![]() |
![]() |
#41 | |
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 62
Tesekkür: 201
49 Mesajina 158 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() |
![]() Alıntı:
Selamlar, Öncelikle Rabbimizin Kuran'ı bizzat resulune vahy ettiğini düşünüyorum.Ama en son tahlilde bunu bir melek aracılığı ile yaptığını düşünmek de sakıncalıdır demiyorum.Amacım sadece bu konuları daha iyi irdelemek anlamak. Sadece bir noktaya dikkat çekmek istiyorum.Yukarıda büyük ve farklı renkte yazdığım mealin arapçasını Necm 10.Fe evha ila abdihi ma evha Böylece(O:Fiildeki gizli özne) kuluna vahyettiğini vahyetti. Eğer ''O''zamiri ile işaret edilen ''Cibril''ise vahyedilen kişi yani Resul Cibril'in kulumu oluyor. İsra 1.Sübhanellezi esra bi abdihi leylem minel mescidil harami ilel mescidil aksallezi barakna havlehu li nüriyehu min ayatina innehu hüves semiul besiyr Eksiklikten uzaktır O ki bir gece kulunu, âyetlerimizden bir bölümünü, kendisine göstermemiz için, Mescid-i Harâm'dan, çevresini bereketli kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya yürüttü. Gerçekten O, işitendir, görendir. Selametle...
__________________
Yusuf 76:Ve her bilgi sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Ayetin tümüne baktığınızda bir aracı olduğu ve birçok kez indiği ve peygamberimizin de onu çok yakından gördüğü anlaşılıyor. Tüm bu gerçekler bir tarafta dururken ayette geçen şu cümleden yola çıkarak ayetin manasını değiştirmek doğru olmayacağını düşünüyorum. ( Hemen de kuluna vah yettiğini vah yetti...) Burada şöyle anlamalıyız. Allahın, kuluna vahyedilmesini istediğini hemen vahyetti. Ayetin bütününde Rahman ile elçisi arasında bir görevli olduğu çok açık anlaşılıyor bizlere düşen bunu anlamaya çalışmak olmalıdır. Selamlar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 62
Tesekkür: 201
49 Mesajina 158 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() |
![]() Alıntı:
Ayetlerin başından itibaren bir aracıdan bahsedildiğini görmedim.Peygamberin yaşadığı iki vahy deneyiminin insanlara Kuran ile anlatılmasından başka birşeyden bahsetmiyor ayetler.Aracı elbette bir yorumdur,kesin bir gerçek değildir. Verdiğim ayetin Arapça orjinalinde zamirler çok açıktır.Resule görünen her ne ise vahyi o vermiştir ve Resul onun kuludur.Bunun başka bir çeviriside yoktur. Ama dolaylı bir anlatım tarzıdır diyerek arada bir görevli olduğu düşüncesi anlaşılır bir düşüncedir ama yukarıda dediğim gibi bir yorumdur ve kesin bir gerçek değildir. Sonuç olarak şahsi kanaatim ne Cibril ne de Mikal iki melek değildir. Selametle...
__________________
Yusuf 76:Ve her bilgi sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 30
Tesekkür: 67
12 Mesajina 16 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
snobyx kardeşimin söylediklerine katılmamak mümkün değil kanaatimce...
Kur'an'ı vahyeden Yüce Allah vahyedilen ise Muhammed.... Cebrail vahiy anlamında iken birden meleğe çevrilmiş, tuhaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Jan 2010
Mesajlar: 207
Tesekkür: 30
72 Mesajina 144 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Mevdudi'nin Tefhimu'l Kur'an adlı Tefsirinde Kıyamet 19.ayetin yorumunu okurken şöyle bir ifade ile karşılaşmıştım:
Sonra muhakkak onu açıklamak bize ait (bir iş) tir. Hatta önceki ayetleriyle birlikte: 16- Onu (Kur'an'ı, kavrayıp belletmek için) aceleye kapılıp dilini onunla hareket ettirip-durma. 17- Hiç şüphesiz, onu (kalbinden) toplamak ve onu (sana) okutmak bize ait (bir iş) tir. 18- Şu halde, biz onu okuduğumuz zaman, sen de onun okunuşunu izle. Ve Mevdudi der ki: Bu çok önemli bir ayettir. Bu ayetin ortaya koyduğu bazı ana umdeleri eğer iyice anlarsak daha önceleri pekçok kişinin düştüğü ve bugün de yaygın olan birçok sapıklığa düşmekten kurtuluruz. İlk önce, şu açıkça anlaşılmaktadır ki, Rasulüllah'a nazil olan vahiy sadece Kur'an'da yazılı olandan ibaret değildir. Kur'an'ın haricinde ve Kur'an'da yer almayan bilgiler de Allah Rasulü'ne verilmiştir. Kur'an'ın emirleri, yol gösterişleri, kelimeleri, hususi ıstılahları ve bunların manaları Allah Rasulü'ne anlatılmıştır. Eğer bunların hepsi Kur'an'da yazılı olmuş olsaydı o zaman "Bunların anlamlarını biz sana açıklayacağız" ya da "Onun açıklanması bize düşer" gibi bir söze gerek duyulmazdı. Eğer Rasulüllah'ın (s.a) bilgilenmesi böyle olmasaydı, tüm açıklamalar Kur'an'da olurdu. O halde, Kur'an'ın Allah tarafından yapılan açıklama ve izahı her halûkârda Kur'an kelimelerinden ayrıdır. Bu, bize Kur'an'da anlatılan Vahy-i Hafî'nin diğer bir ispatıdır. (Kur'an-ı Kerim'de bunun hakkında başka deliller de vardır. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Sayın Snobyx sizin cevabınızdaki cümleniz, kur'an bütünlüğünde düşündüğünüzde benim sözlerimi onaylıyor farkındamısınız? ( Resule görünen her ne ise vahyi o vermiştir.) Görünen Rahman, Yaratıcı olmayacağına göre?..... Esen kalın. Halukgta
|
![]() |
![]() |
halukgta Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | snobyx (24. March 2010) |
![]() |
#47 |
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 30
Tesekkür: 67
12 Mesajina 16 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Selam Haluk Hocam, Kur'an bazı yerlerde neden bu kadar karışık ya da biz mi anlayamıyoruz. Zira Yüce Allah açıkca bu vahiyleri Cebrail adında bir melek kulumuza vahyediyor diyemez miydi? ya da ben Cebrail'e vahyediyorum O'da kulumuza şeklinde.
Kamer suresinde Yüce Allah dört kez yemin ederek Kur'an'ı kolaylaştırdığını söylüyor fakat biz en önemli konuları bir türlü çözemiyoruz. mesela namaz 2 vakit , 3 vakit veya 5 vakit diyenler var. ya da bu cebrail olayı. Musa'ya vahyedip, levhaları verirken meleğe ihtiyaç duymayan Allah, neden Muhammed'de bu gereği duyuyor? Allah'a emanet olun. sevgilerle... |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Değerli arkadaşım zor olan kur'an ın anlatımı değil, bizlerin kafalarının karışık olmasıdır zorluk çıkaran. Allah yarattığı canlılar içinde tek aklı ile hür hareket eden, yaratığın insan olduğunu söyler. Bırakın birazda akıl kullanılsın kur'anı anlamak için, yoksa diğer canlılardan ne farkımız kalır. Aklını kullanamayan hayvanlara bile gel, git, yat, kalk demesini öğrettiğimizde onlarda yapıyor. Ama bunu kendileri akıl edemiyor. Allah yarattığı kulları için tartışmaya meyillidirler diyor. Böyle yaratmasının ve kur'anıda düşünerek anlamamızın elbette bir sebebi vardır. Buda imtihanın zor sorusu olsa gerek, ne dersiniz?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 62
Tesekkür: 201
49 Mesajina 158 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() |
![]() Alıntı:
Selamlar, Anlatmak istediğimi yanlış anlatmışım veya eksik kalmış, Önce Musa'nın ilk vahyi nasıl aldığına bakalım. (Kasas; 30) Sonra oraya vardığında o bereketli toprak parçasındaki vadinin sağ tarafından, bir ağaçtan şöyle seslenildi: "Ey Mûsâ! Alemlerin Rabbi Allah Benim, Ben!" (Tâ Hâ; 9–15) Ulaştı mı sana Mûsâ'nın haberi? Hani bir ateş görmüştü de ailesine, "Bekleyin! Gözüme bir ateş ilişti. Olabilir ki, ondan size bir kor parçası getiririm yahut onun üzerinde bir kılavuz bulurum" demişti. Onun(ateşin) yanına geldiğinde kendisine "Mûsâ! Benim Ben, senin Rabbin. Hadi pabuçlarını çıkar, sen kutsal vadide, Tuva'dasın. Ve Ben seni seçtim; o hâlde vahyedilecek olanı dinle. Hiç kuşkulanma ki, Ben Allah'ım. İlâh yoktur Benden başka. O halde Bana kulluk et ve Beni anmak için namaz kıl. Kuşku duyma ki o saat gelecektir. Onu neredeyse gizleyeceğim ki, her kimse gayretinin karşılığını elde etsin" diye seslenildi. Ben hiçbir zaman Resul'e Rabbimizin perdesiz göründüğünü söylemedim.Zaten böyle birşey söz konusu olamaz. Şûrâ 51.Bir beşer için, bir vahy ile veya perde arkasından yahut bir elçi gönderip de izniyle dilediğini vahyetmesi dışında Allah'ın kendisiyle konuşması olmaz. Muhakkak O, Aliyy'dir Hakîm'dir. Burada ifade edilen Resul'un dikkatini çeken vahy öncesi bir durumdur.Belki bir ışık veya başka birşey.Bunu elbette bilemiyorum.Fakat şuna inanıyorum ki,Vahy bizzat Rabbimiz tarafından Resullerine verilmiştir.Kesinlikle bir aracı olduğunu(ki 1400 küsur senedir işi gücüde yok)düşünmüyorum. Selametle...
__________________
Yusuf 76:Ve her bilgi sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 30
Tesekkür: 67
12 Mesajina 16 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Gerçekten bizim kafalar sorunlu hocam. Bizim burada iki tane cami imamına dedim ki, siz ne dediğinizi bilmeden namaz kılıyorsunuz, bu Nisa 43. e ters bir durum. ne cevap verseler iyi, o ayet sarhoşlar için dediler.
o zaman bende dedim ki, ben içki içmem, sizde içmezsiniz peki yine de ne dediğinizi biliyor musunuz? sarhoştan ne farkınız var? sustular, sonra arapçanın faziletlerini! anlatmaya başladılar. cennet dili falanmış. oraya gidersem görecekmişim, gerçi gitmem imkansızmış ya. çünkü ben onların gözünde kafirim ya. yani konuya dönecek olursam, zihinler çok fena bir halde bulandırılmış. Din adamı olanlar maalesef islam'dan en habersiz olanlar aynı zamanda. Bu kadar açık bir ayeti dahi anlamaya kafaları yetmiyor. Biri de şöyle dedi, Kur'an'da nasıl namaz kılınacağı yazmaz. evet bunu diyen bir imam. Dedim ki Namazı emreden Rabbimiz bize nasıl kılınacağını anlatmamış ha, veyl olsun size. Maalesef orayı terketmek zorunda bırakıldım, Rabbime şahit ol diyerek.. sevgilerle... |
![]() |
![]() |
sabaha_dogru Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Barış (24. March 2010) |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
gerçekleri, hadis, kutsi |
|
|