![]() |
![]() |
#26 | |||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: May 2014
Mesajlar: 299
Tesekkür: 8
57 Mesajina 70 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
2- Adem ve diğerleri arasındaki bu farklılık atlanarak benzerlikler kurulacaksa, bunu "belli ki..." gibi ibarelerle biz değil, Kuran kurmalı. Oysa Kuran, "Allah katında İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona "Ol!" dedi. Artık o, olur." Ali İmran 59 ile Adem'e benzemeye "sadece İsa" şerhi koyuyor. Neden? Çünkü benzerlik yine yaratılışta: "Onu, amaçlanan düzgünlüğe ulaştırıp ruhumdan içine üflediğim zaman, önünde hemen secdeye kapanın." Hicr 29 O halde yaratışa ait bu istisna şerhi sebebiyle de, Adem bilgilerini, diğer peygamberlere ait bilgilere benzeterek açıklayamayız. “Meryem'in oğlu İsa Mesih, Allah'ın resulü ve kelimesidir. Onu, kendisinden bir ruhla beraber Meryem'e atmıştır.” Nisa 171 Alıntı:
Alıntı:
- Melekler halefin selefi ise, - Melekler halef ile aynı formda/türde, aynı kavme hükmeden, hatta aynı kavimdense, - Özetle melekler, bozguncu/yoldan çıkmış insan toplumların egemenlerinden başka bir şey değilse, bu, Kuran'ın hangi ayet veya ayet grubunda belirtiliyor? Çünkü eğer melek = insan denkliğini kuran bir Kuran ayeti yoksa, bu, kişisel bir çıkarımdır. Soruyu tersten de sorabiliriz: Meleklerin, tekamül etmeyen ruhlar olduğuna dair ayetleri belirttim. Bu yargı ile çelişen tek bir Kuran ayeti var mı? Meleklere herhangi başka bir misyon yükleyen tek bir Kuran ayeti var mı? . Konu ozkanates tarafından (27. June 2014 Saat 11:00 AM ) değiştirilmiştir. |
|||
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
adem, cin, iblis, kuranda, melek, ruhun, tanımı, şeytan |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|