![]() |
|
![]() |
#1 |
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 74
Tesekkür: 11
12 Mesajina 17 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Uydurulmuş denilen mucizeleri o zaman kim çıkarttı. Bütün insanların dilinden diline dolaşan bu mucizeleri kimler ne amaçla çıkabilir.Dinsel kaynaklarda olması yeterli değil mi?
|
![]() |
![]() |
seckin Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | berru (11. March 2013) |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Dinin, muhammed peygamberimiz yaşarken iki kaynağı vardı. Kuran ve muhammed peygamberin hadisleri, ancak vefatından sonra ve şu anda ise tek kaynak olarak kuran vardır. Adına "Sahih" de dense, hadis rivayetlerine ilişkin kaynaklar dinin kaynağı değildir. En fazla din adına yapılmaya çalışılan açıklamalar derlemesidir. Bu derleme deyimi bile, uyduruk, saçma, iftira rivayetleride barındırması nedeniye fazla olmaktadır. İnsanların dilinde dolaşan bu mucize ve daha bir çok yalanları, güya peygamberi övmeleri bahanesiyle, peygamberler arasında ayrım yapmaması gereken müslümanların bu yolla peygamberlere imanlarını zayıflatmak isteyen şeytan dostlarının çıkarıp, yaydığını söylemek gerekir. Bazı cahil kardeşlerimiz, muhammed peygamberi yüceltmek adına, bu asılsız sözleri kabul etmekte sakınca görmemişlerse de en azından kuranda anlatılmayan hatta aksine peygamberlere aralarında ayrım yapmadan iman etmeleri istenmesini dikkate almadıklarından kitaba ve peygamberlere iman konusunda zaafiyet sergilemişlerdir. selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 880
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
1- Peygamberimizin yanında olan kimseler, ondan dini duyduklarında buna imanlamı emrolunmuşlardır? 2- yoksa, "ey peygamber, sen bunları söylüyorsun ama sen kaynak değilsin, biz kurana (hatta kuran tamamlanmadığı dönemlerde ayetlere) bakmak, ondan ne anlıyorsak ona göre davranmalıyız" demeklemi emrolunmuşlardır. İman edilmesi gereken bir elçi seçilen peygamber nasıl oluyorda size göre dini kaynak olamıyor, bunu biraz anlatabilirmisin? Alıntı:
Konu: sahih kaynak denen rivayetler kitaplarının en iyimser şekilde isimlendirilmesi... Burada, bu kaynaklar için olduğundan farklı en iyimser tanım, en fazla dini açıklamaya çalışan yazılar olmalıdır. İyimser tanım olmalıdır çünkü, senin aynı yazımdan alıntılamadığın kısımda; Alıntı:
sizinki ise; en iyimser değil en kötümser tanımlama olmaktadır. Bir de siz; "En fazla dini tahrif adına yapılmaya çalışılan uydurmalar" tanımlamasını en iyimser olarak belirlemişsiniz. Peki, size göre en kötümser tanımlamayı yaparmısınız? Ayetlerin tahrifi çalışmalarından daha kötü ne olabilir, en kötü ne olabilir? selamlar, aorskaya Konu aorskaya tarafından (6. November 2012 Saat 01:14 PM ) değiştirilmiştir. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 880
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Rasul, deki ile başlardı. Din adına söz söyleme hakkı yoktu.
Vahye muhatap olanlarının duyduğu ile, bizim duyduğumuz aynı. O zikir korunmuştur. Yani her insanın Din adına duydukları aynı yani eşittir. Zira rabbimiz adildir. Kısacası aorskaya zihni alt yapının çek edilmeye ihitiyacı var. Biz aynı frekansta değiliz. |
![]() |
![]() |
pramid Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Miralay (6. November 2012) |
![]() |
#6 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
rasul de "deki" denilenleri yanıdakilere derdi, yanındakilerde resulun dediklerine iman ederlerdi, etmeleri gerekirdi. Rasule, sen diyorsun ama biz ayete bakacağız demeleri yasaktı, iman etme emri vardı... Hala anlaşılmıyorsa, aynı dili konuştuğumuzdan şüphelenmeye başlayacağım. Sen, hala kendini kusursuz gör, muhataplarını da zihini bozuk, akılsız, düşünemeyen, anlayamayan olarak görmeye devam edersen, kendi kafanda hep en büyük olursun ama gerçekte irtifa kaybediyorsundur bunu bil... İslami terbiye, müslüman mütevaziliğine ne oldu? Sizden bilgilenmeye çalışacak bir imansız olsa, itirazları olsa siz bu kafaylamı din anlatacaksınız?... selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 880
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Mucizeye iman etmemizi mi istiyorsun.
Geç oradan, hadi oradan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2012
Mesajlar: 123
Tesekkür: 151
44 Mesajina 111 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Muhammed aleyjisselama izafe edilen mucizelerden biri
''1- Muhammed Aleyhisselâmın mucizelerinin en büyüğü Kur’ân-ı kerimdir.'' yanlışmı okudum Muhammed aleyhisselam elbetteki beşerdi.Uydurma hadislerle onu beşer üstü göstermelerinin doğru olmadığını biliyorum.Kuran peygamberimize indirilen en büyük mucizedir cümlesine bakarak aklımdan hep şu sorular geçti.. Diğer peygamberlere inen vahyler mucize olarak neden anılmamış kıssa olarak bilindi..? Mucize olarak musa aleyhisselam deniz yarılması ..vb..İbrahim aleyhisselam yakmayan ateş..vb bu olaylarda geçen hadiseler Allahın izniyle verilen mucize ise ;muhammed aleyhisselama indirilen kuran nasıl mucize olur ?.Sonunçta diğer peygamberlerde vahyi almıştı Muhammed aleyhiselam Allah tarafından yeni dini yaymak için indirilmiş ilahi mesajları insanlığa iletmişti.. Bakara 23. Ve eğer kulumuza indirdiğimizden kuşku içinde iseniz, haydi onun mislinden bir Sûre siz getirin, Allah'ın astlarından tüm tanıklarınızı da çağırın. Eğer doğru kimseler iseniz. halbuki bu ayette muhammed aleyhisselam'ın ağzından çıkan her sözün değil Kuranın kendisinin mucize olduğunu göstermiyormu gibi sorular aklıma geliyor 24. Sonra, eğer bunu yapmadıysanız ve asla yapamayacaksınız; öyleyse inkârcılar için hazırlanmış, yakıtı insanlar ve taşlar olan ateşten korunun. 88. De ki: "Andolsun ki ins ve cinn [herkes], bu Kur'ân'ın bir benzerini getirmek üzere bir araya gelseler, birbirlerine yardımcı da olsalar, onun benzerini, kesinlikle getiremezler." Peygamber aleyhisselam'a indirilmiş vahyin kendisi hakikatın mucizesidir diyebilirmiyiz.. selamın en güzeliyle selamlar.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Degerli Aorskaya Kardesim, Resulün her agzindan cikana iman etmeleri gerekmezdi. Bir iki meseler olmustur savas aninda bir plan (kuyu kazma) uygulamasinda, hurma agaclarinin asilanmasinda vb. Sahabeler resule sormuslardir; bu VAHY mi yoksa senin kendi görüsün mü diye, sayet VAHY ise kayitsiz sartsiz itirazsiz kabul etmislerdir, sayet kendi sahsi bir görüsü idiyse sahabe kendi fikirlerini de sunmustur ve en uygun olan kabul edilmistir. Resulün her dedigine körü körüne uyup itaat etmis olsalardi, onlar resulü ilah edinmis olurlardi. VAHY'e evet, sahsi görüslerine herzaman icin evet denmemistir. Her VAHY de "deki" ile baslamamistir. Selam ve dua ile. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
as’a, edilen, izafe, mucızeler, muhammed, sözde |
|
|