![]() |
|
![]() |
#1 | ||||||||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
![]()
Selamun aleyküm,
Rabbimizin biz inananlara, haram ettiği bir hayvanın etinin anlatıldığı ayetler üzerine, rabbin bize indirdiği kur'anla yetinmeyip, hakkında kesin bilgisi olmamakla birlikte, başka bir kaynağa da dayanarak haram edileni, haramlıktan çıkardığını gösteren yazıma karşılık, hataları görüp, düzeltmeye çalışmasını beklediğimiz kardeşlerimizden birinin yine "yanlış anlamışım, yanlış biliyormuşum, düşünememişim" diyerek hatasını kabul etmesini beklerdim. Ancak bunun yerine, yine kur'andaki gerçeklerden uzaklaşarak, soyut anlam, somut anlam, insan, haram-helal diye yenecek içecek bir şey yoktur, kelamlar soyuttur, temsil ettiği anlam ve semboller vardır vb. sözlerle "özürü kabahatinden büyük" deyimi ile açıklanan durumlara düşülmüştür. Şimdi, ilgili kardeşimizin yazılarını alıntılar halinde ele alarak, altına da hala nasıl hatalar yaptığını açıklamaya çalışıyorum. Alıntı:
İşte rabbimiz, bizim için seçtiği dini de bize aynı zamanda kelimelerle açıklamıştır.Dahi düzeyinde akıllı olan kimseler bile, bu kelimeleri okuyup anlamadıkça, bu kelimelrle istenen yaşam biçimini bilemeyecekken, kelimelerden oluşan kur'anı okuyup anlamayan biri için akıl neyi ifade edebilir? Salt akıl insanların kurtuluşu için yeterli olsaydı, kur'ana da gerek kalmazdı, sadece herkes aklının bulduğuna göre yaşasın denerek, "kurandan sorulacaksınız" denmezdi.(değilmi?) Ama, akıl sahiplerini muhatap alan rabbimiz, "kur'andan sorulacaksınız dediğine göre, akıl sahipleri; kur'andaki kelimeleri ve cümleleri tam gerçekliğiyle kabul ederek yaşamaya mecburdur. Kelimelere veya cümlelere, gerçek/görünen anlamını gözardı ederek, gerçeğe uygun olmayacak şekilde semboller, mecazlar icat etmek akıl işi değil, akılsızlıktır. Alıntı:
Kelamların hepsi birden fazla anlama da sahip olamaz. özellikle isimler çoğu zaman tek anlamlıdır. Örneğin; istanbul, Atatürk, pasta, masa vb... İşte bunlar gibi bir isim olan "domuz eti" de, sadece domuzun etini anlatan bir isimdir. Şimdi, siz hiç polemik yaratmadan; "domuz etinin" başka hangi anlama geldiğini yada neyi sembolize ettiğini yazabilirmisiniz? Alıntı:
1- istediğin kadar farklı boyut ara kardeşim, bulursan buraya yaz, bizde görelim. 2- "Domuz eti" denmiş yahu! Yine bu deyimin özü ve üveyi varsa onu yaz lütfen... 3- "Domuz eti" ni bu şekliyle görmek istemeyip, "domuz" figürü üzerinden, yapay kurgular, buluşlar icat ederek, dinle, insanlıkla nasıl bir ilgi kurulabilir? Kurarsanızda bu dinin gerçekleri ile nasıl bağdaşabilir? Bunu da açıklayınız. Alıntı:
Ben ne çocuğum, ne de okuduğumu anlayamayacak kadar akıl melekesi olmayan biriyim. Bırakın şimdi çoluk-çocuk hikayelerini de "domuz eti"nin haram oluşu gerçekliğine ilişkin ne düşündüğünüzü söyleyin? 1- Sana göre domuzun etini müslümanlar yiyebilirmi, helalmidir, değilmidir onu söyle? 2- Yada, sana göre yenmesi haram olan hayvanlar varmıdır, varsa hangileridir niçin? 3- Eğer domuz eti haram değildir, yenilebilir derseniz ve haram olan hayvan yoktur derseniz, kendinizin de kur'ana göre müslüman olup olmadığınızı yazınız. Alıntı:
Alıntı:
Yiyecek içecek olarak müzlümanlara haram edilen bir şey yoktur öylemi? Siz, bunları kur'an dışında başka kaynaklara göre söylüyorsanız, müslümanların dininin kaynağının kur'an olduğunu hatırlayarak, kur'ana göre bunları söyleyemeyeceğinizi kabul edebilirmisiniz? Alıntı:
Aklı örten, yani sarhoşluk veren sıvı ve gaz halinde türevleri olan maddeleri haram içeçecek olarak kabul edemiyormusunuz? Bir kere daha sorayım; siz gerçekten müslümanmısınız? Alıntı:
Gerçekten anlatın kardeşim, domuz etinin soyut manasını da herkes görsün. Biz de öğrenelim bari... Alıntı:
2- İnsanlar robot değildir elbette ama başıboşda değildir. Rabbimiz insanları bana kuluk etsin diye yarattım diyor ve yaşam biçimi olarak islam dinini uygun görüyor. Bu nedenle rabbimiz, öbür hayatının cennette geçmesini istiyorsan şunu yap, bunu yapma demektedir. Yine dediklerini yapmayanlarında cehennemden kurtulamayacağını belirtmektedir. Yaratanın, yarattığına bunları söylemesi, mantık dışımıdır? Kabul edemezmisiniz? 3- İnsanlar domuz eti yedikleri, harama uymadıkları içinmi ilerleyebilirler? Alıntı:
Tabi ya asıl olan yaşamdır. Kur'anda anlatılanların hiç önemi yoktur. İnsan, yaşayarak, doğruyu yanlışı öğrenir, yada başkalarının yaşamından görerek yaşarsa, sorun yoktur, Kur'ana da gerek yoktur değilmi? 2- Ayetleri yaşamdan okuyanlar ona ehil olanlardır, kelimeden değil. Siz, yaşamdan okuyun ayetleri kardeşim... Siz böyle yaparak nasıl kurtulacağınızı düşünüyorsunuz ama, ben sadece yaşamdan okuyarak yaşarsam kurtulamayacağımı ve yaşamdan önce kur'andan okuyup, anlayarak, yaşamımı da başkalarının yaşamından değil, kendi kur'an anlayışındaki yaşamımla kurtulabileceğimi biliyorum. Neredenmi? Kaynak: kur'an Not: Bu uzunlukta yazıyı yazmak zorunda bırakan kardeşimiz olarak, eğer kendinizi müslüman kabul ediyorsanız, çok vahim yanlışlar içinde olduğunuzu belirtmek isterim. Müslüman değilseniz yada dinin gerçekleri sizi çok ilgilendirmiyorsa, o zaman bu yazdıklarımı akıl sahibi müslüman kardeşlerim iyi değerlendirsinler. saygılarımla, aorskaya |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Tehlikeli bir yol üzerinde gidiliyor günümüzde, sayet Ayetler felsefe yoluyla degerlendirilecek olunursa icki, zina ve haksiz yere adam öldürmenin de felsefi bir izahi yapildiginda icimizde ateistlerin görüslerine uygun fikirler ortaya atilacaktir.
Hadisciler baska bir yönden saldirida bulundular Islam'a, Ateistler olsun, Ehl-i Kitap olsun kendi görüs ve izahlarina göre aramiza sizilarak Islam'i sekillendiriyorlar. Aklimiza yatan, daha dogrusu isimize gelen konulara sapka cikarmaya baslarsak cahiliyye devrinin münafiklarini, kafirlerini, müsriklerini de coktan sollamis olacagiz; "Bu Kur'an'i degistir , bize baska bir Kitap getir" demeden, onlarin arzularini, isteklerini yerine getirmis olacagiz. Seytana kolaylik tanimiyalim, Allah'in dogru yoluna oturmayi ilk ve önemli vazifesi sayan seytana yem olmayalim. Bir tabak domuz etinden, bir bardak saraptan, bir defalik zinadan bir zarar gelmez yollarina gidilirse, en sonunda bir defa kafir olmaktan da zarar gelmez düsüncesiyle asansörlümüdür, son konforlumudur bilmedigimiz cehennemde suitimizi kendimize ismarlamis oluruz herhalde. Yan tesirleri olarak kumar oynamak adam öldürmek de belki modamizda yer alir. Acaba hic ciddi olarak, Allah'in dosdogru bize seslendiginin farkindamiyiz? Kur'an peygamberimizin yoluyla teblig edilmistir, ama hitap hepimizedir. Ben daha bu mükemmelligi tam idrak edemiyorum, benim icin o kadar olagan üstü bir durum ki, Rabbim beni muhatap aliyor. Bunu tam kavrayabilmis olsam, herhalde erenlerden olurdum. Bazen takildigim oluyor, ama tam anlamiyla henüz kavramis degilim. Yoksa beynimde cimsekler cakardi, kalbim atislarini unuturdu, neredeyim, ben kimim diye sorular sormaya baslardim kendi kendime. Daha eremedim. Beni göz yaslarina bogan Ayetler, mealler de olsa, ben bu meallerde Rabbimin sözlerini buluyorum. Bir ilerleme kaydediyorum. Insanoglunun ne kadar caresiz oldugunu görüyorum, istenildigi kadar teknikten ilime kadar ileri adimlar atilsin topragin, yagmurun, bulutlarin, rüzgarlarin, kainatin secdesi karsisinda hep sifir kalacagiz. Cünkü aklimizin bir ortagi var, hepimizin bildigi bir ortak, herzaman bize sahiplenmeye kalkan bir ortak, cisimleri bizlere en güzel sekliyle gösterip kendi emellerine alet olmamizi saglayan bir ortak. En güzel en saglam iman Allah'a hic bir sekilde ortak kosmamak en basta gelir, has bir din olusur, saf bir din olusur. Kendimizi de ayni sekilde saflastirabiliriz, benligimize ortak olan seytani kendimizden uzaklastirarak. Has insanlar olabiliriz. |
![]() |
![]() |
merdem Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | aorskaya (7. March 2013) |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
allah, domuz, etini, haram, kılmıştır, neden |
|
|