|  | 
|  | 
|  30. December 2010, 11:13 AM | #1 | |
| Uzman Üye Üyelik tarihi: Dec 2010 
					Mesajlar: 111
				 Tesekkür: 18 
		
			
				39 Mesajina 55 Tesekkür Aldi
			
		
	Tecrübe Puanı: 25         |   Alıntı: 
 Genel olarak Hadis ilmi ayrı bir ilimdir. Basitçe üzerinden geçilemez. Nasıl ki Amerikanın varlığını görmeyen insanların gören insanlar tarafından belirtildiği üzere kabulu gibi rivayetlerin tamamını inkar Amerikayıda başka şeyleride inkar etmeyi gerektirir. | |
|   |   | 
|  1. January 2011, 02:43 AM | #2 | |
| Site Yöneticisi Üyelik tarihi: Sep 2008 
					Mesajlar: 3.094
				 Tesekkür: 3.632 
		
			
				1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
			
		
	Tecrübe Puanı: 100000  |   
			
			Selamun Aleykum! Değerli Ebu Maruf Kardeşim! Alıntı: 
 Değerli Kardeşim biliyorsunuzdur ama yine de kısaca özetleyeyim. Hadisler: 1.Kaynağına göre Rivayet edilen fiil ve söz ;Allah’ın Resulune dayandırılıyorsa “merfu”; Sahabeye dayandırılıyorsa “mevkuf”; Sahabeyi gören ve sahabeyi göreni gören kişilere dayandırılıyorsa “maktu” hadis olarak nitelendirilir. 2. Sened sayısına göre Yalan üzerine ittifak edemeyecek kadar çok kişi/ravi tarafından rivayet edilenler ”mütevatir” Bir kişi tarafından rivayet edilenler “ahad” hadis olarak nitelendirilir. 3.Sıhhat durumuna göre Sahih hadis, hasen hadis,Zayıf hadis 4.Senedine göre Muttasıl(mevsul) hadis ve Gayrı muttasıl( Munkatı) hadis diye değerlendirilmektedir. Yazılarda kaynak olarak gösterilen hadislerin ne tür hadis olduğu genelde belirtilmiyor. Belirtilmesi gerekir ki, okuyan kardeşlerimiz daha iyi değerlendirme yapabilsinler. Bunu ben de yapamadığım için Afuvv olan Allahımdan af diliyorum. Yazılan yazılarda kaynak gösterilen hadislerin hepsi de Allah Resulu söylemiş gibi vurgulanıyor. Allah'ın vahyi ile çelişen bir hadis olduğunda da Allah'ın Resulu tebliğ ettiği vahye aykırı söz söylemiş gibi oluyor ve çoğu insan zann altında kalabiliyor. Oysa ki Allah'ın Resulune dayandırılan sözün yukarıda belirtilen kıstaslardan hangisi olduğu belirtilmiş olsa okuyan da duyan da durumu daha sağlıklı değerlendirme olanağını bulmuş olur. Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusur. Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır. Sevgi,saygı ve muhabbetle. Allah'a emanet olunuz. 
				__________________ Halil Ay | |
|   |   | 
|  | 
| Bookmarks | 
| Etiketler | 
| gerekir, hadis, proğramıhadisler, sakınmak, şüphelidir | 
| 
 | 
 |