hanifler.com Kuran odaklı dindarlık  

Go Back   hanifler.com Kuran odaklı dindarlık > İMAN > Kur’an

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 19. March 2010, 08:57 AM   #1
halukgta
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26
halukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud of
Standart


Müslümanlardan rumuzlu arkadaşıma verdiği bazı örnek ayetlerle ilgili bazı şeyler söylemek istiyorum.
Tahrim 3 de ne diyordu Rabbim ayetinde?

(Hani Peygamber, eşlerinden bazılarına gizli bir söz söylemişti. Derken o (eşlerinden biri), bunu haber verip Allah da ona bunu açığa vurunca, o da (Peygamber) bir kısmını açıklamış bir kısmını (söylemekten) vazgeçmişti. Sonunda haberi verince (eşi) demişti ki: 'Bunu sana kim haber verdi?' O da: 'Bana bilen, (her şeyden) haberdar olan (Allah) haber verdi' demişti.)

Değerli kardeşim önce şunu hatırlatmalıyım ki Allah elçisiyle ya da vahiyleri gönderdiği melekleri ile elbette kur’anın vah yettiği sözlerin dışında konuşmuştur, bunun tersini zaten söyleyen yok. Örneğin gaibi konularda da birçok soruların peygamberimiz tarafından sorulduğunu anlıyoruz fakat cevap verilmediği, bilmemiz kadarının söylendiğini anlıyoruz ayetlerden. Hatta bazı ayetlerde bende sizin bildiğiniz kadarını yani kur’anın açıkladığı kadarını biliyorum türünden ayetleri görürüz. Peygamberimiz inanıyorum ki bu güzel görevin heyecanıyla vahiy meleğine ve Rabbe birçok sorular sormuştur ama ona bizlere iletmesi söylenen bizleri ilgilendiren, sorumlu olduğumuz yalnız kur’an olduğunu birçok ayetinden anlıyoruz.

Gelelim yazdığınız ayete bakın bu ayet çok önemli, eğer biraz düşünürsek her şey çıkacaktır ortaya. Peygamberimiz eşlerinden bazılarına gizli bir söz söylemiş, içlerinden biriside açığa vurunca bunu Rabbim elçisine haber vermiş, oda bir kısmını açıklamış bir kısmını söylememiş ve peygamberimiz bunu Allah ın söylediğini bildiriyor. Şimdi düşünelim bakın bu olay kur’anda geçiyor ve kısmi bilgi veriliyor, peki neden geçiyor? Neden günümüzde bizlere binlerce hadisin kur’anda hiç bahsedilmediği halde inanıyoruz? Şimdide ayetin üzerinde düşünelim. Konu nedir? Peygamberimizin ailesi içinde geçen gizli kalması gereken bir olay var. Peki, bu açıklanıyor mu? Hayır, hiçbir bilgi verilmiyor. Peki, neden verilmiyor? Çünkü bizi din ve iman adına bu olay ilgilendirmiyor da ondan. Peki, bu ayet boşuna mı yazıldı o zaman diye bir soru gelir aklımıza, elbette hiçbir ayet boşuna değildir bir sebebi vardır. Burada peygamber eşlerine bir ihtar ve dikkat çekme vardır. Dikkat li olun yanlış yapmayın, peygamberinizin her şeyden haberi olur. Bizlerde bu ayetten dersler çıkarabiliriz. Gizlenmesi gereken şeyleri açığa vurarak kimseyi zor durumda bırakmayın, Allah her şeyin şahididir. Bir gün bunun hesabı verilecektir, sırların açığa çıkması birçok kötülüklere sebep verebilir, kötü olaylara neden olabilir, onun için gizlenmesi gereken gizli tutulmalıdır. Bakın bu ayet kur’anda var ama dikkat edin peygamberimize Rabbin aktardığı o gizli bilgi bizlere açıklanmamış neden dersiniz? Çünkü bizi ilgilendirmiyor da ondan.

Şimdide son olarak yine yukarıdaki konu gibi açığa vurulmayan bir konu var önce ayeti yazalım.

AHZAB. 37- "Ey Muhammed! Allah'ın nimet verdiği ve senin de nimetlendirdiğin kimseye. Eşini bırakma, Allah'tan sakın"diyor, Allah'ın açığa vuracağı BİLGİYİ içinde saklıyordun. İnsanlardan çekiniyordun; oysa Allah tan çekinmen daha uygundu. Sonunda Zeyd eşiyle ilgisini kesince onu seninle evlendirdik ki evlatlıkları eşleriyle ilgilerini kestiklerinde onlara evlenmek konusunda müminlere bir sorumluluk olmadığı bilinsin. Allah'ın buyruğu yerine gelecektir."

Allah elçisine şöyle sesleniyor; Benim nimet verdiğim seninde evlatlık alarak ona yardımda bulunduğun, yetiştirdiğin Zeyd e eşin ile ilgilen onu bırakma diye tavsiyeler veriyordun diyor. Demek ki evlatlığı Zeyd eşinden ayrılmak istediği ondan uzaklaştığı anlaşılıyor buradan. Şu cümleyi lütfen iyi düşünün bakın Rabbim ne diyor elçisine.( Allah'ın açığa vuracağı BİLGİYİ içinde saklıyordun. İnsanlardan çekiniyordun.) peki neydi bu peygamberimizin içinde sakladığı açığa vurmaktan çekindiği düşüncesi? Allah bu sözleri söyledikten sonra, elçisine insanlardan çekineceğine benden çekin diye de ikazı var Rabbin. İşte çekindiği söyleyemediği ama Rabbin bunun ne olduğunu bildiği düşüncesini bakın ayetin sonun da hem elçisinin düşüncesini yerine getiriyor hem de bir konuya açıklık getirip evlatlıkların gerçek evlat olmadığının örneğini bizzat elçisine verdirmiş oluyor. Bakın ne diyor ayetin sonunda.( Sonunda Zeyd eşiyle ilgisini kesince onu seninle evlendirdik.) Şimdi lütfen herkes kendi aklınca ve nefsiyle düşünsün acaba peygamberimizin kendi nefsinde açığa vuramadığı çekindiği şey neydi? Gelelim asıl konuya, demek ki peygamberimiz ile Rabbin arasındaki bu duygu ve düşünce açığa vurulması istenmeyen bir düşünce ki, bizlere ancak tahmin etmemiz ve anlamamız isteniyor buda zor değil çünkü ayetin sonunda bu anlaşılıyor. Hatırlayın bu konu bile üstü kapalı bizlere dersler veren ayet olarak indirilmiş ve kısmi olarak kur’anda anlatılmış. Demek ki bazı özel haberleşmeler elbette olmuş Rabbin elçisi ile ama bizi ilgilendirmeyen konular asla açığa vurulmamıştır.

Sanırım bu iki ayet ve anlatmak istenenler sorularınızın, düşüncelerinizin cevabı olmuştur. Sonuç olarak Allah elçisine bizlerin sorumlu olduğu her şeyi kur’anda açıklamıştır, yoksa sizleri kur’andan sorumlu tutuyorum der mi? Bunun tersini söylemek Rabbin adaletini sorgulamak olduğunu bilmeliyiz. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
halukgta isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 20. March 2010, 01:28 AM   #2
dost1
Site Yöneticisi
 
dost1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.076
Tesekkür: 3.618
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000
dost1 is on a distinguished road
Standart

Selamun Aleykum! Değerli Halukgta Kardeşim!

Alıntı:
halukgta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

...
Değerli kardeşim önce şunu hatırlatmalıyım ki Allah elçisiyle ya da vahiyleri gönderdiği melekleri ile elbette kur’anın vah yettiği sözlerin dışında konuşmuştur, bunun tersini zaten söyleyen yok.
...
SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Bu cümlenizi açabilir misiniz?
Allah'ın vahiyleri gönderdiği melekleri ifadenizi Kur'an'dan delillendirebilir misiniz?

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay
dost1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
dost1 Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
snobyx (20. March 2010)
Alt 20. March 2010, 08:24 AM   #3
halukgta
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26
halukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud of
Standart



Melek derken Cebrail i kast ettim, Kur'anı tebliğ eden. Burada elbette tebliğ esnasında Allah resulü Cebrail e, kendi nefsini, duygularını tatmin etmek adına bizlere iletilmeyen ve bizleri de ilgilendirmeyen sorular sorulmuş olması çok doğaldır.

Örneğin peygamberin eşlerinin bir kısmına gizlice söylediği bir sır daha sonra yayılmış ve Allah elçisine haber vermiş bunu. Bu konu kur'anda geçer ama konunun ne olduğu Allah ile elçisi arasındadır, söylenmemesinin nedeni de bizleri o kısmının ilgilendirmediğidir. Örneğin peygamberimiz Yaratana cennet, cehennem ve kıyamet ile ilgili birçok sorular sormuş olmalı ki, bu konuda bana hiç bir bilgi verilmedi yalnız Allah bilir diyerek kendisine bu konularda detaylı açıklamalar yapılmadığını öğreniyoruz ayetlerden. Bir insan olarak mutlaka sormuş olmalıdır ki Allah elçisi, bu konuda birçok ayet indirilmiştir.

Musa peygamber örneğinde de buna rastlarız. Musa peygamberimizde inancını pekiştirmek adına Allah ı görmek istemiş ama görmesinin mümkün olmadığı örnekleri verilmiştir. İnsanoğlunun aceleci, meraklı ve hemen düşünmeden hüküm veren bir yapıda olduğunu söyler Rahman. İşte bu özelliğinden dolayı elbette peygamberimizde hem Cebrail e hem de Yaratana birçok sorular sormuş olması çok doğaldır. Fakat ayetlere baktığınızda Müslümanları ilgilendiren hiç bir konunun kur'an dışı kalmadığını çok net anlıyoruz. Rahman sizleri kur’andan sorumlu tutuyorum diyerek, tüm tevatür bilgilere kapısını kapatmıştır. Bu sözlerimle bunları kast etmiştim.
halukgta isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 21. March 2010, 02:08 AM   #4
dost1
Site Yöneticisi
 
dost1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.076
Tesekkür: 3.618
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000
dost1 is on a distinguished road
Standart

Selamun Aleykum! Değerli halukgta Kardeşim!

Alıntı:
halukgta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


Melek derken Cebrail i kast ettim, Kur'anı tebliğ eden. Burada elbette tebliğ esnasında Allah resulü Cebrail e, kendi nefsini, duygularını tatmin etmek adına bizlere iletilmeyen ve bizleri de ilgilendirmeyen sorular sorulmuş olması çok doğaldır.
...
Kur'an'ı Cebrail mi tebliğ etmiştir? Bu savınızı Kur'andan delillendirebilir misiniz?


Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay
dost1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
dost1 Adli üyeye bu mesaji için Tesekkür Eden 2 Kisi:
Barış (24. March 2010), snobyx (21. March 2010)
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
gerçekleri, hadis, kutsi


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:18 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Hanifler - Kuran odaklı gerçek din islam