![]() |
![]() |
#11 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Peki kardeşim, bu sözün üzerine, ben; alınganlık yapmış olayım, problem değil... Ben hadislere tanık olsaydım, elbette kaynak kabul ederdim. Etmeyenler olsa bile kaynak olma özelliğini yitirmezdi. Çünkü, rabbimizin peygamberlere iman etmemiz için emri vardır, iman etmeyen müslüman da olamaz. Ancak; rivayetleri kesinlikle kaynak kabul etmiyorum ve bu güne hiç bir anlatımımda kaynak olarak kullanmadım. Çünkü, rivayet sadece bir idddiadır ve doğruluğu hiç bir zaman ve şekilde tam kesinlikte ispatlanamaz. Bu nedenle ben rivayetlere dikkatle yaklaşırım. Ancak, sadece rivayetleri değil, isterse imansız birinden gelsin, ileri sürülen görüşü, iddiaları da kurandan o konudaki kendi fikrimle kıyaslarım. Benimkinden doğru, mantıklı geliyorsa ve kurana da ters değilse, kendi görüşüm yerine alır, daha iyi fikir olarak onu kabul ederim. Ama, bu durumda dahi bunlar kaynak olamaz. Alıntı:
1- Muhammed peygamberimizin sorulara, kitaptan cevap verdiğini bilmeyen yoktur. Ancak; bazı imansızların kasıtlı ve özellikle peygamberimize gelmeleri üzerine, kendilerine inen kitaba rağmen muhammed'e gelmelerinin tenkit edilmesi de söz konusudur. Ancak, Muhammed kuranı yaşardı, kurandan yaşardı, kuranın yaşanmasına çalışırdı. Bu bakımdan kuran dışından konuşmazdı. 2- Müşriklerin Muhammed peygamberden bekledikleri, kısaca; kendi ilahlarına dokunulmaması, büyük imkanlar sunulması karşılığında Allah'ın tek ilah olmadığını dillendirmesidir. selamlar, aorskaya |
||
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (15. October 2012) |
Bookmarks |
Etiketler |
arzı, hadislerin, kurana |
|
|