![]() |
![]() |
#15 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 825
Tesekkür: 0
166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
nikahlı kelimesi onlar nikahlı olmadığı için kullanılmıyor ama her biri tıpkı Hz Meryem gibi "muhsan"dır yani iffetini koruyan -elletî ahsenet fercehé. Öte yandan 23:6 ile 70:30'da mâ meleket eymânuhum var ki nikahlıdırlar yani koca ya da zevce ve 33:50 ile 33:52'de mâ meleket yemînuk var, ki Muhammed nebinin zevceleridir. Daha önce de belirttiğim gibi bu mâ meleket eymân ne yazık ki ham bir konudur, yeteri kadar incelenip tam olarak anlaşılmamış. Örneğin 33:52'de belirtildiği üzere Muhammed nebi olağan nikahlı eşlerini yemîn nikahlı eşleriyle değiştirebiliyor, caiz: Bundan sonra kadınlar sana helal değildir, güzellikleri seni hoşnut etse bile onlar ile eşlerini değiştirmen de... ama eşlerini yemininin malik olduklarıyla değiştirmen caizdir. Lâ yahıllu leken nisâu min ba’du ve lâ en tebeddele bihinne min ezvâcin ve lev a’cebeke husnuhunne... illâ mâ meleket yemînuk. Hiç düşünülmemiş ve düşünülmüyor niye caizdir, ne demektir nebinin olağan nikahlı eşlerini yemin nikahlı eşleriyle değiştirmesi, yemin nikahı ile olağan nikah arasındaki fark nedir? Arapların söylediğine göre bu yemîn nikahı bazı bölgerlerde halen uygulanıyor. Neden oralara gidilip ALAN ARAŞTIRMASI yapılmaz? . Konu Hasan Akçay tarafından (27. February 2018 Saat 10:21 AM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
nisa, suresi |
|
|