![]() |
|
![]() |
#1 | ||||||
Site Yöneticisi
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.093
Tesekkür: 3.632
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000 ![]() |
![]()
Selamun Aleykum! Değerli Nerdoğan Kardeşim! Allah sizlerden razı olsun. Allahın emrettiği gibi aklınızı işleterek sorgulamaya ve Kur'an okumaya başlamışsınız. Rabbımız daim etsin. Kur'an gerçekten de insan rüşde erdirir.
Alıntı:
Alıntı:
A'raf 157-158 bir kerede nazil olan ayet grubudur ki, Âyetlerden anlaşıldığına göre, peygamberimizin yaşadığı dönemdeki İsrâîloğullarının elinde bulunan Tevrât'ta, son peygamberi niteleyen ve haber veren cümleler bulunmaktadır._-Adının Muhammed olduğunu belirten değil- Zaten Kur’ân'ın bu Âyetlerine o günleri yaşayan Ehl-i Kitap tarafından bir tepki gösterilmemiştir. Kur’ân'da da, kendilerine kitap verilenlerin peygamberimize inandıkları bildirilmiştir: Bakara;46 da "Onlar ki, Rabblerine kavuşacaklarını ve gerçekten O'na döneceklerini yakinen bilirler." En'âm; 20 de " Kendilerine Kitap verdiğimiz kimseler, onu, [peygamberi] kendi oğulları gibi, bilirler. Kendi nefislerini kayba uğratanlar; işte onlar iman etmezler." Bakara; 121 de "Kendilerine kitabı verdiğimiz kimseler onu, tilâvetinin hakkını vererek okurlar. İşte onlar, ona iman ederler. Her kim de onu inkâr ederse, işte onlar zarara uğrayanların ta kendileridir." Saff; 6 da "Ve Meryem oğlu Îsâ: "Ey İsrâîloğulları! Hiç şüphesiz ben, benden önce gelen Tevrât'ı doğrulayan ve benden sonra gelecek adı çok övülen bir Elçiyi müjdeleyen, Allah'ın bir Elçisiyim." demişti. Sonra o, onlara apaçık delillerle gelince "Bu, apaçık bir büyüdür" dediler." (Adı "Ahmet olan" değil, "çok övülen") Tevrât'ta, o günkü peygamber olan Mûsâ peygamberden sonra bir peygamber geleceği, Tesniye 18. Bölüm 15–19. cümlelerde; İşaya 41. Bölüm 25. cümlede ve 42: Bölüm 1–5. cümlelerde yer almaktadır. Ancak geleceği söylenen bu peygamber, tarihî gerçekler itibarıyla Îsâ peygamberdir. Zaten bizi de İncil’deki ifadeler ilgilendirmektedir: YUHANNA İNCÎLİ "Ben daha aranızdayken size bunları söyledim. Ama Baba'nın benim adımla göndereceği Yardımcı, Kutsal Ruh, size her şeyi öğretecek, bütün söylediklerimi size hatırlatacak. Size esenlik bırakıyorum, size kendi esenliğimi veriyorum. Ben size dünyanın verdiği gibi vermiyorum. Yüreğiniz sıkılmasın ve korkmasın. Size, 'Gidiyorum, ama yanınıza döneceğim' dediğimi işittiniz. Beni sevseydiniz, Baba'ya gideceğim için sevinirdiniz. Çünkü Baba benden üstündür. Bunları size şimdiden, her şey olup bitmeden önce söyledim. Öyle ki, bunlar olunca inanasınız. Artık sizinle uzun uzun konuşmayacağım. Çünkü bu dünyanın egemeni geliyor. Onun benim üzerimde hiçbir yetkisi yoktur. [39-115] Yuhanna 14:25–30. Size gerçeği söylüyorum, benim gidişim sizin yararınızadır. Gitmezsem, Yardımcı size gelmez. Ama gidersem, O'nu size gönderirim. O gelince günah, doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyayı suçlu olduğuna ikna edecektir: Günah konusunda, çünkü bana iman etmezler; doğruluk konusunda, çünkü Baba'ya gidiyorum, artık beni görmeyeceksiniz; yargı konusunda, çünkü bu dünyanın egemeni yargılanmış bulunuyor. "Size daha çok söyleyeceklerim var, ama şimdi bunlara dayanamazsınız. Ne var ki O, yani Gerçeğin Ruhu gelince, sizi tüm gerçeğe yöneltecek. Çünkü kendiliğinden konuşmayacak, yalnız duyduklarını söyleyecek ve gelecekte olacakları size bildirecek. O beni yüceltecek. Çünkü benim olandan alıp size bildirecek. Baba'nın nesi varsa benimdir. 'Benim olandan alıp size bildirecek' dememin nedeni budur. [39-116] Yuhanna 16:7-25 MATTA İNCÎLİ "Bir benzetme daha dinleyin: Toprak sahibi bir adam, bağ dikti, çevresini çitle çevirdi, üzüm sıkma çukuru kazdı, bir de bekçi kulesi yaptı. Sonra bağı bağcılara kiralayıp yolculuğa çıktı. Bağbozumu yaklaşınca, üründen kendisine düşeni almaları için kölelerini bağcılara yolladı. Bağcılar adamın kölelerini yakaladı, birini dövdü, birini öldürdü, ötekini de taşladı. Bağ sahibi bu kez ilkinden daha çok sayıda köle yolladı. Bağcılar bunlara da aynı şeyi yaptılar. Sonunda bağ sahibi, 'Oğlumu sayarlar' diyerek bağcılara onu yolladı. "Ama bağcılar adamın oğlunu görünce birbirlerine, 'Mirasçı bu; gelin, onu öldürüp mirasına konalım' dediler. Böylece onu yakaladılar, bağdan atıp öldürdüler. Bu durumda bağın sahibi geldiği zaman bağcılara ne yapacak?" Îsâ'ya şu karşılığı verdiler: "Bu korkunç adamları korkunç bir şekilde yok edecek; bağı da, ürününü kendisine zamanında verecek olan başka bağcılara kiralayacak." Îsâ onlara şunu sordu: "Kutsal Yazılar'da şu sözleri hiç okumadınız mı? 'Yapıcıların reddettiği taş, İşte köşenin baş taşı oldu. Rab'bin işidir bu, Gözümüzde harika bir iş!' "Bu nedenle size şunu söyleyeyim, Tanrı'nın Egemenliği sizden alınacak ve bunun ürünlerini yetiştiren bir ulusa verilecek. "Bu taşın üzerine düşen, paramparça olacak; taş da kimin üzerine düşerse, onu ezip toz edecek." Başkâhinler ve Ferisiler, Îsâ'nın anlattığı benzetmeleri duyunca bunları kendileri için söylediğini anladılar. O'nu tutuklamak istedilerse de, halkın tepkisinden korktular. Çünkü halk, O'nu peygamber sayıyordu. [39-117] Matta 21:33-46 KİTAB-I MUKADDES: Tanrınız RABB size aranızdan, kendi kardeşlerinizden benim gibi bir peygamber çıkaracak. Onu dinleyin. Horev'de toplandığınız gün Tanrınız RABB'den şunu dilemiştiniz: 'Bir daha ne Tanrımız RABB’in sesini duyalım, ne de o büyük ateşi görelim, yoksa ölürüz. RABB bana, 'Söyledikleri doğrudur dedi. 'Onlara kardeşleri arasından senin gibi bir peygamber çıkaracağım. Sözlerimi onun ağzından işiteceksiniz. Kendisine buyurduklarımın tümünü onlara bildirecek. Adıma konuşan peygamberin ilettiği sözleri dinlemeyeni ben cezalandıracağım. [39-118] Tensiye, 18:15-19 157. Âyette geçen ağır yükler üzerlerindeki bağlar ve zincirler, İsrâîloğullarının kendi kendilerine dine koydukları ağır hükümleri ifade etmektedir. Meselâ, bu ağır yüklerin bir tanesi, cumartesi günü çalışmayı terk etme yükümlülüğüdür. Rivayete göre Mûsâ peygamber bu yükümlülüğe uymayan birisini görmüş ve onu öldürmüştür. Bundan başka, İsrâîloğulları arasında yaygınlaşmış olan; cinayetlerde diyet uygulaması yerine sadece kısas uygulanması, işlenen suçlar için tövbe etmenin ancak insanın kendini öldürmesiyle mümkün olması gibi daha birçok kural, Âyetteki "ağır yükler", "üzerlerindeki bağlar" ve "zincirler" kapsamına girmektedir. İşte Âyette, Ümmî peygamberin kaldırdığı yüklerle, kurtardığı bağlar ve zincirlerle kastedilen, bu hükümlerdir. Şahsen "Barnabas" İncili okuma olanağı bulamadım ki onda olanları da siz aşağıdaki bilgileri vererek paylaşmışsınız. BARNABAS iNCİLİ 36.Bölüm Sonra Isa dedi: "Bakin, size söylüyorum ki,ibadet etmeyen şeytan'dan daha kötüdür ve daha büyük eziyet çekecektir. Çünkü, şeytan'in önünde kavulmadan önce hiç bir korkma örneği yoktu ve Allah onu tevbeye çağıracak hic bir peygamber de göndermiş değildi; ve insan-şimdi, Allah boyle dedii icin, benden sonra gelecek ve belki de benim yolunu hazirladigim Allah'in Elçisi disinda bütün peygamberler gelmis bulunuyor...." 39.Bölüm Isa Cevapladi: ".....Adem havada gunes gibi parlayan bir yazi gordu: 'Allah'tan baska ilah yoktur ve Muhammed Allah'in Resulu'dur.' Bunun uzerine Adem agzini acarak, dedi:' Sukur sana ey Allahim Rabb, bana hayat nimeti verdin; fakat senden bana soylemeni diliyorum: 'Bu Muhammed Allah'in elcisidir' sozlerinin mesaji ne anlama geliyor? Benden once yaratilmis baska insanlar mi var?" "Bundan sonra Allah dedi:'Tabii, ey kulum Adem.Sana diyorum ki: Ilk yarattigim insan sensin.Ve senin gOrmus oldugun, yillar sonra dunyaya gelecek,benim resulum olacak ve her seyi kendisi icin yarattigim oğlundur. Geldiği zaman dunyaya Işık verecektir...." 44.BOlUm "Size diyorum ki, Allah'in elcisi, Allah'in yarattigi hemen her şeye mutluluk getirecek olan bir nurdur; cunku o,anlayis ve muşavere ruhuyla, hikmet ve kudret ruhuyla, korku ve sevgi ruhuyla, akıl ve itidal ruhuyla donatilmistir; rahmet ve merhamet ruhuyla,adalet ve takva ruhuyla, yumusakliktan, butun diger yarattiklarina verdiginden uc kat fazla almistir. Ey, onun dunyaya gelecegi kutlu zaman! Inanin bana, onun ruhunu gorenlere Allah peygamberlik verdiginden, her peygamber gibi ben de onu gordum ve ona saygi gosterdim. Onu gorunce, ruhum teselli ile doldu (ve) dedim: 'Ey Muhammed, Allah seninle olsun ve beni ayakkabinin baglarini cozecek degerde kilsin. Buna ermekle ben de buyuk bir peygamber ve Allah'in kutsal bir (kul)u olacagim'Ve Isa boyle deyip, Allah'a Sukretti" Bu Barnabas İncilinde olduğunu belirttiğiniz yukarıdaki sözlere benzer HAdis kitaplarında da çok değişik rivayetler vardır. Ancak bizler için önmeli olan Allah'ın Kur'an da ne dediğidir. Eğer önceki kitaplarda Alalh resulunun adı belirtilmiş olsaydı herkes doğacak çocuğunun adını "muhammed" koyardı. Bunlar varsa bile "övülmüş olan" anlamında sıfatlardır ki Kur'an'da da niteliklerinin belirtildiğine vurgular yapılmıştır ki bu ayetleri yukarıda belirtmiştik. Alıntı:
Alıntı:
Muhammed adında bir peygamberin geleceği yüzyıllar öncesinden belli değildir. Alıntı:
Alıntı:
Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur. Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır. Sevgi,saygı ve muhabbetle. Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 176
Tesekkür: 627
164 Mesajina 386 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Bu ayet ilgili Muhammed Esed'in bir açıklaması vardı. Onu paylaşmak istedim. Alıntı:
Ayrıca aynı kişi Enam 20'de geçen: Kendilerine Kitap verdiğimiz kimseler, onu, [peygamberi] kendi oğulları gibi, bilirler. Kendi nefislerini kayba uğratanlar; işte onlar iman etmezler. kısmında O'nu kelimesini (yukarıda parantez içinde [peygamberi] şeklinde yorumlanmış) "bu kitabı" şeklinde yorumlamış. Ek bilgi, farklı görüş olarak vermek istedim. Konu Anonymous tarafından (11. June 2011 Saat 04:34 PM ) değiştirilmiştir. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
bildirilmişti, geleceği, hzmuhammedin, öyleyse |
|
|