![]() |
![]() |
#4 | |||||
Site Yöneticisi
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.076
Tesekkür: 3.618
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000 ![]() |
![]()
Selamun Aleykum! Değerli Mavera Kardeşim!
Alıntı:
Evde yapılan tazarrulu niyaz, Allahın emrettiği salat değil, Allahın emrettiği tazarrulu yakarışdır,niyazdır/namazdır. Alıntı:
Dinin tebliğ edildiği yerde hayatın başlaması sabah , akşam ve gecedir. Gündüz saatlerinde iklim nedeni ile hayat çok fazla hareketli değildir. Bu vakitleme o günün Arabistan'ının coğrafî ve sosyal koşulları çerçevesinde öngörülmüştür. Kur’an evrensel ise ki, evrenseldir. Farklı coğrafya ve sosyal ortamlarda salât için en uygun zamanların belirlenebileceği düşüncesindeyim. Bu düşüncemi de Kur’an’da geçen ayetlerden anlıyorum. Sözkonusu ettiğiniz Şafak sökmesi" ya da "tanyeri ağarması" olarak ifade edilen فجر - fecir sözcüğü, "gecenin karanlığının çatlayarak dünyanın aydınlanmaya başlamasını, sabahın ilk beyazını, insanın mutluluk duyduğu ve ümitlendiği o değerli anları" ifade etmektedir. Ancak burada mecazî bir anlatımla, ilk gelen vahiyden bu sonuncusuna kadar, bütün vahiylerle yapılan uyarıların, verilen öğütlerin meyvesini vermeye başladığı ve insanlık üzerindeki küfür, şirk, azgınlık karanlığının vahyin ışığı sayesinde yırtıldığı ifade edilmektedir. Aslında bu tasvir bir topyekûn aydınlanma sürecini simgelemektedir. Örnekleyecek olursak: Müddessir Sûresinin; 32- Hayır… Hayır… Zannettikleri gibi değil. Ant olsun Ay`a, 33- ant olsun geceye, sırtını döndüğünde; 34- ant olsun sabaha, ağarıp ışıdığında, 35- ki o (Sekar) gerçekten en büyüklerden (büyük kanıtlardan) biridir. 36- Beşer (insan) için bir uyarıcı olarak. 37- Sizden, öne geçmek / ilerlemek veya arkaya kalmak / geride kalmak isteyen için. Tekvîr Sûresinin; 17- yöneldiği an geceye, 18- nefeslendiği an sabaha ki, ayetlerinde fecrin yaklaştığına işaret edilerek başladığı ilân edilen bu süreç, bu Sûrede fecrin/şafağın sökmesi ile belirginleşmekte, bundan sonraki duhâ=kuşluk vakti Sûresinde ise iyice ortaya çıkmaktadır. Alıntı:
Sözünü ettiğiniz hareketler Araf 55de emredilen tazarruen kelimesinin içinde vardır. Secde;Allah için yapılıyorsa Allah’ı otorite kabul etmek O’na teslimiyet göstermek demektir ki, bu hal bedene de yansır. Secde,Yere kapanmanın adı değildir. Secde;15: İnnema yu'minu bi ayatiNelleziyne iza zükkiru biha harru sücceden ve sebbehu bi Hamdi Rabbihim ve hüm la yestekbirun Gerçekten Bizim âyetlerimize ancak, kendilerine öğüt verildiği zaman secde ederek(teslimiyet göstererek) yerlere kapanan ve Rabb'lerine hamd ile tesbîh edenler ve büyüklük taslamayanlar inanırlar. İsra;107: Kul aminu bihi ev la tu'minu* innelleziyne utül ılme min kablihi iza yütla aleyhim yehırrune lil ezkani sücceda; İsra;108: Ve yekulune subhane Rabbina in kâne va'dü Rabbina le mef'ula İsra;109: Ve yehırrune lil ezkani yebkûne ve yeziyduhüm huşua; De ki: Siz ona [Kur’ân'a] ister inanın, ister inanmayın; şu daha önce kendilerine ilim verilenler; o [Kur’ân] onlara okunduğunda onlar, secde ederek [teslimiyet göstererek] çeneleri üstü kapanırlar. Ve, “Rabbimizi tenzih ederiz. Rabbimizin vaadi mutlaka gerçekleşecektir” derler. Ve onlar, ağlayarak çeneleri üstü kapanırlar. Ve bu [Kur’ân] onların huşûunu [alçak gönüllüğünü] artırır. Alıntı:
Alıntı:
Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur. Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır. Sevgi,saygı ve muhabbetle. Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay |
|||||
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
anlamı, geniş, ile, salat, salat namaz farkı, salat nedir, sorularım |
|
|