![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 1.979
Tesekkür: 1.908
1.298 Mesajina 2.732 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 27 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kabri olmayanlara ne azabı var?
binlerce yıl önceki garibanın ne suçu varda o bin yıl fazla kabir azabı çekecek? beyin olmadan hissedebilir miyiz? |
|
|
|
| hiiic Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Miralay (30. December 2010) |
|
|
#3 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 418
Tesekkür: 51
95 Mesajina 146 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
Herşeye muhalif olmak sizin adetiniz olmuştur.Kabir azabının olmadığına delil gösterin bana!.
__________________
Ya İslam'la yükselir, Ya inkarla çürürsün.. Bu yol mezarda bitmiyor, gittiğinde görürsün!...(NECİP FAZIL KISAKÜREK) |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 176
Tesekkür: 627
164 Mesajina 386 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
Size gerekli delili verdim, Kuranın kendisi kabir azabı olmadığına delildir. 1) Kurana bütün olarak "BEYNİNİZ TEMİZ, YANi KİRLİ BİLGİSİZ ŞEKİLDE" baktığınızda böyle bir fikir edinemezsiniz 2) Kehf suresi ve Yasin suresi ilgili yerler ve aklıma gelmeyen bir kaç yer daha 3) Peygamberin gaybı bilemeyeceği ile ilgili ayetler. Ayrıca ek olarak Mehmet Okuyanın kitabını önermiştim. Alıp okuyabilirsiniz. Sizin gibi kopyala yapıştır yapıp kendi aklımı kiraya vererek "başkalarının aklını kullanmayı" tercih etmediğim için beni suçlayamazsınız. Burası bir savaş alanı değil, ben sadece detay istediğiniz için inancımı açıklıyorum. Amacım kendi bildiklerimi, gördüklerimi, anladıklarımı, inandıklarımı sizlere empoze etmek değildir. |
|
|
|
|
| Anonymous Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Miralay (30. December 2010) |
|
|
#5 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 418
Tesekkür: 51
95 Mesajina 146 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
Ölüm, ruhun bedenden ayrılmasıdır. Yaşadığımız âlemden kabir âlemine yolculuktur. Ruh, Azrail Aleyhisselam vasıtasıyla "berzah alemi"ne götürülür. Bu alemde göreceğimiz ilk melek Azraildir. O, en kıymetli cevherimiz olan ruhumuzu gönül rahatlığıyla teslim edebileceğimiz güvenilir bir emanetçidir. Ölüm anında, ruh, beden hapsinden kurtulur; fakat bütün bütün çıplak kalmaz. Çünkü, "misali bir cesetle" başka bir tabirle "latif bir gılaf" ile kuşatılmıştır. Dünyada kaldığı sürece bedene bağlı olan ruh, ölüm sebebiyle bir derece serbest kalır. Bedendeyken görmek için göze, işitmek için kulağa, düşünmek için beyne muhtaçken, artık bu aletlerin varlığına gerek duymadan görür, işitir, düşünür ve bilir. Rüyada olduğu gibi… Berzah, "geçit" demektir ve berzah alemi, dünya ile ahiret arasında bulunan bir "bekleme salonu"dur. Ruhlar, orada kıyameti ve dirilişi beklerler. "münker ve nekir taifesinden" olan sorgu melekleriyle karşılaşma, ilk mahkeme, ilk ceza ve ilk mükafat burada gerçekleşir. Berzah, başka bir tabirle kabir hayatı, hadisin ifadesiyle, "ya cennet bahçelerinden bir bahçe" veya "cehennem çukurlarından bir çukurdur."Ancak, burada azabın veya lezzetin muhatabı, cisimden mahrum kalan ruhtur. Kabir hayatından sonra, "mahşer"de, yeniden yaratılan bedenine döner, dünyada yaptıkları için o "büyük mahkeme"de hesap verir. Sonrası, cennet veya cehennemdir. Bu menzillerde lezzet de elem de hem cisimle hem de ruhla tadılır; dünyada olduğu gibi. 1) Pezdevi, Ehl-i Sünnet Akaidi, terc Şerafeddin Gölcük, İstanbul 1980, s. 235, 237: es-Sâbûnî, Mâtürîdî Akaidi, terc. Bekir Topaloğlu, Ankara 1979, s. 185; Taftazânî, Şerhu'l-Akaid, s. 251; Tirmizi, Kıyâme, 26; Müslim, İman, 34; Ebû Dâvud, Tahâret, 26; Münâvî, Feyzu'l-Kadîr, Beyrut 1972, III, 29
__________________
Ya İslam'la yükselir, Ya inkarla çürürsün.. Bu yol mezarda bitmiyor, gittiğinde görürsün!...(NECİP FAZIL KISAKÜREK) |
|
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Etiketler |
| hayat, sonra, var, ölümden |
|
|