![]() |
|
![]() |
#1 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Ne yani?
Ilk âdetten önce es almanin önsartidir ilk âdetten önce bosamak yani BOSAMAK yoksa ES ALMAK ta yok o kadinlari. Uygulamayi düsünün simdi. Ilk âdetten sonra bosamiyor adamlar eslerini ve Kur'an'da bulunmayan o hirtligi yapip üstüne üstlük bi de bunu Kur'an'a yamiyorlar. diye ben mi yazdım? Yanlışları ortaya koyarak doğruların öğrenilmesine çalışmak için gösterdiğimiz çabayı bizi tehdit ederek mi önlemeyi düşünüyorsunuz? Yoksa yanlışlarınızın ortaya çıkacak olması mı sizi tehdide yöneltiyor? Ne yapacaksınız? Bana" ateist" kulpu mu takacaksınız. Geçiniz. "Bana karışmayın!" diyerek hatalarınızı görmez mı olayım? Demişsiniz ki:: Alıntı:
Ya bu kişi hiç regl olmazsa.... Regl olsa ne değişir? Şu da Sayın Akçay'dan: Alıntı:
Şimdi Türk Medeni Yasasının "Nesep" bölümüne bakarsak orada çocuğun cinsel ilişkiden en son 300 gün sora doğacağını, en erken ise 180 gün sonra. Dolayısı ile aradaki 120, ilk günü de katarsak 121 gün kadının cinsel ilişkide bulunup hamile kalabileceği süredir. Bu süreler asırlardan beri gözlemlenip hemen hemen bütün dünya milletlerince kanun yapılmışlardır; çünkü ilimdir. Dolayısı ile bu olgu Allah'ın yasalarıdır; en ince teferruatına kadar cinsel ilişkiden doğuma kadar Allah'ın yasalarına tabidir. Böyle olunca Talak Suresini de Sayın Hasan Bey'in anladığı şekilde anlarsak Allah kendi kendisiyle çelişir ki bu imkansız olduğundan fiili ve ilmi hakikatler karşısında Talak Suresinin Sayın Hasan Akçay gibi meallendirilmesi yanlıştır. Konusu boşanma değil, iş hukukudur. İleride açıklamalarını yapacağım. Daha da yazabilirim; şimdilik yeterli. Sayın Akçay benim üzerimden yazma diyor. Olur mu? Belki üslubum alışılmadık. Konu Sayın Akçay'ın açıklamaları üzerinde billurlaşan yanlış anlaşılmaların yanlış ifade edilişleri. Açıklık getirdiğimden teşekkür edilmeli. Sitede yazılarak genelleşen bir yazı herkese her yönden açıktır. Beğenen beğenir, aferin der. Kızan kızar, kızdığını, yanlış bulan yanlışı belirtir. Herkesin şakşakçı olması beklenemez. Saygılarımla. Galip Yetkin Konu galipyetkin tarafından (15. January 2017 Saat 08:04 AM ) değiştirilmiştir. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Hasan Akçay:
Siz kendilerini bosamaktayken hiç âdet görmemis olanlarin da -ellâî lem yahidne... iddeti 3 kamerî aydir. Alıntı:
Hiç âdet görmemis olanlar primary amenorrhoea ve ilk âdetin gecikmesi gibi sorunlar yüzünden eslerinin onlari bosadigi an itibariyla hiç âdet görmemislerdir, bundan sonra da görmeyecekler. Onun için "Ya bu kisi regl olmazsa?" diye sormanin lüzumu yok, regl olmayacaklar kardesim, ol-ma-ya-cak-lar. Çünkü örnegin sorunu primary amenorrhoea olanlar HAYATTA regl olmazlar. Yine çünkü örnegin sorunu âdet gecikmesi olanlar "tallikûhunne li iddetihinne-onlari iddetlerini gözeterek bosayin" uyarisinin geregi yerine getirildigi için âdet görmeyecekler. Sizin üzerinde durdugunuz 120 günden bile daha uzun bi süre esleriyle yatmamistir onlar çünkü bosanacaklar. Bosanma arafesinde esler cinsel iliskide bulunmaz. 65:1'deki "li iddetihinne-iddetlerini gözeterek" ifadesinin anlami bu. Çocuk oyunu degildir bosamak. Esini bosayacaksan yatagina almazsin, yatagina aliyorsan bosamazsin. Zaten Talâk 4'te sözü edilen 3 kamerî aylik iddet esnasinda âdet gecikmesinin sona ermesi söz konusu olsaydi iddet olarak 3 kamerî ay degil... 2:228'de sözü edilen 3 âdet dönemi uygulanirdi: selâsete kurû'. Arti, 65:4'te "ellâî yeisne minel mahîd-âdet görmekten umudunu kesenler" deniyor. Bakin onlar da örnektir, onlarin iddeti de 3 kamerî ay-selâsete eşhûr. Hala ya bu kisi hiç regl olmazsa demenin lüzumu yok. Regl olmayacaklar, kardesim çünkü menopoz geçirmisler... ellâî yeisne-umudu kesmisler. * Benim konum "bi kiz normal yaşta ilk âdetini görmeden önce es alinabilir, caizdir"in bahanesi idi. Bahane: madem esinizi bosadiginiz anda esiniz hiç âdet görmemis durumdadir demek ki es aldiginiz anda da hiç âdet görmemistir, o halde 6 yasindaki bi kizla bile evlenmek caizdir (Nurettin Yildiz). Oysa bakin, bosamaktan söz ediliyor yani eger bosamak varsa o bahane var, bosamak yoksa bahane mahane yok. Peki uygulamada ne oluyor? Bulug çaginin altindaki bebelerle evlenen hergeleler o bebeler büyüyüp ilk âdetlerini normal yaşta örn 13'ünde görmeden önce de gördükten sonra da bosamiyorlar onlari, es olarak tutuyorlar. Bunlar nerde, Kur'an nerde? Bunlardaki AKIL DUMURA UGRAMIS dememin nedeni o. * Ama siz daldiniz orta yere konuyu darma dagin ettiniz. Bundan sonra yazilarinizi okumayacagim. * Alıntı:
bu efendice kabul edis için tesekkür ederim.. Konu Hasan Akçay tarafından (9. January 2017 Saat 08:48 AM ) değiştirilmiştir. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
suresi, talâk |
|
|