![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Feb 2009
Mesajlar: 297
Tesekkür: 328
166 Mesajina 472 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
![]()
Tebyin kardeş ayet i yazmayı unutmuş sanırım,ben yazayım....
MAİDE SURESİ 6 AYET : Elmalılı Hamdi Yazır Ey iman edenler, namaza kalkacağınız vakit, yüzlerinizi, dirseklere kadar; ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshadip topuklara kadar ayaklarınızı (yıkayın). Eğer cünüpseniz tastamam yıkanın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz veya biriniz hacet yerinden gelmişse ya da kadınlara dokunmuş olup da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin, niyetle o topraktan ellerinize ve yüzlerinize sürün. Allah'ın muradı sizi sıkıntıya koşmak değildir; fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 240
Tesekkür: 141
173 Mesajina 604 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() |
![]() Alıntı:
Ayeti vermekle iyi etmişsiniz Ayetin, yıkayın, tastamam yıkanın, temizlenin emirleri ne kadar açık ama görene
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 418
Tesekkür: 51
95 Mesajina 146 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Kusuruma bakmayın mezhepsizlikte bir çok dini kusur hata, eksiklikler olacağından bunları bilmek istemiyorsunuz.Aklınızın ermediklerini de İslam'dan saymıyorsunuz.İşte sizin din anlayışınız bu kadarmış. "Eğer siz bilmiyorsanız, zikir ehlinden sorun (Nahil-43) Zikir ehli demek, tasavvuf ve ictihad ulemasıdır.Başka da bunun izahı yoktur. Sizler kendi ictihadınızı yapıyorsunuz ama mezhebleri de inkar ediyorsunuz.Çok komiksiniz efendiler!Ehli sünnet ulemesından çok biliyorsunuz.Onlar sizin gibi olammaışalr öyle mi?Kendi reyi görüşünüzün hesabını kıyamet günü vereceksiniz.Bunları neye göre anlattınız delilleriniz nelerdir diye.... Arkanızdan gidenlerin vay haline!...
__________________
Ya İslam'la yükselir, Ya inkarla çürürsün.. Bu yol mezarda bitmiyor, gittiğinde görürsün!...(NECİP FAZIL KISAKÜREK) Konu FEDAKARADAM tarafından (14. February 2011 Saat 10:26 AM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Feb 2009
Mesajlar: 297
Tesekkür: 328
166 Mesajina 472 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 240
Tesekkür: 141
173 Mesajina 604 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() |
![]() Alıntı:
GUSÜL nedir sizce? Bu abdesti almanın mahiyeti ve hükmü nereden geliyor? Tamamen kurallara boğduğunuz şu GUSÜL ne menem bir şeydir onu açıklığa kavuştur, gerisinde kolay anlaşacağımız ortada Buyrun sizi dinliyoruz
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 418
Tesekkür: 51
95 Mesajina 146 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Gusül abdesti; kitap, sünnet ve icma ile sabittir. Gusül'ün farzları: 1) Mazmaza (Ağıza su vermek), 2) İştinşak (Buruna su vermek), 3) Bütün bedeni yıkamaktır. Allah'ın emri olarak, Maide Suresi'nin 6. ayetinde farz olmuştur... Ayet-i kerime'de geçen "Fetahharû" (Tertemiz edin) emri, mübalağa sigası ile bedenin zahirinde olan şeyin yıkanmasının farz olmasını gerektirir. Resûl-i Ekrem (sav)'in: "Ağıza ve buruna su vermek cünüb olan insana farzdır" Hadis-i Şerifi, ağız ve burun'un da dış uzuv hükmünde olduğunun delilidir. Bu sebeble; burunda bulunan kuru kir (suyu altına geçirmediği için) gusüle manidir.Ayrıca bir kimsenin bedenine balık pulu veya çiğnenmiş ekmek yapışmış olursa ve (bunlar da beden üzerinde kurumuş bulunursa) yıkandıkları zaman altına su geçirmezlerse o kimsenin gusülü caiz olmaz. Sonuç olarak; gusül'de bütün bedenin tertemiz yıkanması, bütün mezheplerde kat'i farzdır. Mazmaza ve iştinşak; hanefi mezhebinin müctehid imamları indinde "Amel-i Farz"dır. Şafii fûkahası; "On şey vardır ki, bunlar fıtrattandır" Hadis-i Şerifinde "mazmaza ve iştinşak'ın" bunlar arasında zikredilmesini esas alarak; gusül'de sünnet olduğuna kail olmuşlardır. Dolayısıyla kaplama diş yaptıran kimselerin (ki bu bir zarûrete mebni ise) gusül abdestinde Şafii mezhebini taklid etmesi gerekir. Zira kaplama diş; altına su geçirmeyeceği için ağızın tamamen yıkanmasına mani olur. Çıkarılıp takılabilecek şekilde olan diş ve protezlerin; gusül abdesti alırken çıkarılması ve ağızın tamamının iyice yıkanması da şarttır. Burada ,ayrıca gusülün sünnetleri vardır ama bunu size anlatmayacağım... Maksadım konuyu uzatmamaya çalışmaktır. “Neden gusül abdesti alıyoruz? Guslü abdesti alırken önce neden namaz abdesti alıyoruz? Doğrudan yıkanılsa olmaz mı? Cenabetlikten gusül abdesti ile çıkmanın tıbbî bir izahı var mıdır?” Gusül abdesti almanın farziyeti âyet ve hadisle sâbittir. Cenâb-ı Hak Kur’ân’da; “Eğer cünüpseniz iyice yıkanıp temizlenin”1 buyurur. Yine Kur’ân, “Aybaşı halinde iken kadınlardan el çekin. Yıkanıp temizlenmelerine kadar onlara yaklaşmayın. Yıkanıp temizlendikleri zaman, Allah’ın size buyurduğu yoldan yaklaşın. Şüphesiz Allah çok tevbe edenleri ve temizlenenleri sever”2 buyurur. Guslün maddî-mânevî bir çok fayda ve hikmetleri vardır. Her şeyden önce belli durumlarda gusül abdesti almak Allah’ın emridir ve farzdır. Bazı durumlarda ise Peygamber Efendimiz’in (asm) şefaatine esas olmak üzere sünnet-i seniyye sevabı kazandırmaktadır. Bu sevaplara denk olarak gusül, rûhumuzun günah kirlerinden arınmasına vesîle olmakta; günahlarımız bağışlanma istidâdına kavuşmaktadır. Netîce olarak gusül bizim için husûsî bir feyiz kaynağı teşkil etmektedir. Belli aralıklarla vücudumuzun temizliğini sağlamak için gusül yapmak bir zorunluluktur. Gusül ile bedenin tüm kirleri yok olur, bedenimiz temizlenir. Böylece vücut, sağlık ve sıhhati tehdit eden mikroplardan tıbben arınmış olur. Günübirlik temizlik için gusül yapıldığında bile, guslün âdâp ve erkânına riâyet ettiğimizde hem hades veya büyük hades hallerinden kurtulmuş oluruz; hem de âdetimizi ibâdete çevirmiş oluruz. Bu durumda gusül bir yandan vücudumuzu maddî kirlerden temizlerken, diğer yandan bizi hem ibâdete hazırlamakta, hem de kendisi ibâdet sevabı kazandırmaktadır. Gusül, abdesti de kapsadığından, ibâdet için ayrıca abdest almaya gerek duymayız. Cünüplük veya aybaşı gibi belirli süreçlerden sonra gusletmenin bir diğer hikmeti de, insana yeniden yaşama enerjisi sağlamasıdır. Hayız veya lohusa durumu ile bitkin ve yorgun düşen; cinsî boşalma ile de gevşeklik ve yorgunluk haline giren insan vücudu, guslettiği anda kaybettiği enerjisini yeniden toplar, yorgunluk ve bitkinlikten kurtulur. Yeni temizlik süreci insan hayatında âdetâ yepyeni bir temiz sayfa açar. Gusletmenin bir diğer hikmeti de, vücudu dinç, dinamik ve canlı tutmasıdır. Varlığının dörtte üçü su olan insan vücudu temiz su ile buluştuğunda, eski yorgunluğunu atar, dinlenme sürecine geçer, yeni bir canlılık ve dinamizm toplar. Gusül ile berâber âdetâ hayat yeniden başlar. İnsan ruhu ve duyguları yeniden kendine gelir. İnsan ruhu yeni başarılar için gusül ile berâber kendinde yeniden güç bulur. Gusülden önce namaz abdesti gibi abdest almak sünnettir. Abdest alınmaksızın doğrudan yıkanılırsa, sünnet terk edilmiş olacağından sünnet sevabından mahrûm olunur. Fakat, ağza ve burna su vererek, kuru yer bırakmadan yıkanılırsa gusül tamamdır. DİPNOTLAR: 1-Bakara Sûresi, 2/222 2-Mâide Sûresi, 5/6;
__________________
Ya İslam'la yükselir, Ya inkarla çürürsün.. Bu yol mezarda bitmiyor, gittiğinde görürsün!...(NECİP FAZIL KISAKÜREK) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 283
Tesekkür: 457
132 Mesajina 294 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() |
![]()
"GUSÜL ABDESTİ"=?
"GUSÜL"= (Arapça) Yıkanmak, "AB"= (Farsça)Su, "DEST"=(Farsça) El Paylaşmak istedim...
__________________
And olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık. O hâlde var mı ibret alıp düşünen? Kamer/17-22-32-40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Feb 2009
Mesajlar: 297
Tesekkür: 328
166 Mesajina 472 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Allah rızası için bir ayetin öncesi ve sonrasına bakın,ondan sonra bu kadar büyük konuşun !! Beraber bakalım isterseniz ; NAHL 43-Senden önce de peygamberler olarak yalnızca kendilerine vahy vermekte olduğumuz erkekler gönderdik. Bilmiyorsanız ilim sahiplerine sorun. diyor ayet de... Ama ayetin başına dikkat ederseniz , orada peygamber ler gönderdiğini söylüyor rabbimiz. Orada; kafanıza takılan soruları sorun demiyor.!!! Dikkat edin ! Kuru inat size fayda vermez !! Denilen şu ; daha önce gelen peygamberleri sorun daha öncekilere diyor !!! Enbiya 4-9 : 4-(Peygamber) dedi ki: "Rabbim gökte ve yerde söyleneni bilir; O, herşeyi işitendir, bilendir" 5-(Onlar): "Bunlar bir takım karışık rüyalar; yok onu kendisi uydurdu; yok o bir şairdir; öyle değilse, önceki peygamberlerin gönderdikleri gibi, bize bir mucize getirsin!" derler. 6-Onlardan önce helak ettiğimiz hiçbir belde halkı iman etmedi. Şimdi bunlar mı iman edecekler? 7-Senden önce de Biz, sadece kendilerine vahiy gönderdiğimiz birtakım erkekler gönderdik; bilmiyorsanız, haydi bilgisi olanlara sorun! 8-Biz onları yemek yemez bir ceset yapmadık; ölümsüz de değildiler. 9-Sonra onlara verdiğimiz sözü yerine getirdik, kendilerini ve dilediklerimizi kurtardık; aşırı gidenleri helak ettik. Burada da aynı durum söz konusu. Müşrik ler daha önceki elçilere inanmıyorlar. Rabbimiz de bu inançsızlıklarına karşı , daha öncekilere sorun diyor... NOT: ilim sahipleri = bilenler , görenler |
|
![]() |
![]() |
aşık74 Adli üyeye bu mesaji için Tesekkür Eden 3 Kisi: |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
kuran, satan, tezgahında, şeytan |
|
|