![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Oct 2016
Mesajlar: 208
Tesekkür: 25
34 Mesajina 37 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 20 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hasan bey öğrenmek için soruyorum
Bilinen kameri takvime göre, Aylar,yeniay(hilal)ın görülmesiyle başlar,hilal 12 kez görüldüğünde 1 yıl tamamlanmış olur,hilal 29-30 günde bir görünür değil mi. Siz ise oruç başlangıcının hilalle değil dolunayla başladığını mı söylüyorsunuz. Bu dolunayın da temmuz aylarında olan kavurucu dolunay olması lazım Yani kameri takvimi kabul ediyor lakin orucun bu takvimle ilgisi olmadığını mısöylüyosunuz.yoksa kameri takvimi kabul etmiyor musunuz. Yani bütün ölçütün güneş takvimine göre mi olması gerekir diyorsunuz Böyle mi düşünüyorsunuz.bilmek için soruyorum Konu yolcu42 tarafından (15. August 2018 Saat 09:21 AM ) değiştirilmiştir. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 826
Tesekkür: 0
168 Mesajina 236 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Evet, hilal 29-30 günde bir görünür
ama GÖKTE görünen o hilal başkadır, KAMERî YILDAKi hilal başka. Kanıt: Gökteki hilal zincirleme 11 gün erken gelmez, gökteki hilal 13 dolunaya sahip "dolunaylar dizisi"nden sonra 19 gün GEÇ gelir, kamerî yıldaki hilal ise zincirleme 11 gün ERKEN gelir. Bu söylediğim anlaşıldıysa öteki sorularınıza geçeyim. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 826
Tesekkür: 0
168 Mesajina 236 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Öteki sorularınız şunlardı:
Alıntı:
geçeyim mi artık? |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 826
Tesekkür: 0
168 Mesajina 236 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
Evet, kavurucu dolunayı savmlamak suretiyle karşılama etkinliği dolunay gecesini izleyen sabah başlar. Bunu nerden anlıyoruz? 2:185'teki şu ifadeden: O dolunayı onu görenleriniz savmlasınlar Men şehide minkum eş-şehre fel yesum hu. ŞEHR "dolunay"dır, bunu kanıtlayan ayetler var, örneğin Yûnus 5; açıkladım, istenirse yine açıklarım ama yeter. İşte o dolunay önce görülecek, sonra savmlanacak yani savmlama etkinliği akşam dolunay görüldükten sonra, sabah başlayacak. 2:185'teki "men şehide minkum"un tek anlamı bu, ki "şehr"den kasıt hilaldir diyenlerin anladığı da bu. O yüzden akşam ramazan hilalini görmeye çalışıyorlar önce, sabah "sahur"a kalkıyorlar. 1. Ramazan hilalini ufukta görmeye çalışıyorlar ama kameri yıl denen kağıda göre savmlıyorlar. Alâkası yok. Çünkü ufuktaki hilal mevsim olarak vakten sabittir, kağıttaki ise o mevsim senin bu mevsim benim gezer. Yani ufukta gördükleri o hilal ramazan hilali değil. 2. Bütün ramazan ayını oruçla geçirdiklerini sanıyorlar, oysa bu da mümkün değil çünkü ilk günü oruçsuz geçirdikten sonra hilali akşam görüyorlar, oruçlarını en azından 1 gün eksik tutuyorlar. Ama "uydurulan din"in din adamları buna da bi kulp uydurup diyorlar ki: Gün akşam başlar; hilali akşam görüyoruz, gün ondan sonra başlıyor kayıp yok... Kocaman bi yalan. Çünkü o hilal sabahleyin güneşten az sonra doğdu, bütün gün güneşin ışığında görünmeksizin batıya yol aldı, akşam güneş battıktan az sonra görüldü görülebildiyse. Yani gündüz ramazan hilali var, ramazan yok... Şu kandırmacaya bakar mısınız. Bu kanmaca kandırmacalar çok kolay sona erer: Allah'ın gerçeği kabul edilince. Arapçanın kadîm sözlüklerinde de tanımlandığı üzere, ŞEHR kamerin ittisak etmiş halidir; kocaman, yuvarlak, simetrik; kısacası DOLUNAY. Müminler savmlama etkinliğiyle onu karşılayacaklar, onu gördükten sonra. Eyyâmen: en az 3 gün. . Konu Hasan Akçay tarafından (16. August 2018 Saat 04:21 AM ) değiştirilmiştir. |
|
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Etiketler |
| akşama, değil, geceye, kadar, neden |
|
|