6. December 2009, 07:53 PM | #1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Dec 2009
Mesajlar: 29
Tesekkür: 5
23 Mesajina 52 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 |
Namaz ögrenmek istiyorum...
Selam Ali Riza bey
Burada Milyonuncu kez olsa bile yeni bir baslik actim. Kuran isigninda Namazi beraber ögrenelim.... Öncelikle Kuranda bir Namaz (Salaat) oldugnu ikimiz de kabul ediyoruz... Ama ben bir türlü mekanik bir namazin oldugnu göremiyorum (Gözümde perde var ise bunu aralamada yardimci olursunuz insallah) Ilk sorum: Kuranda bir mekanik Namazin var oldugnu kabul etim sayalim (Secdenin yere kapanmak oldugnu, Rükunun egilmek oldugnu, iki rekat oldugnu vs. vs.). Abtesimi de aldim, Vakti de geldi diyelim (Vakitle, Secdeyle....ilgili ilerde sorularim olacak). Nereye yönelecegim? Kuranda belli bir yön verilmedigne göre istedigm herhangi bir yöne yönelebilirmiyim? görüsek üzere |
14. December 2009, 10:20 AM | #2 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Feb 2009
Mesajlar: 399
Tesekkür: 59
244 Mesajina 485 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 |
Selamün aleyküm Korkut Kardeş, Kuranda bazı kavramlar, denizden tuzu ayrıştırmaya. dağlardan tahlil ederek madenleri insanların kullanacak konuma getirilmesi gibidir. sen onu açığa tahlil edip çıkaracaksın. Bu açıkça bana allahı göster. kuranda allaha itaat edin diyor ama, nerde allah diyemiyorsan sen de bana göster namazı diyorsun. göster rekatı kılış şeklini diyorsun.
namaz parçaların bir bütünden ayrılmış oyuncaak gibidir o parçalar toparlanıp yerli yerine konulduğu zaman oyuncak şekşilleniyorsa namaz da ona benzer. Kuranianlamametodu.blogspot.com sitede ayrıntılarıyla ayetlerden örnekler vererek açıklamaya çalıştım aç bak . yanlış ayet örneği vermişsem yorum yaparak eleştir selam ve sevgişler sunarım. |
Ali Rıza Borazan Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Miralay (18. June 2010) |
14. December 2009, 08:23 PM | #3 | ||||||||||||||||||||
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Dec 2009
Mesajlar: 29
Tesekkür: 5
23 Mesajina 52 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 |
Selam Ali bey,
Alıntı:
Kuranda sekilsel namazi göster sorusu aynen su soruya benzer: "Kuranda, Hadislerin dini kaynak oldugnu göster"! Bu soruyu da buradaki kardeslerden bir cogu sormustur, bunlardan hepisinin Allahi görmek istediklerini söyleyebilirmisiniz? Ayrica kuranda zaten Allahin varligna dail bir kanitin olmasina gerek duyulmamistir... Bologunuzda Namaz ile yazdigniz yaziyi bir baska konuda elestirmistim, ama buraya yindede kopya edeyim.... Alıntı:
Yani bu konuda ilmi olmayan.... neyse bir bakalim... Alıntı:
Ve yukardaki paragrafiniza kadar daha hic bir sekilde Mekanik Namazin oldugna dair bir ayet göremedim, sadece birkac yerde Salaat gecen ayetleri bu mekanik Namaza yorumlamis siniz, bakalim ilerde ne gelecek.... Alıntı:
Ve mecaz olmasa bile, bu mekanik Namazin var oldungu göstermez! Mecaz olmasa bile, bir Kurani baska birine Teblig edertekn temiz bir sekilde gitmek var bir de kirli....... Alıntı:
Alıntı:
Toprak temizlemeseydi, muhtemelen Allah kalkip da bizden temizlenmemiz icin böyle bir sey istemezdi... Alıntı:
Alıntı:
Hem bu sorunuzu neye dayanarak soruyorsunuz? Ben de diyorum ki, mükemmel bir sekilde erderdi! Bir mümin hal ve hareketlerinden belli olur. Dort duvarin arasinda kendi basina kildigi bir namazla degil! Alıntı:
Ama Allahin mesajina baglilik gösteren, hic bir zaman cirkin islere bilasamaz, bilasirsa Allahin mesajina bagli degildir. Salaat etmekle, cirkin is yapmak az cok zit anlam tasir! Alıntı:
Anlattiklariniz bir Hayar Salaatini dogrular, mekanik bir namazi degil! Alıntı:
Zaten tüm zorlamaniz, 13:2 yi yanlis anlamanizdan dir! Orada her sey yazmiyor! Bütün varliklari cift yaratmistir! Salaat bir Varlik mi ki, iki tane salaat olsun? Alıntı:
Alıntı:
Namaz, Zekat, Ruku ayri ayri seylerdir! Alıntı:
Alıntı:
2.Ibrahimin yaptigi beyt ayrica Bekke dedir. 3.Sizin Kabe dedigniz yapi Mekkededir. Allah da bekke ve Mekkeyi ayirt edemeseydi bunlari ayri ayri anmazdi! 4. Kabe kesinlikle güvenli bir yer degildir! 6. Ayetin arbacasinda "Evimi Tavf eden..." diye gecmez! Tavaf edenler, Rüku edenler.... icin evimi temiz tutun diye gecer! Orjinal metine bakarak, Tavafin, Rukunun, tastan bir yapiya yapilacagindan bahs etmez! Bu zaten Ibrahimin Dinine ters düser. Ibrahim eski kavminin Putlarini kirmis birisi olarak, yeni daha büyük bir Put insa etmis olabilirmi? Ben ayeti söyle anliyorum: 2/125- Hani Evi (Islam Systemini ) insanlar için bir toplanma ve güvenlik yeri kılmıştık. "İbrahim'in makamını(durusunu baglilik edinin", İbrahim ve İsmail'e de, "Evimi, (Islam Systemini) temiz tutun, Hizmet (tavaf), Ibadet, alcakgönüllük (rüku) ve Itaat edenler için " diye ahid verdik Alıntı:
Görüldügü gibi, Mekanik bir namazin sekli yok ortada! Alıntı:
Alıntı:
Ayrica, bu ayet sadece Peygambere hitap eder, müminlere degil! Alıntı:
Alıntı:
Selamlar Konu Korkut tarafından (14. December 2009 Saat 08:36 PM ) değiştirilmiştir. |
||||||||||||||||||||
18. June 2010, 03:21 AM | #5 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 1.979
Tesekkür: 1.908
1.298 Mesajina 2.732 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 |
Onların alınlarında secde işareti vardır, onları ordan tanırsın gibi bir mesaj var.
Bunu açıklayabilir misiniz? |
hiiic Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Miralay (18. June 2010) |
18. June 2010, 06:00 AM | #6 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Feb 2009
Mesajlar: 399
Tesekkür: 59
244 Mesajina 485 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 |
Teşekkürederim korkut kardeşim.eleştirmek bir hakikati ortaya çıkarmak için gayret göstermişsiniz.Şunu Unutmamak gerekir kiHer ideolojinin arkasında bir put vardır. Onlar kendi kabullendikleri ideoljinin tanrıçasına şükürlerini beirtmek için şeklen bir ibadetleri vardır. Allaha olan bağlılığın da bir şekli vardır. o hem eylem hemde o eylemi kimin adına yapıldığını göstermedir.bu bizim kültürümüze. salat olan tespih olan namaz olarak yansımış hadi namaz yok diyelim veya namaz kılanlar kendisini namazla arındırmamış diyelim namaz kılamayanlar dünya üzerine baktığımız zaman kendilerini kötülükten arındırmış bir topluluk gösterebilirmisin selam ve sevgiler.
|
18. June 2010, 10:38 PM | #7 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 1.979
Tesekkür: 1.908
1.298 Mesajina 2.732 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 |
Alında diyorum alında secde izi oluyormuş?
|
19. June 2010, 12:16 AM | #8 |
Site Yöneticisi
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.020
Tesekkür: 3.570
1.083 Mesajina 2.384 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000 |
Selamun Aleykum! Değerli Hiiç Kardeşim!
Bunu anlamak için secde kelimesinin gerçek anlamını bilmemiz gerekir. Teslim olma, boyun eğme anlamında kullandığımız “secde” sözcüğünün vaz’ı (ilk ortaya çıkışı), “devenin sahibini üstüne çıkarması için boynunu kösmesi, (eğmesi)” ve “meyve yüklü hurma dallarının, sahibinin rahat uzanıp toplamasına elverişli olarak eğilmesi” anlamındadır. Daha sonra da sözcük; “ülke krallarının bastırdıkları para üstündeki kabartma resimlere tebaanın baş eğerek bağlılık göstermesi” anlamında kullanılmıştır. (Lisan ül Arab; c:4, s:497) Buradan anlıyoruz ki, “secde”; “kişinin bilinçli olarak bir başkasına kendisinden daha güçlü olduğunu kabul ederek teslim olması, boyun eğmesi, onun otoritesi dışına çıkmaması” demektir. Allah'a secde etme de;Allah'ı otorite kabul ederek O'nun otoritesinin dışına çıkılmamasıdır. “Simalarından” demek; “alâmetlerinden” demektir. Bu alâmetler de “müminlik-müttekilik”, “kâfirlik-facirlik” gibi yaşam tarzlarıdır. İşte bu ölçüleri bilen herkes, çevresindeki insanların hangisinin cennetlik, hangisinin cehennemlik olduğunu ayırt edebilir durumdadır. Meal ve tefsirlerde (!) “sima” sözcüğünün, sözünü ettiğiniz ayetle birlikte başka ayetlerde de (Bakara; 273, Muhammed; 30, Rahman; 41) “yüzlerinden”, “yüz çizgilerinden” veya “yüzlerindeki alâmetlerden” diye çevrilmiş olduğu görülmektedir. Oysa “sima” sözcüğü sadece; “alâmet, gösterge, eser, belirti” demek olup, “yüz, çehre” anlamına gelen sözcük ise; “vech” sözcüğüdür. Çevirilerde görülen “yüzdeki alâmet/ belirti” ifadesinin karşılığı da; “sima-ül vech”tir. Fetih suresinin 29. ayetindeki “simahüm fi vücuhihim (alâmetleri, secde eserinden, yüzlerindedir)” ifadesiyle karıştırılmaktadır. Hâlbuki Fetih suresinin 29. ayetinde her iki sözcük (“sima” ve “vech”), öz anlamlarıyla ayrı ayrı zikredilmiştir. Diğer taraftan, bazı tefsircilerin , Âl-i Imran suresinin 106, 107. ve Zümer suresinin 60. ayetlerinde açıklanan, ahirette bazılarının yüzlerinin beyaz, bazılarının ise siyah oluşunu, bu ayetin tefsirinde kullanmaları çok yanlıştır ve yine “sima” sözcüğünün yanlış anlamlandırılmasından kaynaklanmaktadır. Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur. Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır. Sevgi,saygı ve muhabbetle. Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay |
19. June 2010, 12:35 AM | #9 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 1.979
Tesekkür: 1.908
1.298 Mesajina 2.732 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 |
Yani yüzünden anlaşılıyor muymuş secde edenler?
Anlaşılıyorsa nasıl? Bir insanın secde ettiğini nasıl anlayabiliriz. |
19. June 2010, 01:45 AM | #10 | |
Site Yöneticisi
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.020
Tesekkür: 3.570
1.083 Mesajina 2.384 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000 |
Selamun Aleykum! Değerli Hiiç Kardeşim!
Alıntı:
Kasas;88:"O'nun vechinden başka her şey helak olucudur.", Rahman;27:" Yalnız Rabbinin celâl ve ikram sahibi vechi bakî kalır." "Nereye dönerseniz Allah'ın vechini görürsünüz" vb ayetlerden "vech"in,Allah'a yönelme, buyruklarına uyma anlamına geldiğini düşünüyorum.. “Simalarından” demek; “alâmetlerinden” demektir. Bu alâmetler de “müminlik-müttekilik”, “kâfirlik-facirlik” gibi yaşam tarzlarıdır. Bunlar da insanlardan açığa çıkan söz ve davranışlardır. Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur. Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır. Sevgi,saygı ve muhabbetle. Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay |
|
Bookmarks |
Etiketler |
istiyorum, namaz, ögrenmek |
|
|