![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 825
Tesekkür: 0
166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Cevap yok
cunku tesettür iddiası kocaman bi yalan. Ornegin 24:31'deki mustesna kisiler mahremdir deniyor. YALAN. Orda geçen ziynetler avret yerleridir deniyor. YALAN. Konu Hasan Akçay tarafından (25. August 2017 Saat 08:12 AM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Site Yöneticisi
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.093
Tesekkür: 3.632
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000 ![]() |
![]()
Selamun aleyküm,
Kur'an'da tesettür diye bir emir sözkonusu olmayınca "tesettür iddiası" da dayanaksız kalır. Sizin bu tesettür sözcüğüne yüklediğiniz bir anlam varsa bilinmeden birşey söylenemez. Alıntı:
Ziynet sözcüğünün ne olduğuna Kur'an'dan bakalım mı? Ziynet; Kur’an dilinde, güzelleştirmeye, güzel ve çekici göstermeye, hoşlanacak hâle getirmeye yarayan süs demektir. Nitekim dinimizde de bir takım süs eşyalarına “ziynet eşyası” denilmektedir.Ziynet Kur’an’da hem olumlu hem de olumsuz olarak bu anlamda kullanılmıştır. En’âm; 43:” …ve zeyyene lehümüşşeytanu ma kânu ya'melun;” Enfal; 48:” Ve iz zeyyene lehümüş şeytanü a'malehüm…” Bu ayetler; Şeytanın, inkârcılara, kendi kötü amellerini güzel-hoş gösterdiğini bildirmektedir. Kasas; 79:” Feharece alâ kamihi fiy zinetih…” Karun’un, kavminin karşısına ziyneti ile çıktığını bildiren bu ayet, “Ziynet”in olumsuz anlamda kullanılışına birer örnektir. Alemlerin Rabb’i olan Yüce Allah: Hucurat; 7:”… lakinnAllahe habbebe ileykümül iymane ve zeyyenehu fiy kulubiküm…” İmanı müminlere sevdirerek kalplerini süslediğini;. Fussılet; 12:”… ve zeyyennes Semaed dünya bi mesabiyha ve hıfza…” . Mülk; 5:” Ve lekad zeyyennes semaeddünya bimesabiyha…” Bu iki ayette gökyüzünün kandillerle süslendiğini;. Ta Ha; 59:” Kale mev'ıdüküm yevmüzziyneti…” Musa peygamberin ,Firavun’un büyücüleriyle buluşma gününün “ziynet günü” olmasını istediğini bildiriyor. Yukarıdaki dört ayetde de “ziynet” olumlu anlamda kullanılmıştır. Kehf; 46:”El malu vel benune ziynetül hayatid dünya…” “Mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür.” Bu ayet de, hem ziynet sözcüğünün kapsamını belirtmekte ve hem de Arapların ziynet sözcüğüne nasıl bir anlam yüklediğini en iyi şekilde anlatmaktadır. Nur;31ci ayette, kadınlardan; -kendiliğinden açığa çıkanların dışında- ayette sayılan kişiler dışında zinetlerini açığa vurmamaları,belli etmemeleri,ortaya çıkarmamaları emredilerek, ayaklarını yere vurmak suretiyle belli etmemeleri istenen “ZİYNETLER”, bilezik, kolye, küpe, halhal, hızma, pazubent ve gerdanlık gibi takılar değildir. Bİsterseniz bu ayetteki “ziynetin” bu çeşit takılar olduğunu varsayalım. Allah’ın; “Ziynetlerini -kendiliğinden açığa çıkanların dışında- açığa vurmamaları,belli etmemeleri,ortaya çıkarmamaları “ifadesinden, esasında kadınların takı takmalarını uygun gördüğü bildirilmiş olmuyor mu? Alemlerin Rabb’ı olan Yüce Allah, hem takı takılmasını sakıncasız görecek, hem de takıların saklanmasını isteyecek. Takı, göstermek için takılır. Görünmemesi gereken takının herhangi bir anlamı olabilir mi? “Ziynet” sözcüğünden, takı türü eşyaların anlaşılması, ayetin bütünselliği açısından da mümkün müdür? Kadınların taktıkları süs eşyaları, cinsel tahrik unsuru olmaktan çok gururlanmak, büyüklenmek, hava atmak amacı ile takılan eşyalar değil midir? Bu tür gururlanmanın, büyüklenmenin, hava atmanın, böbürlenmenin, önüne geçilmek istenseydi, ziynetlerin herkesten saklanması emrinin verilmesi gerekmez miydi? Ayette kadınların ziynetlerini diğer kadınların yanında açabilecekleri ifade edilmiyor mu? Rabbimiz Olan Yüce Allah; A’râf; 31: “Ya Beniy Ademe huzu ziyneteküm ınde külli mescidin ve külu veşrebu ve la tüsrifu inneHu la yuhıbbul müsrifiyn;” A’râf; 32“Kul men harrame ziynetellahilletiy ahrece li ıbadiHi vettayyibati miner rızk kul hiye lilleziyne amenu fiyl hayatid dünya halisaten yevmel kıyameti, kezâlike nufassılul ayati li kavmin ya'lemun;” “Ey Âdemoğulları! Tüm mescitlerde süslü, güzel giysilerinizi kuşanın. Yiyin, için fakat israf etmeyin. Allah israf edenleri sevmez.” “ De ki: Allah’ın kulları için çıkardığı süsü, güzel ve tatlı rızıkları kim haram etmiş? ...” diyerek, takı türünden olan ziynetlerini, kadın-erkek herkesin mescit gibi en kalabalık yerlerde teşhir etmelerini istememiş midir?, Burada altın ya da gümüş gibi bir istisna getirmiş midir?, Kısıtlamış mıdır? Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur. Doğrusunu en iyi bilen Alalh'tır. Sevgi,saygı ve muhabbetle. Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 825
Tesekkür: 0
166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Alemlerin Rabb’ı olan Yüce Allah,
hem takı takılmasını sakıncasız görecek, hem de takıların saklanmasını isteyecek. Çelişki yok efendim. Sakıncalı olan şey bizim dilimizde takıp takıştırmak diye ifade edilen "takı teşhirciliği"dir, "kokona"lık. Ve vücut teşhirciliği nasıl sakıncalıysa (Ahzâb 33) takı teşhirciliği de öyle sakıncalıdır (Nûr 60). Ahzâb 33: Peygamber eşleri! Evlerinizde ağırbaşlı davranın, cahiliyyedeki gibi AÇILIP SAÇILMAYIN (lâ teberrecne teberrucel cahiliyye)... Nûr 60: Cinselliği kalmamış olup evde oturan kadınlar ziynetleri ile TEŞHiRCiLiK yapmaksızın (gayre müteberricâtin bi ziynetin) giysilerini atabilirler... * Takı, göstermek için takılır. Görünmemesi gereken takının herhangi bir anlamı olabilir mi? Bazı takılarınızı örneğin zincir denen uzun kolyenizi tanıyıp güvendiğiniz insanların önünde takınırsınız yalnızca, herkesin önünde takınmazsınız. Yoksa sizin GÖRMEMiŞiN BiRi olduğunuzu ve teşhircilik yaptığınızı düşünürler, hattâ o takınızı çalmaya kalkışanlar bile çıkar. * Nûr 31'de kadınların ziynetlerini diğer kadınların yanında açabilecekleri ifade edilmiyor mu? Lütfen! Diğer kadınların yanında değil kendi kadınlarının yanında: nisâihinne Tıpkı ihtiyaçsız erkek tâbileriniz gibi tanıyıp güvendikleriniz onlar sizin, yakın çevrenizde bulunmalarına o yüzden izin verdikleriniz. * Siz "nisâiHiNNE"yi sorgulamak istiyorsanız asıl şunu sorun: Nûr 31'deki ziynetler örneğin MEMELER ve KALÇALAR olsaydı kadınların memeleri ve kalçaları kadınları neden tahrik etsin? Kadınların, memelerinin ve kalçalarının KADINLAR tarafından bilinir hale gelmesi neden sakıncalı olsun? . Konu Hasan Akçay tarafından (14. October 2017 Saat 11:14 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
nur, suresi |
|
|