![]() |
![]() |
#41 | |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oct 2010
Mesajlar: 19
Tesekkür: 1
4 Mesajina 14 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
yani herşeyi bilmiyorsan hiçbirşeyi bilmiyorsun gibi garip bir anlayışın var.herşeyi bilmek zorunda değiliz ama bildiklerimizi doğru delillendirmek zorundayız. bu tarz mantık hataları hem bir vakit kaybı hemde yanlış sonuçlar çıkarmaya yol açacak uygulamalardır. ama illa deniz yasaklarıyla ilgili fikrimi soruyorsan onuda açıklayayım; günümüze kadar gelen tarihi çüreçte insanların denizde ""basit araçlarla"" avlanması ""çoğu zaman"" deniz hayvanları için nesli tehdit edecek bir tehdit olmamıştır bu yüzden allah deniz canlılarının avlanması yasağını doğrudan anmamıştır.kara hayvanlarının avlanması ise bu mahiyette değildir basit araçlarla avlanarak kara canlılarının neslini tüketmek mümkündür.kara canlılarına ulaşım denizdekine göre daha kolaydır. üstelik hacc için deniz yoluyla gelenler için deniz mahsullerinden yemek bir zorunluluktur çünkü ulaşabilecekleri başka kaynaklar yoktur.depolayabilecekleri yiyecek kaynakları sınırlıdır. günümüze gelince artık insanların elindeki teknolojiyle avlanma deniz canlılarının neslini tehdit eder hale gelmiştir bu yüzden bu tarz uylulamalar kurandaki şu ayetlere takılır ve izin verilmez. O, iş başına geçti mi (ya da sırtını çevirip gitti mi) yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya, ekini ve nesli helak etmeye çaba harcar. Allah ise, bozgunculuğu sevmez(2/205) İnsanların kendi ellerinin kazandığı dolayısıyla, karada ve denizde fesad ortaya çıktı. Umulur ki, dönerler diye (Allah) onlara yaptıklarının bir kısmını kendilerine taddırmaktadır.(30/41) bu ayetler günümüzde yapılan sanayi balıkçılığının sınırlandırılmasına cevaz veren ayetlerdir. kuran tüm zamanlar için inmiş bir kitaptır dün deniz hayvanları iin bir tehdit olmadığı halde yasak koyulması zulum olurdu bu gün ise deniz hayvanları için tehdit varken yasak konulmaması zulum olur. matematikle ilgli yaptığın anolojiye gelince. ilkin matematiksel gerçekler herzaman için kainattaki gerçekliğe denk düşmez bu yüzden matematiğe gerçeğin kendisi olarak değil gerçekliği tanımlayan/tasvir eden bir araç olarak bakmalıyız. halbuki bizim tartıştığımız şeyler matematik gibi kurgusal şeyler değildir gerek yaşadığımız evren gerekse kuran gerçektir kuranın içinde evrenle ve kendisiyle çelişen sonuşlar olmaması gerekir.matematikte ise böyle bir zorunluluk yoktur matematik evrende gözlemlediğimiş şeylerle sınırlı olak zorunda değildir. örneğin ahmedin 5 elması olsun 6 sını eda ya versin ahmedin kaç elması kalır. matematiğin bu soruya cevabı -1 olur ama gerçek hayatta -1 elmaya rastlayamazsınız. eğer bizim ifadelerimizde çelişki varsa çelişkili olan ifadeleri ortaya koyup bunlar birbiriyle çelişiyor denilebilir, denilmelidirde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oct 2010
Mesajlar: 19
Tesekkür: 1
4 Mesajina 14 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
KURANDAKİ 19 VE 7 RAKAMLARI NEYİ İŞARET ETMEKTEDİR. KURANIN ÖNERDİĞİ TAKVİM ""GÜNEŞ-AY"" TAKVİMİ MİDİR? METONİC DÖNGÜ NEDİR?
Genel yaygın anlayış kuranın hicri takvimi önerdiği şeklindedir hâlbuki gerek kuran ayetlerinin dikkatli incelenmesi sonucu elde ettiğim, gerekse mantığın gereği elde ettiğim kanaatlere göre hicri takvimi kuranda geçmez. Bu yazıda kuranın emrettiği takvim sisteminin ne olduğu konusunda, Nesi fesadı ve bu takvim sisteminde 19 ve 7 rakamlarının yeri nedir sorularına cevap arayacağım "sakar" nedir sorusuna bu minvalden yeni yorumlar getirmeye çalışacağım. Her şeyden önce bilinmesi gereken şey bugünkü kullandığımız hicri takvim Muhammed peygamberin vefatından sonra icat edilmiş bir takvimdir bir kutsallığı dokunulmazlığı yoktur. Kuranın önerdiği takvim ne tek başına ""güneş takvimidir"" nede tek başına ""ay takvimidir, kuran ikisinin karışımı olan ""Metonik döngüyü"" dikkate alan GÜNEŞ-AY takvimini uygulamasını önermektedir. Bu takvim mevsimsel sapmaları olmayan ""kalan vermeyen"" bir takvim sistemidir gerek güneştakvimi gerek ay takvimi mevsimsel sapmalara sebep olmaktadır güneş takviminde bu sapma uzun yıllar sonucu olsada bu sapma genede gerçekleşmektedir. http://en.wikipedia.org/wiki/Lunisolar_calendar http://en.wikipedia.org/wiki/Metonic_cycle Allahın yaratıkları canlıların düzenlerini mevsimlere göre kurmuştur Allah yasaklarını koyarken doğal olarak yasaklarını bu mevsimleri gözeterek koymuştur. "güneş-ay" takvimi mevsimleri gözeten 19 yılda bir güneş ve ayı aynı yerde buluşturan Meton döngüsünü dikkate alan bir takvimdir. http://www.mucizeler.com/kum/03_gun-...-turevleri.asp Ay takvimine göre bazı "güneş yıllarına" 12 dolunay bazı "güneş yıllarına" da 13 dolunay düşmektedir. Ay takvimini sadece Araplar kullanmamaktadır Çinliler,Hintliler, Babilliler,Yahudiler de ay takviminden yararlanmaktadırlar hatta Babilliler ve Yahudiler bahsettiğim güneş ay takvimini gözeterekMeton döngüsüne göre takvim sistemleri oluşturmuşlardır. Kuranda bahsedilen Nesi fesadıyla Araplar ve/veya Yahudiler hedef alınmaktadır. Araplar ve/veya Yahudiler bazı "güneş yılına isabet eden 13. dolunayları bir sonraki seneye devrederek birsene bazı aylarda kendilerine haram kılınan davranışları helal, diğer sene helalleri haram yapmışlardır. Arapların yaptığı ise çok daha büyük bir günah olup mevsimlerin gözetilmesi toptan kaldırılmıştır. (3, 6, 8, 11, 14, 17,19) bu sayılar Meton döngüsünde hangi "güneş yıllarında" 13 dolunay olacağını belirleyen sayılardır. [örneğin 8 rakamı Meton döngüsünün başlangıcından itibaren 8 inci güneş yılında 13 dolunay(ay takvimine göre) gerçekleştirileceğini bildirir.] Araplar ve/veya Yahudileryukarıdaki döngüdeki rakamları örneğin ( 2 ,5, 7 ,10 ,13 ,16, 19 )şeklinde yaparak haramları helal helalleri haram yapmışlardır kuranda bahsedilen Nesi fesadı budur. AyriyetenNesi fesadıyla ilgili olarak şunu söyleyebilirim Nesi fesadı dolunayın ertelenmesi değil haram ayların ertelenmesi manasına gelmektedir bunu şu şekilde yapmaktalar; dolunayların 13 olmadığı bir yıl örneğin 2000 yılı, ertesi senede(2001) dolunaylar 13 çekecek olsun Nesi fesadında bir sene içindeki dolunayların sayısı 13 olmadığı halde 2000 yılında 13 dolunay varmış gibi yapılması ve/veya 13. dolunayın günlerinin 12. aya aktarılması suretiyle haram aylar ertelenmektedir bir sonraki sene ise 13 dolunay olmasına rağmen 12 dolunay varmış gibi hesap yapılmaktadırlar. İKİ SENELİK AY LİSTESİ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Nesi fesadının yapılması 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 olması gereken hesap Yukarıdaki sayılardan da anlaşılabileceği gibi haram aylar 1. 2. 3. ve 4. aylarda olması gerekirken Nesifesadıylaolması gerekene göre 1 ay erteleniyor ve 2. ayda başlatılıyor. Bir Meton döngüsünde yani 19"güneş yılında" 12 tane 12 dolunay/ vardır 7 tanede 13 dolunay vardır, yani (12*12)+(13*7)=235 yada (19*12)+7=235 ay/dolunay Bir senede 365,25gün vardır 365,25*19=6939,75 gün eder===>6939,75/235ay=29,5308 bu rakam 19 sene içindeki ayların ortalama değerini verir. http://en.wikipedia.org/wiki/Hebrew_calendar http://en.wikipedia.org/wiki/Babylonian_calendar Şüphesiz Allah’ın gökleri ve yeri yarattığı günkü yazısında, Allah katında ayların sayısı on ikidir. Bunlardan dördü haram aylardır. İşte bu, Allah’ın dosdoğru kanunudur. Öyleyse o aylarda kendinize zulmetmeyin. Fakat Allah’a ortak koşanlar sizinle nasıl topyekûn savaşıyorlarsa, siz de onlarla topyekûn savaşın. Bilin ki Allah, kendine karşı gelmekten sakınanlarla beraberdir.(9/36) Haram ayları ertelemek, ancak inkârda daha da ileri gitmektir ki bununla inkâr edenler saptırılır. Allah’ın haram kıldığı ayların sayısına uygun getirip böylece Allah’ın haram kıldığını helâl kılmak için haram ayı bir yıl helâl, bir yıl haram sayıyorlar. Onların bu çirkin işleri, kendilerine süslenip güzel gösterildi. Allah, inkârcı toplumu doğru yola iletmez.(9/37) Kurandada belirtildiği üzere bir senedeki ayların sayısı 12 dir. Allah bize 12 rakamını vermekle bir seneyi kaça bölmemiz gerektiği konusunda bize yol göstermiştir. Burada yapılması gereken hesap 13. dolunayın günlerini 12. aya devretmektir bu şekilde 12. ay bazı seneler 60 güne çıkabilmektedir. Allah bizden ayların sayısını 12 ye tamamlamamızı istemiştir bir ayın kaç gün olması gerektiğiyle ilgili bir sınırlama yoktur. Burada önemli bir şeyde sene başlarının nasıl belirleneceği meselesidir burada da bakara 185 ayeti belirleyicidir. BAKARA(185) :Şehru ramedanellezı ünzile fıhil kur'anü hüdel lin nasi ve beyyinatim minel hüda vel fürkan* fe men şehide minkümüşşehrafelyesumh* ve em kanemerıdan ev ala seferin feıddetümmineyyaminuhar* yürıdüllahübikümlyüsra ve la yürıdubi külüm usr* ve litükmilülıddete ve litükebbirullahe ala mahedaküm ve leallekümeşkürun . Ramazan ayı (SICAK DOLUNAY) İnsanlar için hidayet olan ve doğru yolu ve (hak ile batılı birbirinden) ayıran apaçık belgeleri (kapsayan) Kur'an onda indirilmiştir. Öyleyse sizden kim bu aya(dolunaya)şahit olursa artık onu tutsun. Kim hasta ya da yolculukta olursa, tutmadığı günler sayısınca diğer günlerde (tutsun). Allah, size kolaylık diler, zorluk dilemez. (Bu kolaylık) sayıyı tamamlamanız ve sizi doğru yola (hidayete) ulaştırmasına karşılık Allah'ı büyük tanımanız içindir. Umulur ki şükredersiniz. Burada dikkat etmemiz gereken senenin başlangıcının SICAK DOLUNAYLA(şehri ramazanla) başlaması ve kim ona şahitlik ederse lafıdır. SICAK DOLUNAY güneş ay takviminin Müslümanlar için başlangıcıdır ve sonudur. Sıcak dolunay ifadesi Arapların 21 MART ekinoksundan sonra görülen ilk dolunaya verdikleri isimdir, çeşitli kültürlerde dolunaylara çeşitli adlar verilmiştir. Bu adları incelemek için aşağıdaki linkten faydalanabilirsiniz. http://en.wikipedia.org/wiki/Full_moon 1. Biz onu kadir(ölçü) Gecesi'nde indirdik. 2. Kadir(ölçü) Gecesi'nin niteliğini sana gösteren nedir? 3. Kadir(ölçü) Gecesi bin aydan daha hayırlıdır! 4. Melekler ve Rûh, Rablerinin izniyle o gecede her iş için iner de iner! 5. Bir esenlik ve huzur vardır; sürüp gider o, tan yeri ağarıncaya kadar! ** Görüldüğü gibi kuranın indirildiği gün gene kuranda ölçü(kadir) gecesi olarak nitelendirilmiş (2/185)le bu ayet yan yana okunduğunda sıcak dolunayınölçü gecesiyle aynı anlama geldiğini yani senenin başı ile sonunu belirlediğini anlarız. Ayriyeten cahiliye dönemi takvimleri ve Nesi fesadı konusundaki yüksek lisans tez çalışmasını incelemek isterseniz de aşağıdaki linki inceleyiniz. http://www.belgeler.com/blg/146f/cah...sdlamic-period Bu takvim güneş ve aydan hesaplamalar için faydalansa da mevsimleri gözetmektedir bu yüzden kim sıcak dolunaya şahit olursa lafı önemlidir kuzey yarımkürede biz kışı yaşarken güney yarımküredekiler yazı yaşamaktadır ve onların sıcak dolunaya şahitliği biz kışı yaşarken olmaktadır, bu yüzden onların Allahın yasaklarından sakınıldığı günler bizimle aynı ana denk düşmemektedir.Mesela av yasağı zamanları farklı olmakta veya oruç tutulduğuzamanlar. Burada evrensel olan hac zamanı olabilir çünkü haccın yapılacağı yer Mekke’dir. İnsanların oruç tutacakları zaman farklı zamanlarda oruca başlamaları ve bitirmelerinin yadırganmadığı gibi bu durumda yadırganılacak bir şey değildir. Allah bu şekilde senenin başı için bir milatkoymuştur. Kuranda geçen bütün şehr kelimeleri bu ayetin haricinde belli bir zaman aralığını belirtmekte olup sadece bu ayette dolunaya işaret etmektedir bu Türkçedeki ay kelimesinin hem zaman aralığını hemde dünyanın uydusunu işaret etmesi gibi bir şeydir. Arapçada da şehr kelimesi hem dolunayı hemde zaman aralığını işaret etmesiyle aynıdır. Kuranda toplam 14 kere geçen şehr kelimesinin 12 si zaman aralığı 2 si dolunay anlamındadır. Şafağı yarıp sabahı ortaya çıkaran/Fâlık O'dur! Geceyi dinlenme zamanı yaptı; güneş'i ve Ay'ı hesap aracı. İşte budur ölçülendirmesi o Azîz'in, o Alîm'in! (ENAM 96) Hayır! Şafağa, geceye ve onda basan karanlığa, dolunay olmuş aya yemin ederim ki, halden hale geçersiniz.84/(16-19) **allah bu ayette dolunay üzerine yemin etmekte halbuki hilal üzerine edilmiş bir yemin yoktur kuranda. YASİN SURELERİ 38. güneş, kendine özgü bir durak noktasına/bir durma zamanına doğru akıp gidiyor. Azîz, Alîm olanın takdiridir bu. 39. Ay'a gelince, biz onun için de bir takım durak noktaları/birtakım evreler belirledik. Nihayet o, eski hurma sapının eğrilmişi gibi geri döner. 40. güneş'in Ay'a ulaşıp çatması gerekmiyor. Gecenin de gündüzü geçmesi gerekmez. Her biri bir yörüngede yüzmektedir. **güneş ve ay takvimindeki hesaplamaların aynı olmasının gerekmediğine vurgu var. Güneş yılıyla Ay yılı farklıdır. güneş'i ısı ve ışık kaynağı; Ay'ı, hesabı ve yılların sayısını bilesiniz diye bir nur yapıp ona evreler takdir eden O'dur. Allah bütün bunları rastgele değil, şaşmaz ölçülere bağlı olarak yaratmıştır. Bilgiyle donanmış bir topluluk için ayetleri ayrıntılı kılıyor.(YUNUS 5) **gene burada da ""yılların hesabını"" yapabilmemiz için güneşten ve aydan faydalanmamız gerektiğine vurgu var. RAHMAN SURESİ 5. güneş ve Ay. Hesaba bağlıdır herbirinin her şeyi. 6. Çimen/yıldız ve ağaç secde ediyorlar. 7. Ve gök. Yükseltti onu(güneş). Ve koydu şaşmaz ölçüyü, mizanı. 8. Azgınlık etmeyin ölçü ve tartıda, saptırmayın mizanı. 9. Ölçüyü titizlikle, adaletle koruyun ve hüsrana araç yapmayın mizanı. **6. suredeki secere kelimesinin ağaç olarak çevrilmiş güneş takviminin hesaplanmasında uzun direklerden yararlanılmıştır bu kelime ağaç anlamında olsa bile düzgün bir palmiye ağacıyla güneşin hareketleri gölgesinden izlenebilir ve yılın hangi gününde olduğu hesaplanabilinir. Ayriyeten bu hesaplamalarda şaşılmaması gerektiğine vurgu var. KIYAMET SURESİ 8. Ay tutulduğunda, 9. Ve güneş'le Aybiraraya getirildiğinde, 10. Der ki insan o gün: "Kaçılacak yer nerede?" **Meton döngüsünde güneş ve ayın birleştiği ana vurgu yapılıyor.) Görmedin mi Rabbini, nasıl uzatmıştır gölgeyi? Eğer dileseydi, onu elbette hareketsiz kılardı. Sonra nasıl güneş'i ona delil yapmışız! (FURKAN 45) **burada da güneş takviminde hesaplamalar için gölgenin ve uzunluğunun delil olarak kullanılmasına vurgu var. Buayetlerden de görülebileceği gibi güneş ve ayın birlikte hesap aracı olduğu tescillenmektedir. Araplar "sadece ay" takvimini kullanmakla en kötü ve mevsimleri hiç gözetmeyen bir takvim sistemini benimsemişlerdir. Kurandaki "güneş ay" takvim sistemine yapılan vurguları peygamberden sonra ya anlamamışlardır yada unutmuşlardır. 15 (Hicr) / 43,44: Muhakkak Cehennem, onların hepsine va’dolunan yerdir. Onun “YEDİ” kapısı vardır. Her bir kapı için onlardan bir kısmı taksim edilmiştir. ** Burada bahsedilen cehennemin yedi kapısı kafirlerin azgınlık yaparak meton döngüsündeki 7 tane 13 ayı azgınlıklarına araç yapmalarıdır, haram ayları helal helalleri haram yapmalarıdır.O diye bahsedilen 19 güneş yıllık döngüsü olan sekardır. Andolsun, sana çiftlerden yediyi ve büyük Kur'an'ı verdik.(15/87) ** Çiftlerden derken 19 ve 7yi kast ediyor bunun ilminin Muhammed peygambere verildiğinden bahsediyor. Meton döngüsünün yani güneş ay takviminin ilmi. Mutaffifin Suresi(1-21) 1. Azap ve kaygu, tartıda ve ölçüde hile yapanlara olsun; 2. Ki onlar insanlardan alırken ölçüyü tam yaparlar, 3. Onlara vermek üzere tartıp ölçtükleri zaman, eksiltmeye giderler. 4. Peki, bunlar kendilerinin diriltileceğini sanmıyorlar mı? 5. Çok büyük bir gün için. 6. Bir gün ki, insanlar, âlemlerin Rabbi huzurunda kıyama geçerler. 7. Hayır, iş düşündükleri gibi değil! Rezilliğe batmışların kitabı, karanlık ve pis bir çukurun, Siccîn'in ta içindedir. 8. Siccîn'in ne olduğunu sana gösteren nedir? 9. Rakamlandırılmış bir kitaptır o. 10. Vay haline o gün, yalanlayanların! 11. Onlar ki din gününü yalanlarlar. 12. Onu ancak her şımarıp azmış, günaha batmış olan yalanlar. 13. Ayetlerimiz ona okunduğunda, "Daha öncekilerin efsaneleri!" deyiverir. 14. İşin esası o değil! Onların kazanmakta oldukları, kalplerinin üstünde pas oluşturmuştur. 15. Hayır! Onlar o gün Rablerine karşı tam bir şekilde perdelenmişlerdir. 16. Sonra onlar mutlaka cehenneme dalacaklardır. 17. Sonra da: "İşte budur, o yalanlamakta olduğunuz şey!" denilecektir. 18. Hayır, sandıkları gibi değil! İyilik sergileyenlerin kitabı İlliyyûn'da, en yüce burçlardadır. 19. İlliyyûn'un ne olduğunu sana anlatan nedir? 20. Rakamlanmış bir kitaptır o. 21. Yaklaştırılmış olanlar tanıklık ederler ona. ** Bu surede bahsedilen ticarete konu olana malların ölçülüp tartılmasından bahseder gibi gözüküyor beklide gerçekten ticaretten bahsediyor??? (kanaatimce başlangıcının yeniden tercümesi gerekli ) ama devamında bahsedilen konuları incelerseniz bunun ticaretle alakası yok, benim kanaatim bu ayetin çok büyük bir çoğunluğu Meton döngüsü ve ona bağlı takvimden ve Nesi fesadından bahsediyor 18. Ayetteki burçlar kelimesine dikkat anlamı gökyüzüyle ilişkilidir. Meton döngüsünün hesabının yapılmasından bu hesabı bilenlerin ona tanıklığından bahseder. Bir başka ayet grubunda bu bilgiler ışığında yeniden bakmanızı istiyorum; MÜDDESİR SURESİ 26. Onu Sekar'a fırlatacağım. 27. Bilir misin nedir Sekar? 28. Ortada bir şey bırakmaz, hiçbir şeyi görmezlik etmez o. 29. İnsan için tablolar/levhalar/ekranlar sunandır o. 30. Üzerinde ondokuz vardır onun. 31. Biz, cehennem yârânını hep melekler yaptık. Ve biz, onların sayılarını da küfre sapanlar için bir imtihandan başka şey yapmadık. Ta ki, kendilerine kitap verilenler iyice ve apaçık bilsinler. İman etmiş olanların imanı artsın. Kendilerine kitap verilmiş olanlarla iman sahipleri kuşkuya düşmesin. Kalplerinde hastalık olanlarla küfre sapmış bulunanlar da; "Allah bununla neyi örneklendirmek istiyor?" desinler. İşte böyle. Allah, dilediğini/dileyeni saptırır, dilediğini/dileyeni de doğruya ve güzele kılavuzlar. Rabbinin ordularını ancak O bilir. Bu, insan için bir öğüt verici ve düşündürücüden başka şey değildir. 32. Hayır, sandıkları gibi değil! Yemin olsun Ay'a, 33. Yemin olsun geceye, sırtını döndüğünde; 34. Yemin olsun sabaha, ağarıp ışıdığında, 35. Ki o gerçekten en büyüklerden biridir. 36. İnsan için bir uyarıcıdır. 37. Sizden, öne geçmek yahut arkaya kalmak/erken davranmak yahut gecikmek isteyen için. **Buradaki sekar sözcüğünün Meton döngüsünün hesabının yapıldığı tablolarının çizildiği parşömenler veya levhalar olma ihtimali bence bayağı yüksek üzerinde 19 var ifadesinde Meton döngüsünün 19 seneolmasına vurgu yapılıyor. Bu hesabın kalansız olmasıda Meton döngüsünün bir başka özelliğidir. Meton döngüsü daha öncede belirttiğim gibi Babilliler ve Yahudilertarafından da bilinmekteydi ve kullanılmaktaydı alta verdiğim linkte de görebileceğiniz gibi bir Evangelist bu döngüyü kullanarak farklı amaçlar için hesaplamalar yapabilmektedir. http://endtimepilgrim.org/Metonic.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 830
Tesekkür: 191
545 Mesajina 1.168 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
İhram giysi değildir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oct 2010
Mesajlar: 19
Tesekkür: 1
4 Mesajina 14 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
kurandaki bu kadar ayet hicri takvimi yalanlarken ve bu kadar ayet ""güneş ve aydan"" yararlanılarak yapılan hesaplamalara dikkat çekerken çelişki bunları söylemek değil hicri takvimi savunmaktır.
hicri takvimin hiçbir temeli olmadığını anladığımızda ve kuranla çeliştiğini gördüğümüzde elimizde tek bir seçenek kalıyor oda güneş-ay takvimi. Konu birkatkimolsun tarafından (5. April 2012 Saat 08:10 AM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oct 2010
Mesajlar: 19
Tesekkür: 1
4 Mesajina 14 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
kuranda tarihsel ve evrensel ayetler vardır .tarihsel ayet yok diyorsan peygamberin hanımlarıyla evlenme yasağını nasıl açıklarsın.
kaldıki allah birşeyi unutmuşda değildir duruma göre haram ve helalleri tasnif etmiştir diğer ayetlerle ilgili ayetler uyum içindedir. ee madem ihram giysi değildiri savunuyorsun takvim meselesini unut . o zaman yukarı astığın yazı neyi savunuyor. allahın kara hayvanlarını avlamayın deniz hayvanlarını avlayın sözü sana çelişkili gelmiyorda bunu takvime bağlayın deyincemi çelişkili geliyor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 830
Tesekkür: 191
545 Mesajina 1.168 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Rasulde bizim için güzel örnekler vardır. "üsvetün hasene". Tarihi veri değil, o ayetler, günümüze örneklerdir. dileyen öğüdü alır. Dileyen almaz.
Rabbimiz ilmimizi artırsın ve müslüman olarak öldürsün. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Merhaba sayin pramid. Nasilsiniz?
haram aylarda ne için avlanma yasağı konulmuştur. ihtiyaç duyulan nedir. Allah yalnizca "Yasak!" diyor; gerekcesini aciklamamis. haram aylarda ki hedy nedir? Benim anladigim, dinî hacda yoksullara bagislanan hayvan. hedy için hayvanı yetriştirmek mi gerekmektedir, avlayıp yakaladığımız hayvanı kurban etmek mi? Yetistirmek gerekir. Sorunuzun cevabi bu. Ama aciklama da istiyorsaniz lütfen belirtin. Ne için deniz avı yasaklanmamış, mescid harama gelene kadar öleceği için mi? Benim anladigim, deniz avi da yasaklanmis. Örnegin Mâide 96'nin ilgili bölümü: Yasak dönemde karanin av hayvanlarini avlamaniz yasaktir. Ve hurrime aleykum saydul berri mâ dumtum huruma Bundan daha makul ne olabilir ki! Yasak dönemde karada avlanmaniz elbet yasak olacak. Arti, Allah o esnada denizde avlanmaniz helaldir demiyor. O'nun demedigini biz niye sokusturalim ayete? Allah’in sözünden ille ek bir sey anlayacaksak makul olani anlamamiz gerekir: Örnegin: Size yasak oldugu sürece karanin av hayvanlari yasaktir ve denizin av hayvanlari yasaktir. Allah "Avlanmaniz karada yasakken denizde helladir!" demiyor Arti, Allah'in fiilî yasasi var: Bir bölgenin bütün hayvanlari, denizdekiler dahil, ayni sicak dönemde ürerler. Allah "Yasak mevsimde karada avlanmayin!" dedigine, "Ama denizde avlanin!" asla demedigine göre ve denizdeki hayvanlar da o ayni anda üremekte olduguna göre? "O anda denizde avlanmaniz helaldir!" demeyen Allah'a inat seytana mi uyalim? Sevgi ile, Hasan Akcay. Konu Hasan Akçay tarafından (5. April 2012 Saat 12:55 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Sayın Hasan Akçay.
Sizin ''haram aylar '' dediğiniz zaman aralığında Güney Amerika'nın en güney ucu Patagonya ile güney Afrika'nın en güney ucunda ve Yeni Zelanda'da kara kış yaşanmakta?...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Merhaba Galip Yetkin kardesim.
Yaz dönencesi kuzey yarikürede 21 Haziran, güney yarikürede 21 Aralik. O halde oralarin "sehru ramazân"i 21 Araliktan sonraki ilk dolunaydir. Bakara 185'te Allah "O dolunaya tanik olanlariniz onu oruclasin!" dedigine göre oralarda oruc ve avlanma yasagi 21 Araliktan sonra baslar; yöreseldir. Ama dinî hac evrensel. Ayetten benim anladigim bu. Sevgi ile, Hasan Akcay Konu Hasan Akçay tarafından (5. April 2012 Saat 04:23 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Sayın Hasan Akçay.
Yani o müddet aralığında o hayvancağızlara oruçlu olun mu demek?... Saygılarımla Galip Yetkin. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
değil, elkadirin, gece, hangi |
|
|