online konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12. December 2017, 03:34 AM   #4
Hasan Akçay
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25
Hasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud ofHasan Akçay has much to be proud of
Standart

Alıntı:
dost1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Nisa üçdeki "Ma tabe Leküm" oldukça EVLENDiRiNiZ türündeki okumaya gidilemez.
Merhaba Halil hocam.

Nisâ üçte EVLENDiRiNiZ türündeki okumaya
sahiden gidilemez mi ya da gidilmek zorunda mı
buyurun birlikte bakalım.

Kendilerini evlendirme yetkisini size vererek sevap kazanma imkanı sağlamak suretiyle
(sayın Hakkı Yılmaz'ın deyimiyle) size ikramda bulunan kadınları (mâ tâbe lekum min en nisâ')
ikişer, üçer, dörder nikahlayın.


"Nikahlayın"ın ayette 3 tane "Nesne"si var:

1."mâ meleket eymân"ınızı yani "yeminlerinizin sahip olduğu insanlar"ı nikahlayın
2.kadınların ikişerini, üçerini, dörderini nikahlayın -mesné ve sülése ve rubâa
3.yalnızca birini nikahlayın

1.1
Nikahlayacağınız o insanların ERKEK olanları var (Bkz Nûr 33)
ve siz erkeksiniz...
ERKEKLERi erkekler KENDiLERiNE nikahlayıp onlarla evlenmezler hocam,
onları talibi oldukları kadınlarla evlendirirler. Ayette söylenen bu.

1.2
O devrin bazı kadınları,
örneğin peygamberin eşleri de sahip o insanlara (Bkz Ahzâb 55).
Peygamberin eşleri eş edinmiycek onları hocam, evlendirecekler.

2
İkişer, üçer, dörder demek
ikisini aynı anda, üçünü aynı anda, dördünü AYNI ANDA demek.

Kanıt için Fâtır 1'e bakar mısınız,
orada şöyle deniyor:

Övgüler olsun gökleri ve yeri yaratana
ve melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapana
câilil melâiketi rusulen ulî ecnihatin mesné ve sulése ve rubâa


Allah
örneğin 4 kanatlı bir meleği yaratırken
meleğin önce 1. kanadını ve üç beş yıl sonra 2. kanadını ve altı yedi yıl sonra 3. kanadını ve daha sonra 4. kanadını yaratmadı değil mi,
"Ol!" dedi, meleğin 4 kanadı AYNI ANDA oluverdi.

Şimdi düşünün.
Allah'ın "O kadınları ikişer, üçer, dörder nikahlayın!" buyruğuna muhatap olanlar,
örneğin 1 adam 4 kadını aynı anda kendisine nikahlayıp gerdeğe girecek 4 kadınla.

Olacak şey mi hocam,
"hulukin azîm" üzerindeki resulun ilettiği islam
kaldırır mı bu iğrenç ahlaksızlığı?

Elbet kaldırmaz ve mütercimler de bunun ayırdındadır ki kendi çevirilerinde
"ikişer ikişer ve üçer üçer ve dörder dörder"i dörde kadar diye çarpıtıyorlar -örneğin B Sadak, C Külünkoğlu, Diyanet (eski), Elmalılı.
4 eşe sahip olmak isteyen 1 adam ilk eşini şimdi alacak mış mış, 2. eşini üç yıl sonra, 3. eşini daha sonra, 4. eşini daha daha sonra...

Elleri mahkum çarpıtmaya
çünkü "Evlendirin!" buyuran Allah'ın sözü "Evlenin!" diye çarpıtılmış bir kere,
öteki kelimeler ona uydurulmak zorunda.
.

Konu Hasan Akçay tarafından (13. December 2017 Saat 04:37 AM ) değiştirilmiştir.
Hasan Akçay isimli Üye şuanda  online konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
nisa, suresi


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:02 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Hanifler - Kuran odaklı gerçek din islam