![]() |
![]() |
#41 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 176
Tesekkür: 627
164 Mesajina 386 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Örneğin Kuran'a bakıyorum; yalnızca Allahın hüküm verebileceğini ve verdiği hükümleri kitabında eksiksiz açıkladığını, geri kalan konularda bizleri kendi vicdanımıza bıraktığı, peygamberin dine ve hükme ortak olmadığını yazıyor. Buna rağmen Kuran'a dayanmayan dini hüküm içeren bir hadis tevatür diye onu nasıl kabul edebilirim? Allah gaybı kimsenin bilemeyeceğini söylüyor yalnızca Kuran'da kendi verdiği kadarını peygamberin bilebileceğini söylüyor. Yani peygamber zaten elçidir ve tebliğcidir. Allahın ona vahyettiği ve bize ulaştırması gereken gayb haberlerin hepsi tebliğ görevi gereği Kuran'da mevcuttur. O halde ben tevatür hadis diye geçmiş, gelecek, görünmeyen alem, görünmeyen varlıklar, cennet, cehennem ile ilgili detayları Kuran'a dayanmadan veren hadislere nasıl inanırım? Ben hadisler dışında Kuran'a dayanan yani Kuranı açıkladığını düşündüğünüz hadisleri tevatür olmasa da zaten kabul ediyoruM. Kuran'a dayandıktan sonra kimin söylediği veya uydurulmuş olması da önemli değil. Peygamberimiz söylemiş olsun veya olmasın farketmez. Yeri gelir konfiçyüsün bir lafından feyz alır, bir şeyler öğrenebiliriz. Dolayısıyla hadisleri falan reddetmiyoruz, bahsettiğim konulardaki bazı hadisleri "peygamberimizin söylemiş olduğuna" inanmıyoruz. Taptığım Allah'ın elçisi yaşıyor olsa ya da ondan kalan değişmemiş ikinci bir kitap bulunsa ona itaat etmemek benim ne haddime? Peygambere inanmıyor olsaydım ona vahyedilen Kuran'a inanmazdım. Ehli sünnet konusunda sizin kadar iyimser değilim. 4 mezhep imamının ayrı ayrı yazdıkları söylenen kitaplarda hadis ile çelişen ayet olursa hadisin esas alınması gerektiğini, hadis ile çelişen mezhep hükmü olursa mezhep hükmünün esas alınması gerektiğini okumuştum. Eğer doğru ise bu resmen Kuran ayetlerini hiçe saymak ve Rablik taslamak değil de nedir? Ayrıca alimler böyle düşünenleri kafir ilan etmez diyorsunuz ama sizin ne dediğinize kimse pek bakmıyor. Ben uygulanışa bakarım. Çünkü bizzat yaşıyoruz. Örneğin foruma kim gelse görüşlerimizi görse bizi sapık ilan ediyor. Bazıları da kıt akıllı ilan ediyor ![]() Bizler hidayetin kendisinde olduğunu düşünmeden bireysel olarak doğruyu arayan, yalnızca birbiri ile yardımlaşan ama kendi görüşünü diğerlerine dayatmayan insanlarız. Herhangi bir görüşe "hidayetteyim" diye saplanmayan insan, doğru bildiğini düşündüğü bir konuda bile "acaba" diyerek zıt görüştekilerin delillerini değerlendiren bir insan yanlış yolda ise bile samimi duaları ile Allah doğru yola iletir diye düşünüyorum. Burada sizi hedef alarak konuştuğumu sanmayın. Yalnızca sizi vesilenizle içimi döktüm. ![]() Allah hepimizi doğru yoluna iletsin. Konu Anonymous tarafından (6. January 2011 Saat 10:43 PM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 111
Tesekkür: 18
39 Mesajina 55 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Önemli olan bütün samimiyetimizle RABBİMize en güzel şekilde Kulluk etmeye çalışalım.İşte o zaman Rabbim hatalarımızı öğretir,hidayet nasip eder.O zaman hiç birimize korkuda olmaz.Tabiki o niyette sebat ettikçe selametle |
|
![]() |
![]() |
ebu Maruf Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Miralay (7. January 2011) |
![]() |
#43 | ||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 176
Tesekkür: 627
164 Mesajina 386 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Ayrıca Kuran konusunda da farklı düşünüyorum. Dayanak aldığım bazı nedenlerden dolayı Kuran'ın peygamberimiz zamanında da "kitap" şeklinde var olduğuna inanıyorum. Alıntı:
Alıntı:
Ben zaman vermeden GENEL tabirlerle binlerce kehanet yapsam aradan bir kaç asır geçince en az %15'i illaki tutar. %15'i tutunca (ki binlerce kehanetin %15'i büyük bir rakamdır) taraftarlarım olan inananlarım peydahlanır ve beni "büyük yüce insanüstü kahin" ilan ederler. Tutmayan kısımların da henüz zamanının gelmediğini iddia ederler. Bu işler basittir. Evet kardeşim, bence Recm hadisleri Kuran'a Terstir. Recm İslam dışı bir uygulamadır. Ben sizin recm yorumunuza katılmıyorum. Sözkonusu ayetleri de "bence" yanlış yorumlamışsınız. Recm konusunda çok fazla araştırma yaptım ve vardığım ilginç sonuç bir takım insanların ZAMANINDA recm'i islama sokmak için OLAĞANÜSTÜ ve SAÇMALIKLARA VARAN çabalar gösterildiğidir. Bu çabayı görmek bile Recm'in batıl olduğunu anlamaya AKLİ olarak yeterlidir benim gözümde. Ama benim için daha kesin olan ALLAH TARAFINDAN HÜKÜMLERİ AÇIKLANMIŞ Kuran'da böyle bir şey olmamasıdır. "Peygamberimiz recm uygulamış mıdır?" derseniz olabilir diye düşünüyorum. Zina'nın cezası Allah tarafından belirleninceye kadar (ki vahyin sonlarına yakındır) uygulanmasına izin vermiş olabilir diye düşünüyorum. Eğer yanlış bilmiyorsam zaten bir tanesinin sebebi de Maide suresinde açıklanıyor. Tabi bu anlatılan olaylar gerçekleşmiş olabilir veya olmayabilir bilemem, en doğrusunu Allah bilir. Ama Allahın recm EMRİ olmadığına tamamen eminim. Alıntı:
Konu Anonymous tarafından (7. January 2011 Saat 07:25 AM ) değiştirilmiştir. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 111
Tesekkür: 18
39 Mesajina 55 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
saygılarımla Konu ebu Maruf tarafından (7. January 2011 Saat 02:20 PM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
ebu Maruf Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Miralay (7. January 2011) |
![]() |
#45 | |||||||||
Site Yöneticisi
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.093
Tesekkür: 3.632
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000 ![]() |
![]()
Selamun Aleykum! Değerli Kardeşim!
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
İnsanların yazmadıklarını, söylemediklerini yazmış ve söylemiş gibi göstererek iftirada bulunuyorsunuz.. Alıntı:
Alıntı:
YAŞAR NURI OZTURK’E TESETTUR / ORTUNME ILE ILGILI SIKCA SORULAN SORULAR 1.Bayanlar namaz kilmak icin abdest alirlarken baslarini ortmeli mi? Bir bayanin namaz kilarken en makbul sekildeki ortunmesi nasildir? Basin ortulmesi hicbir durumda zorunlu degildir. En makbul ortunme derecesi el, ayak ve bas disindaki bolgelerin ortulmesidir. Isteyen basini da ortebilir, bu bir tercih isidir. 2.Tesetturun tarih boyunca, ozellikle kadinlarin sosyal statusunun saglanmasinda gerekli oldugunu gormekteyiz. (kole-hur ayrimi) Bu yuz yilda bu ayrim kalktigi icin saclarin ortunmesinin onemi kalmis midir? Yaklasiminiz saclarin ortunmesi acisindan dogrudur. Abdest uzuvlari tesetture tabi degildir. Bas da bir abdest uzvudur. 3.Hiristiyanlik ve YAHUDILIKTE kadin ve erkeklerin giyimi hakkinda kurallar var midir? Tesettur gibi. Vardir. Ornegin bas ortusu Incil'de, Pavlus tarafindan bugunku sekliyle istenmektedir. 4.Basortusunun dindeki yeri bir tarafa, takmak isteyenlerin engellenmesi din acisindan dogru mudur? Basini ortmek isteyenlerin engellenmesi insan haklari acisindan dogru degildir. 5.Basortusu konusunun 14 yuzyil boyunca sizin gorusunuzden farkli anlasilmasinin nedenleri nelerdir? Bu konuyu 14 yuzyil boyunca benim gibi anlayanlar da vardir. Ancak eski zamanlarin boyle bir meselesi olmadigi icin Kur’an’in bu konudaki gorusu irdelenmemistir. Herkes orfî hayatini yasamaya devam etmistir. Ortadogu’da bircok ulkede sadece kadinlar degil erkeklerde baslarini kapatmaktadirlar. Anadolu’da yakin zamanlara kadar basi acik gezen erkeklere bile iyi gozle bakilmazdi. Bunlar bizim icin olcu degildir. Bizim icin onemli olan Kur’an’in ne dedigidir. 6. Basortusunun zorunlu olmadigini vurgulayan âlimlerden birisiniz. Diger âlimler gercegi kavrayamayacak kadar yetersiz mi? Konunun gercegi kavrayip kavrayamamakla bir ilgisi yoktur. Isin esasi, gelenegi tedirgin etmeme hesabindan kaynaklanmaktadir. 7.Basortusu konusundaki yorumunuza Hz. Peygamber doneminden dayanak bulabiliyor musunuz? Bu konuyu sizin gibi yorumlayan Islam âlimleri var midir? Elbette benim gibi yorumlayan Islam âlimleri vardir. Hz.Peygamber doneminde cariye ve kole kadinlar bas acik dolasiyor ve namazlarini o sekilde kiliyorlardi. O halde basi ortmek veya acmak din degil, orftur. Kur'an'in istedigi goguslerin ortulmesidir. 8.Kur’an’dan ve sizin kitaplarinizdan anladigim kadariyla ortunme emri GOûUS’E yapilmis. Muhammed Esed’in mealinde de Immar, musrik kadinlarin sus olarak kullandigi sal. Benim basim kapali, sinavlara girmedim. Ailem basimi acmama karismiyor ancak saptigimi soyluyorlar. Ne yapabilirim? Basinizi ortmeniz veya acmaniz sizin tercihinize kalmistir. Kur’an’in sizden istedigi abdest uzuvlarinin disindaki vucut bolgelerini kapatmaktir. Bas kapanma bolgesi disindadir. Bunun aksini soyleyenler kendi tercihlerini dinlestirmis olurlar. 9. "Basinizi ortmeniz veya acmaniz sizin tercihinize kalmistir. Kur’an’in sizden istedigi abdest uzuvlarinin disindaki vucut bolgelerini kapatmaktir. Bas kapanma bolgesi disindadir. Bunun aksini soyleyenler kendi tercihlerini dinlestirmis olurlar." diyorsunuz. "Bas, kapanma bolgesi disindadir." Sizin mealinizde Nur Suresi 31 ise soyle: "ortulerini/basortulerini gogus yirtmaclarinin uzerine vursunlar." Siz de Kur'an mealinizde basortusu diyorsunuz; eger bas kapanma bolgesi disinda ise basortusune ne gerek var? Emrin gereklilik ifade etmesi icin acik ve kesin olmasi gerekir. Teknik ifadeyle ayetteki emrin muteallaki (iliskin oldugu nokta) gogustur. Yine teknik ifadeyle vucup gogse iliskindir. Basin ortulmesi vucuba baglanmamis, tercihe birakilmistir. Esasen Kur’an, abdest’i, vucudun acik havaya maruz kalan bolgelerine uygulatmaktadir. Yani basin ortulmesi emir degildir. Ayette basortusu kelimesinin gecmesi hicbir sekilde basortusu ile ilgili bir emrin gerekcesi olamaz. Buna tefsir ve fikih kurallari da izin vermez. Kaldi ki kelimedeki basortu anlami aslî anlam degil orfî anlamdir. Kisacasi emrin vucup (gereklilik) ifade etmesi manaya delaletin kesinligi sartina baglidir. Anilan ayette basin ortulmesine iliskin degil kesin delalet, zannî delalet bile yoktur. 10. Siz basortusu takmamanin gunah olmadigini soyluyorsunuz. Hollanda'dan yaziyorum ve buradaki bir cami hocasi, kadinlarin gorunen her bir sac kili icin 70-80 yil cehennem azabi gorecegini soyluyor. Dusunceniz nedir? O hoca din adina yalan soyledigi icin cehenneme kendi gidecektir. 11.Siz ortunme emri Islam'da var ama basortusu takmak farz degildir diyorsunuz. Aciklar misiniz? Islam'in ortunme emri basi icermemektedir. 12. bir mealde Ahzap-59.ayet : "Ey Peygamber! eslerine, kizlarina ve muminlerin kadinlarina soyle, dis giysilerini uzerlerine alsinlar. bu, onlarin taninmalari ve incitilmemeleri icin cok daha uygun bir yoldur. Allah gafû»r'dur, rahîm'dir. " seklinde tercume edilmis. Burada kavrami cagdan caga ve cografyadan cografyaya degisebilsin diye Kur'an "dis giysi" tanimini kullanmis. Bu tanim sadece "basortusu" nu isaret eder seklinde yorumlamiyorum. Dusunceniz nedir? O ayetin basortusuyle zaten bir ilgisi yoktur. Ayet, evlerinde neredeyse tamamen ciplak dolasan Arap toplumuna disari cikarken derli-toplu giyinmesini emrediyor. 13. Islam tarihinde basortusunu, sizin gibi ortulmesi zorunlu kisimlardan gormeyen ilim adamlari var midir? Bunlarin gunumuzde yasayanlari ve eski bilginler kimlerdir? Elbette vardir: Sait b. Cubeyr, el-Cassâs, Fazlurrahman, Huseyin Atay, Hatemî... 14. Erkek ve kadinin ortunme olculeri nelerdir? Bir erkek, karisinin Islam’a aykiri olan ortunme sekline mudahale edebilir mi? Kadinlarin abdest organlari disindaki yerlerini, erkeklerin ise edep yerlerini ortmeleri Kur’an’in emridir. Erkegin kadina ortunme konusunda onerileri ve tesvikleri olabilir. Ancak baski uygulayamaz. 15.Siyah ortulerle sadece gozleri gorunenler acaba ortunme ile ilgili Kur’an ayetlerini bilmiyorlar mi? Bayanlarin ortmesi gereken yerler belli iken neden kendilerine iskence ediyorlar? Bu sorunun cevabini ben de cok merak etmekteyim. 16. Islam'da cariyelerin durumu nedir? Onlarla evlenmeden cinsel ILIŞKIYE girmek neden caizdir? Kur'an'da hur kadinlarla cariyelerin ayrilabilmesi icin getirilen ortunme hukmune ne diyorsunuz? Kur'an'da "cariye" diye bir kelime yoktur." Cariyeler" icin duzenlenmis ayri bir ortunme hukmu de yoktur. Ancak antlasmalarla iliski kurmak Kur'an'da gecmektedir. Buna muta denir. Cok siki sartlari vardir. 17. Ortunen kadinlara sadece, "Ortunmeyen cehenneme gider." deniliyor. Yani sadece ortunmeleri, seriatin kitabini yazan erkeklere gore, kadinin sorumluluklari acisindan yeterli. Esas diger kurallar var. Kaldi ki, sizin mealinizde gogus yirtmaclarinin kapatilmasi diye yaziyor. Her lafinizin ustune atlayan muhalifleriniz niye bu lafinizin uzerine atlayip gunlerce tartismadilar? Herhalde tartismayarak konuyu kaynatmaya calisiyorlar. Tv'de gorusu alinan turbanli, yetkili bir bayana Nur Suresi'ndeki gogus yirtmaci kelimesini sordum. Kem kum etti. En son gogus kafesi dedi. Sonra da gogus kafesi diye bir sey yok dedi. Bence bu isin uzerine biraz daha gidin. Bunlar konuyu tartistirmayarak unutturmaya calisiyorlar. Ortunmeyle ilgili soylediklerinizin tumune katiliyorum. Elimizden geleni yapacagiz. 18. esas olan gogsun ortulmesidir, diyorsunuz. O zaman bas ortusunu niye basimiza bagliyoruz, onun yerine sali boynumuza dolasak Allah'in sozlerine uygun bir ortunme OLUR MU? Ayrica bu bas ortusu gelenekten ibarettir diyorsunuz. Gelenekse, Hz. Hatice'den veya Hz.Fâtima'dan kalma bir gelenek midir yoksa farz olmadigina gore sunnet midir? Orf anlaminda sunnettir. Kimden kaldigi onemli degildir. Gogsunuzu istediginiz seyle kapatabilirsiniz. Şal sarti yoktur. 19. Nur Suresi'nin 31. ayetini (Ortulerini/basortulerini gogus yirtmaclarinin uzerine vursunlar) seklinde www.kuran.gen.tr adresinde meal olarak vermissiniz. Bu sitede ise asagidaki soruya verdiginiz cevap celiski yaratmiyor mu? Soru: Musluman kadinlari kastederek “Basin ortulmesi zorunlu degildir.” diyorsunuz. Boyle ise 1400 kusur yildir Musluman kadinlarin baslarini ortmeleri ve Islam ulemasinin bas ortusu gereklidir demelerinin hikmeti nedir? Cevap: Yil fazlaligi bir seyin gercegini degistirmez. 1400 yildir kitleler tercihlerini oyle kullanmislardir, buna saygi duyulur. Ancak zaman uzunlugu dinde hukum gerekcesi degildir. 2800 yillik gelenekler de vardir. Bunlari da din mi sayacagiz? O ayetten teknik olarak cikan mana, baslarin ortulmesi degil acilmasidir. Bas ortusu kelimesinin kullanilmasi, dikkatleri basin ortulmesinden gogsun ortulmesine cekmek icindir. Ne yazik ki geleneksel tutum, aliskanliklarini dinlestirmek icin bunun tersini yapmistir. Nur 31. ayeti butunuyle okumak ve abdestte yikanan uzuvlarin acik tutulan bolgeler oldugunu unutmamak gerekir. 20. Abdest uzuvlarinin ortulmeyecegi hangi ayetlerde belirtilmistir? Ortulen yerleri belirten ayetler, nerelerin acik kalacagini da gostermistir. 21. Kadinlarin ortunmesi gereken yerlerini kitaplarinizda ve sohbetlerinizde acikliyorsunuz. Ancak ortunmus gorunmekle beraber, son derece dar ve vucut olculerini âdeta verircesine bir ortunme ne derece iffete ve kadini korumaya yoneliktir? Biz din adina kiyas yaparak olcu koyamayiz. Elbisenin sekli, rengi, deseni, inceligi, kalinligi serbest birakilmistir. Bu sozunu ettiginiz toplum orflerinin dikkate alinmasini, bu anlamda bir titizligi gerektirir ancak din adina haram-helal hukmu olmaz. 22. Musluman kadinlari kastederek “basin ortulmesi zorunlu degildir.” diyorsunuz. Boyle ise 1400 kusur yildir musluman kadinlarin baslarini ortmeleri ve Islam ulemasinin bas ortusu gereklidir demelerinin hikmeti nedir? Yil fazlaligi bir seyin gercegini degistirmez. 1400 yildir kitleler tercihlerini oyle kullanmislardir, buna saygi duyulur. Ancak zaman uzunlugu dinde hukum gerekcesi degildir. 2800 yillik geleneklerde vardir. Bunlari da din mi sayacagiz? 23.Ayetlere gore Kur’an, kendisinde en ufak bir suphe olmayan apacik bir kitap. Ancak bircok emir farkli kisiler tarafindan farkli algilaniyor. Ornegin bas ortusu size gore dinin emri degilken baska birine gore farz. Aciklar misiniz? Bahsettiginiz tartismalar Kur’an’dan cikmiyor. Kendi mezhep anlayislarini Kur’an diye kutsallastiran gelenekci taassuptan cikiyor. Kur’an bir konuyu yoruma acik birakmissa bu bir tutarsizlik ve celisme degil Kur’an’in akla biraktigi bir serbestlik alanidir. 24.sacin abdest uzvu oldugunu soyluyor, dolayisiyla ortulmesinin sart olmadigini belirtiyorsunuz. Buna delil olarak Nur-31'i gosterenlere de karsi cikiyorsunuz. Bizler kime uyacagimizi sasirdik. Bu konuda rahatlatici bir-iki delil yazarsaniz mutesekkir oluruz. Delil, Nur Suresi 31 ve abdestin bizzat kendisidir. Ayeti sonuna kadar dikkatlice okuyun. Ortulmesi istenen gogustur. Şasiracak bir durum yok. Şasirmak isteyen her zaman sasirir. Bağlantısını verdiğiniz Yaşar Nuri'nin yazdıklarını gördünüz mü? "Yaşar Nuri Öztürk'ün baş örtüsüyle alakalı fetvasını okudum. Humurimi hamr kökenli olup manası şarapdır diyor.YAni baş örten manasını kaldırıp şaraptır diyor. ..." bu yazdıklarınız bu yazının neresindedir? Alıntı:
Alıntı:
"Yaşar Nuri Öztürk'ün baş örtüsüyle alakalı fetvasını okudum. Humurimi hamr kökenli olup manası şarapdır diyor.Yani baş örten manasını kaldırıp şaraptır diyor. ...." bu yazdıklarınız alıntı yaptığınız paragrafın neresindedir? . Alıntı:
Alıntı:
Yaşar Nuri Öztürk'ün İSLAM NASIL YOZLAŞTIRILDI kitabının 97-115 sayfalarında bulunan "Alkol" bölümünde 102. sayfasında sizin söylediğinizin tam tersi vardır. Yazar kitabının bu bölümünde: Şarap dışındaki alkollü içkilerin sarhoş etmeyecek kadar içilebileceğini söyleyen fıkıhçıları eleştiriyor ve "tüm alkollü içkilerin ne kadarı içilirse içilsin haram" olduğunu söylüyor. (sayfa 102) Yaşar Nuri Öztürkün hamr la ilgili fetvası diyerek yazdıklarınız için size: "Yazıktır, günahtır. Siz ya okumuyorsunuz ya okuduklarınızı anlamıyorsunuz ya da nefsinize uygun çarpıtarak iftira ediyorsunuz. Bu yazdıklarınızı Yaşar Nuri Öztürk hangi kitabında ya da makalesinde yazmış. Bu yazdıklarınızı belirten kitabın adını ve sayfasını söyleyiniz lütfen." demiştim. Tevbe edenlerden ve af dileyenlerden olalım inşaAllah. Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur. Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır. Sevgi,saygı ve muhabbetle. Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 111
Tesekkür: 18
39 Mesajina 55 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Güzel kardeşim bizim bahsettiğimiz olay Kuranın yorumunun ALLAH Rasulunden s.a.v alınıp başkalarına verilmesi meselesidir.Bu sebebden dolayıda bu tür sorunların çıkıp.En sonunda başörtüsünün farz olmadığına hükümler verildiğine işaretti.
Sen kelime kelime yazı istiyorsun.Adam kalkmış baş örtüsü serbesttir demiyormu? Benim verdiğim lafzen nakildir.Tam metin olarak şurasında virgul yok var işi gücü bırakıp yaşar Nurinin yazılarınımı ezberleyeceğim. Netice olarak Dediğim fetvayı vermişmi.Önemli olan kısmı bu değilmi. Bunun hamr humurihi olarak gelişini Kuranyolunda.com adlı bir sitede okumuştum oda kaldırılmış.Yani adamın verdiği fetvayı bırakıyorsun kalkıyorsun kelimelere takılıyorsun.Geçen seferde yaptın Veli yakınmış dostmuş diye. İnsanlar evliya deyince ALLAH ın dostu olarak kabul ediyorlar.Kelime olarak bu saksağan manasına gelse ne gelmese ne. Ordaki mesele evliyanın himmeti.Sen himmetin olup olmayacağı meselesi hakkında yorum yapmaktansa velinin manası üzerinde bildiğini sandıklarını belirtiyorsun.Konu veli kimdir nedir olsaydı anlarım. Burdaki meselede.ALLAH RAsulunun s.a.v Kuranı yorumlama hakkının elinden alınınca bunun yerini başkaları doldurmaya kalkar meselesidir.Orda örnek vermişim mesela Yaşar Nuri şuraya bağlayaraktan Başörtüsünü serbest bıraktırıyor diye.Sen nereye bağladığı meselesinin kaynağına takılıyorsun.Neticede bu adam bu fetvayı vermişmi. O halde bu adamın verdiği fetvayı doğru kabul ediyorsan onu savun.Benim naklettiğim hamr ve humurihi olarak veya başka sebebden verdiği fetvayı savunuyorsan zaten kaynakda istemezsin buna iftirada demezsin.Demekki fetvayı savunmuyorsun.Bu durumda neden rahatsız oluyorsun.Hem adamın verdiği fetvayı kabul etme.Hemde ben gerçekleri yazdım diye bana iftiracı de. ALLAH ın izniyle iftira meselesinde çok hassasiyet göstermeye çalışırım.Ben burda o kadar kaynak istedim bir ALLAHın Kulu bana kaynak getirmedi.Hiç birinede iftiracı demedim.Sebebide akılların da kalan o olabilir.Yada benim gözümden kaçırdığım bir meseledir.Yada hiç okumadığım bir kaynakdır diye hassasiyet gösteriyorum.Hiç kimseye iftiracıdır iftirasını atmamaya özen gösterirken.O adama neden iftira atayım ki.Sen herşeyi önceden bildiğini sanıp hemen iftira ediyorsun.Süpermenlik yapıyorsun.Peygamberlerin,evliyanın önceden bilme yetkisi yok Sİzin ise her şeyi bilme yetkiniz varmı? Benden ilk defa kaynak istenmeden önce iftiracı oldum.Kaynak verdim.Adamın fetvası yazılı.Buna rağmen tekrar iftiracı oluyorum. Neymiş hamr ve humurihi üstünden gelipte fetva vermedi diye. Sen zaten ben kaynak vermeden beni iftiracı ilan etmiştin ki. O senin kalbinde o şekilde yer etmiş bana iftiracı damgasını vurmak.Ben metin getirsem orda şu virgulü yoktu diyerek o damgayı yine vuracaksın. Öyle ise ben sana bir şeyler kanıtlamaya ihtiyac duymuyorum.Bu saatten sonra sizinle müzakere yapabileceğimizi sanmıyorum.Ben size cevap hakkı doğmamasına özen göstereceğim sizinde özen göstermenizi rica ediyorum selametle |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 62
Tesekkür: 201
49 Mesajina 158 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() |
![]() Alıntı:
Fakat kişilere önyargı ile bakanlar onların ne dediğine bile bakmak zahmetini gösteremezler.Ettiğiniz iftiralar yukarda,ahiret ise çok yakındır.Bakalım Rabbin huzurunda herşeyi ortaya döken kitab geldiğinde cevap hakkı doğmaması için yaptıklarınızı saptırabilecekmisiniz?
__________________
Yusuf 76:Ve her bilgi sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 176
Tesekkür: 627
164 Mesajina 386 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Arkadaşlar aşağıdaki iddialarınız için kanıt istemişler diye anladım ben. İftira meselesi oradan çıktı sanıyorum.
Alıntı:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 111
Tesekkür: 18
39 Mesajina 55 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
helaldir diyecekde kıvranıyor.Diyemiyor Bu seferde yutturabilmek için İmam AZAM ı kullanıyor. Hem içki için hemde içki içen Atatürkü kutsamak için İmamın ismini Kullanıyor. İmam AZAM demiş Şarap haricindeki içkiler sarhoşluk yapmadıkça helalmiş. Fitneye bak.Arapça bilmiyorsun ya yutturmaya çalışıyor. İmamın dediği içkiler değil içecekler içindir. Yani bir sirke zaman geçtikçe sarhoşluk verir. Birde ekliyor yok efendim ben illete bakarım aynı fikirde değilim. Sonrada illete baktıya alkolle yapılmış yemeği şapur şapur yerim helal derim. Madem illete baktın nasıl oluyorda içki ile yapılan yemeğe helal dersin.Ondan sonrada fakat içen olursada kızmam. Nasıl insanları kandırıyor. Bu kadarmı iki yüzlülük olur. İmam Azamı kullanarak Mustafa Kemali Müctehid imamı gibi insanlara yutturmaya kalkıyor. Neymiş ikiside aynı yoldaymış. Ben bu adamı 1980 li yıllardan bilirim. İlk çıktığındaki fikirlerinide o zamanda bir kaç kere içkiyi helal etmek için dillendirdide baktı imaj elden gidiyor döndü. Uzun süre dini siyasete bulaştıranlara laf etti durdu. Kalktı siyasi partiye girdi.Sonra baktı takan yok parti kurdu. Sekreteriyle ilişkisi oldu.Böyle fasıkların getirdiği haberlerin iyice araştırılması gerektiğini sözlerine inanılmayacağını ALLAHU TEALA Ayeti Kerimesinde buyurmuyormu. Sİz daha neyi savunuyorsunuz. Mustafa Kemal müctehid ise. Tabiki kendisinide peygamber gibi sanıp. ALLAH Rasulunun hadislerini bırakıp kendi ictihad edecektir. Önceleri bunu yapıyordu sonra yavaş yavaş hadislerdende kaynaklar vermeye başladı neden millet bilinçli yemiyorki. O bile değişmek zorunda kaldıda siz halen onun çıkardığı fitnelere kapılmışsınız. Sen hadis kaynağı vermeye kalksan hadis kitaplarından senediyle birlikte uydurma der. Kendi verdiği kaynaklar hadis kitabı bile değil senedi bile yok.Onunki sahih hadis. Bana bu kişiyi savunmaya kalkmayın. İmam Muhammedin İmam Yusufun İmam Azamın yolundan ayrıldığını. Bu güne kadar imam Azama Ait hiç bir kaynağın gelmediğini iddia eder.Bu iddiayı yapıpda sonrada İmam Azama göre şarap haricinde içkilerin hepsi sarhoşluğa kadar serbesttir diyorsa sizde bunun kaynağı olarak.hani İmam Azamdan bu güne kadar kaynak gelmedi diye sormuyorsanız. Şeylere Körü Körüne bağlandığını iddia ettiğiniz zavallıların haline düşüyorsunuz. Bu adamın hocası bizzat arkadaşıma bu şahsın Kafir olduğunu belirtmiş. O yüzden kalkıpda iftira ediyorsun hikayesi yapmayın Onun ALLAH Rasulune a.s İmam Azam a iftiralarınımı savunacaksınız.Yoksa ALLAHın ayetlerine olan iftiralarınımı. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 176
Tesekkür: 627
164 Mesajina 386 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Sevgili kardeşim sizden kaynak isteyene kaynak sunmak yerine halen iddialarda bulunuyorsunuz.
Biz söz konusu şahsı sizin okuduğunuz kadar okumamış olacağız ki bu söylediklerinizden bazılarını duymadık. Biz de zaten tanımak, öğrenmek için kaynak istiyoruz. Delil/kaynak istemek onu savunmak değildir ki? Birisi gelip size "falanca kişi hırsızmış" dediğinde siz de iftira olup olmadığını anlamak için bu iddası için delil sormaz mısınız? Siz ona ısrarla delil sorduğunuzda karşınızdaki kişi "ne o? yoksa bir hırsızı mı savunuyorsun, yoksa sen de hırsız mısın" dese bu akıl yürütmeye daha doğrusu yürütememeye gülmez misiniz? Konu Anonymous tarafından (9. January 2011 Saat 03:00 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
beylere, gündelik, hanım, hayat, mezhepçi, tavsiyeleri |
|
|