![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Oct 2016
Mesajlar: 208
Tesekkür: 25
34 Mesajina 37 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Diyorsunuz ki bu öğüt kitabı,mucize aramak yersiz.
Tamam öyleyse soruyorum, Biz atalarımızdan değil de,kurandan öğrendiğimiz dini yaşayacaz dedik. Fakat.unuttuğunuz bir şey var.kuranın ilahi kitap olduğunu da anne babamız söyledi. Kurandaki cümleler için Allah,ayet diyor.ayet mucize demektir. Mucize ise bunun gaybdan gelen bir bildiri olduğunu anlamak için delillerdir. Biz bu kitaba sadece öğüt kitabı olarak bakarsak inancımız tam olgunlaşmadıkça bu öğütlere yalnızca bizim yaşantımıza ters düşmediği sürece uyarız. Ayetlerdeki mucizeleri görmek için şunun gibi soruları her okuduğun ayette sorarsın mesela, 1.bir insan hiç bir ücret istemiyor, 2.çokluk derdi yok tüm dinleri eleştiriyor 3.allahtan da korkmuyor ve adına kitap yazıyor olabilir mi. 4.hiç bir ayet bilimle çelişmiyor 5.hiç bir ayet kendi içinde de çelişmiyor Ve bunun gibi daha nice şeyler bunun ilahi kitap olduğunu kanıtlıyor.Sonra öğütlere inancın yüksek olarak daha sadakatla bağlı kalırsın allahın izniyle. Ayrıca, kitabında böyle bir iddiası yok.demişsiniz Bakara23 eğer kulumuza indirdiğimizden şüphe içindeyseniz onun gibi bir sure getirin diyor. Bunu sadece öğüt kitabı olarak iddia ediyor olabilir mi sizce. Yani fikrinize saygı duyuyorum fakat kitabın mucizevi kısmını görmezden de gelemeyiz diye düşünüyorum. Esenlik sizinle olsun Konu yolcu42 tarafından (2. September 2017 Saat 05:58 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Dec 2016
Mesajlar: 29
Tesekkür: 9
11 Mesajina 13 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Yukarıdaki yazı kitabın kendi içindeki mucizeviliğine değil, kitaba yapılan Fen Bilgisi veya kehanet kitabı muamelesine dairdir. Kitabın kendi içindeki mucizeviliği ise tamamen GÖRECELİ'dir. Hatta size göre bana göre mucizevidir başkasına göre safsatadır. Yine kitabın içinde yazdığına göre ZATEN böyle olması gerekir. Herkes olumlu/olumsuz kendi hak ettiğini görebilir. Herkesce kesinlik ifade eden (GÖRECELİ OLMAYAN) mucizelere "ihtiyaç duymak" bence bir müşrik davranışıdır. Zira Kuran'da geçen peygamber kıssalarından biliyoruz ki müşrikler peygamberlerin SÖYLEDİKLERİNE/VAHİYE bakmak yerine kimliklerine odaklanmış ve "ne malum peygamber olduğun, ispatla" diyerek mucize istemişlerdir. Halbuki birisi kalbimizin onayladığı bir doğruyu getirdiyse deli veya peygamber olsa ne farkeder. O sözü/doğruyu/ÖĞÜDÜ ulaştıran Rab'dir. Kitabın SÖYLEDİĞİNE odaklanmak yerine kitabın ilahiliğine dair mucize aramak da buna benziyor diye düşünüyorum. Şahsen Kuran'ı mucizevi bir kitap olarak görüyorum fakat bunu herkesten beklememeli. Zira aynı kitabın bir saptırıcı olarak da işlevi var. Tıpkı peygamberler gibi. Peygamber gören herkes hidayete kavuşamadığı gibi kitap gören herkes de hidayete kavuşmuyor. Aksine "karanlığı hak edenlerin" inkarını ve karanlığını artırıyor. Yani kitapta görebileceğimiz, kendi içimizdekilerden başkası değildir. Kitap hatırlatma için yalnızca bir "araç"tır. Olmasaydı da olurdu zira öğreten Rab'bin tek aracı Kuran veya insan yapımı diğer kutsal kitaplar değildir. Halbuki kitabın kaynağının ne önemi var, biz hak ettiğimizde Rabbimiz bir delinin yazdığı kitabı araç olarak kullanarak da hidayete eriştirebilir. Bu yüzden hiç bir önemi yoktur. Zira bir kitabın DOĞRULUĞUNU da kendi içimizdeki ölçüt ile değerlendiriyoruz. Dolayısıyla GERÇEK ölçütümüzü DOĞRU ve DÜZGÜN ÇALIŞIR tutmak önemli. O zaman Rabbimizin de yardımıyla O'nun bizzat yazdığı tek kitabının kainat kitabı olduğunu görebilir, Rabbimizin izin verdiği ölçüde her şeyden biraz okuyabiliriz. İyi bayramlar, Selamlar Konu Abdullah Tanrıkulu tarafından (3. September 2017 Saat 01:05 AM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
aramak, kitabında, mucize, öğüt |
|
|